2017-02-22, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad menar du? Du kan kolla på samtliga månlandningsfilmer, de sändes över tv-nätet. Eller menar du att de som såg dem bara ljuger och i själva verket är en del av en större konspiration mot dig? Du kanske tänker att alla som kommer ihåg saker som hände innan du var född är rymdödlor?
Nej, menade vad jag skrev. Att orginalfimen påstås vara försvunnen. Och det var menat som belägg för mitt påstående som du citerade. Att månlandningarna inte duger som argument mot flatearthers.
Tvärtom ger månlandningarna flatearthers vatten på sin kvarn.
Du verkar istället tolka det som att jag varken är tant eller gubbe, antagligen på grund av mitt ungdomliga språk/beteende. Och att jag skulle tro att en ev. konspiration var riktad mot mig och inkluderade rymdödlor. Det är en misstolkning.

Citat:
Kolla på den här och motargumentera samtiga hans argument innan du kommer med några fler fåniga kommentarer:
https://www.youtube.com/watch?v=_loUDS4c3Cs
Han hade ju bara samma argument som dig. Att teknologin för slow motion inte fanns 1969. Eller typ den fanns, men krävde en lång film (!) Och man skulle se typiska märken på filmen efter överföring som skulle avslöja tekniken. Inte på de gryniga tvbilderna väl? Utan på den försvunna orginalfilmen.
Vilket för oss tillbaka till min fåniga kommentar som du valde att misstolka istället för att bemöta. Hur lyckas man slarva bort den? Kan du förstå hur det väcker misstro? Och kan avändas för att sprida misstro i syfte att promota teorin om en platt jord
Citera
2017-02-22, 09:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Han hade ju bara samma argument som dig. Att teknologin för slow motion inte fanns 1969. Eller typ den fanns, men krävde en lång film (!) Och man skulle se typiska märken på filmen efter överföring som skulle avslöja tekniken. Inte på de gryniga tvbilderna väl?

Suck. Förstår du ens hur analog filmteknik fungerar? Hur kan du uttala dig om något du inte begriper dig på? Gör du en analog kopia av en film så blir det artifakter på filmen. Huvudargumentet för att "månladningarna inte ägde rum" var att datorerna inte skulle klara av att göra så komplicerade beräkningar som krävdes och så använder du argument för att de kunde trickfilma allt som kräver betydligt mycket mer datorkraft.
Citera
2017-02-22, 09:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Att orginalfimen påstås vara försvunnen.

Det här är ett idiotargument i sig. Det fanns aldrig någon film till att börja med, det var en direktsändning, dataflöde, stream, kalla det vad du vill. Väldigt bekvämt att säga att det var en konspirationsteori när man hittar på att allt utgick från en film som aldrig existerade.
Citera
2017-02-22, 18:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det här är ett idiotargument i sig. Det fanns aldrig någon film till att börja med, det var en direktsändning, dataflöde, stream, kalla det vad du vill. Väldigt bekvämt att säga att det var en konspirationsteori när man hittar på att allt utgick från en film som aldrig existerade.
Nasa spelade in apollo11-direktsändningen som backup. Det är dessa band som inte hittats. Vad jag vet så är det inte känt vad som hände med dem, så de kan ju finnas i något arkiv, men det är inte så troligt.

Hade NASA kunnat förutspå dessa konspirationsteorier hade de nog haft bättre koll på dem...
Citera
2017-02-22, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det FAKTUM att jorden kan ha både natt och dag samtidigt är något jag fortfarande väntar på att någon plattskalle förklarar.

http://www.testingtheglobe.com/images/FlatEarthModel2.jpg

Hade du lagt bara lite tid på det du är så emot så hade du vetat svaret. Så du skrattar åt något du vet inget om.

Att solen går upp och ner pga avståndet passar perfekt, kallas ögats perspektiv, har du frågat dig varför man kan titta på solen när det är solnedgång/soluppgång och inte när det är just ovanför oss? Nu vet du!
Citera
2017-02-22, 22:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zootopia

Hade du lagt bara lite tid på det du är så emot så hade du vetat svaret. Så du skrattar åt något du vet inget om.

Att solen går upp och ner pga avståndet passar perfekt, kallas ögats perspektiv, har du frågat dig varför man kan titta på solen när det är solnedgång/soluppgång och inte när det är just ovanför oss? Nu vet du!

Men svara då hur stor solen är? Den är alltså mycket mindre än Jord-plattan? Exakt hur stor är den enligt dina beräkningar?
Citera
2017-02-22, 22:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Förresten kan den där modellen inte gå ihop med vinter och sommar (!).
Citera
2017-02-22, 22:33
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Om det vore perspektiv som får solen att "gå ned", skulle solen bli mindre och mindre, inte gå ned bakom horisonten med oförändrad storlek. Att man kan titta på solen vid ned gång beror på att solen skiner genom mer atmosfär.

Hur kommer det sig att skymning/gryning är kortare närmare ekvatorn?
Hur går det till när det är midnattssol på södra halvklotet?
Hur blir det månförmörkelse om både solen och jorden alltid är ovanför "jordskivan"?
Citera
2017-02-22, 23:08
Bannlyst
Citat:
Men svara då hur stor solen är? Den är alltså mycket mindre än Jord-plattan? Exakt hur stor är den enligt dina beräkningar?

Men hur skulle någon av oss veta det? Vi är bara människor utan vingar. Varför är du programmerad att vi måste veta allt? Vetenskapen vet i princip inget om vår uppkomst ändå sväljer du alla deras teorier. Men det handlar inte om vem du ska tro på mig eller vetenskapen. Det handlar om att dom vet sanningen och gömmer den från dig. Om du visste att du har en gud som har skapat dig, så skulle du inte behöva någon som bestämmer över dig. Religion eller vetenskap. Du skulle vara fri.

Be dina vetenskapsmän skapa vatten (och jag menar inte att utvinna den från luften då den redan är där) få se hur smarta dom är.

Nej, men vatten kom från universum... ok jag sväljer det! Jag är smart nu!

Vi har bytt ut religions- mot vetenskapsdiktatur, ända sättet idag att bli vetenskapsman är att lära dig vad redan skrivet är som sanning. Våga inte ifrågasätta något. Låter det som något rättvist?

Dom skrattar åt oss (senaste högupplösta bilder av pluto): http://d30nr4b2k915ua.cloudfront.net/wp-content/uploads/2015/07/16092633/Pluto-3.jpg
Senast redigerad av Zootopia 2017-02-22 kl. 23:14.
Citera
2017-02-22, 23:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Men hur skulle någon av oss veta det? Vi är bara människor utan vingar.

Genom att använda en metod som kallas triangulering.
Citera
2017-02-22, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Genom att använda en metod som kallas triangulering.

Om du skulle läsa på så skulle du veta att detta fungerar även på platt jord!
Citera
2017-02-22, 23:34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Om du skulle läsa på så skulle du veta att detta fungerar även på platt jord!
Självklart. Jag har inte påstått något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in