Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-10, 20:31
  #5329
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Ja det är upp till Flat Earth-ivrarna att göra tycker jag, det är de som börjat påstå att jorden är platt inte vi som helt plötsligt för några år sen gick mot vetenskapen och påstod att jorden är en sfär.

Edit: Vad vi än skulle göra så går det inte att försöka bevisa något för foliehattarna då de är faktaresistenta och kan inte förstå enkel fysik och ta till sig vetenskapliga bevis.

Blir ju svårt för hattarna att filma då det är NASA som sitter på stanniolet, så att säga
Citera
2017-05-10, 20:38
  #5330
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Blir ju svårt för hattarna att filma då det är NASA som sitter på stanniolet, så att säga
Nja som framkommit tidigare i tråden har många länder i världen satelliter, de har inte NASA ensamrätt på. Nu har jag inte sökt på vem som äger vilken satellit men det finns ett stort antal däruppe nu.

För övrigt så har "hattarna" snöat in på NASA att de skulle äga oss mm och lurar oss att jorden är en sfär och av vilken anledning undrar jag då? Till vilken nytta men det har jag nog frågat förut men inte fått svar på. har kommit några flummiga svar om att det finns ofantliga naturrikedomar de försöker dölja för oss men om det skulle finnas så har vi vanliga ändå inte utrustningen och ekonomin att ta hand om dessa så det håller dåligt tycker jag.
Citera
2017-05-10, 20:42
  #5331
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
För övrigt så har "hattarna" snöat in på NASA att de skulle äga oss mm och lurar oss att jorden är en sfär och av vilken anledning undrar jag då? Till vilken nytta men det har jag nog frågat förut men inte fått svar på. har kommit några flummiga svar om att det finns ofantliga naturrikedomar de försöker dölja för oss men om det skulle finnas så har vi vanliga ändå inte utrustningen och ekonomin att ta hand om dessa så det håller dåligt tycker jag.

Senaste nu är ju att det en gång i tiden fanns stora träd som växte här på jorden - men som nu sågats ned. Vidare skulle det växa en moderplanta under "skorpan" så att säga och ja, på den vägen är det... kanske har det med det att göra? Vad vet jag.

https://youtu.be/H3sw7PQphCg?list=PL...iSA643fTpbvfzE
Citera
2017-05-10, 22:41
  #5332
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Senaste nu är ju att det en gång i tiden fanns stora träd som växte här på jorden - men som nu sågats ned. Vidare skulle det växa en moderplanta under "skorpan" så att säga och ja, på den vägen är det... kanske har det med det att göra? Vad vet jag.

https://youtu.be/H3sw7PQphCg?list=PL...iSA643fTpbvfzE

Tror det handlar om att människan är ett flockdjur som vill tro. Har sett den här konspirationen tidigare och den påminner mycket om den fornnordiska mytologin.

Utan att dra några växlar på denna teori så känns det bara som att ungdomen ( och vissa äldre) är vilsna och vill tro på något. FE teorin tror jag har en liten annan infallsvinkel. Den är skapad för att ge viss information som kan vara både rimlig och innehålla en gnutta sanning. Då kan sanningen snabbt avfärdas som foliehattsteorier eftersom slutsatsen av den "sanningen" föranledde personen till att tro att jorden är platt.

Metaforiskt exempel:

Du låser in en person i ett tomt rum ett dygn. Observerar honom hela tiden.
Slutsats: Han är allergisk mot nötter.
Förklaring: Eftersom vi har bevis på att han inte åt några nötter, så måste det bero på att han är allergisk mot nötter.

Observationen var klockren men slutsatsen blev fel.
Citera
2017-05-10, 23:28
  #5333
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Finns rymdteleskopet Hubble? Eller anser du att det är en lögn från den ateist-kommunist-judiska eliten?

Tror du seriöst på den där nötiga konspirationsskiten som kallas för "hubble"? Visa en enda bild som inte är datoranimerad... Det är allt som krävs.

Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Nja som framkommit tidigare i tråden har många länder i världen satelliter, de har inte NASA ensamrätt på. Nu har jag inte sökt på vem som äger vilken satellit men det finns ett stort antal däruppe nu.

Det här har säkertn tagits upp förut i tråden men snurrande satelliter fanns inte ens förrän personer som science fiction-författaren Arthur C. Clarke "uppfann" dem:
Citat:
Clarke contributed to the popularity of the idea that geostationary satellites would be ideal telecommunications relays. He first described this in a letter to the editor of Wireless World in February 1945[89] and elaborated on the concept in a paper titled Extra-Terrestrial Relays – Can Rocket Stations Give Worldwide Radio Coverage?, published in Wireless World in October 1945.[90] The geostationary orbit is now sometimes known as the Clarke Orbit or the Clarke Belt in his honour

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Arthur...ions_satellite

Vart är alla dessa satelliter när vanligt folk skickar upp kameraballonger och annat som filmar jorden? Enligt NASA:s och Jewgles bilder så borde det ju finnas miljontals av satelliter precis ovanför globjordens yta som snurrar runt hela tiden. Här är en bild från Google earth som visar alla dessa påstådda "satelliter":

http://www.airtrafficmanagement.net/...ebris-2011.jpg

Tror du seriöst på det här?


Citat:
För övrigt så har "hattarna" snöat in på NASA att de skulle äga oss mm och lurar oss att jorden är en sfär och av vilken anledning undrar jag då? Till vilken nytta men det har jag nog frågat förut men inte fått svar på.

Om du tror att jorden är en snurrande, liten glob bland septiljoner andra (flera triljontals gånger större) planeter som uppkom av en slump genom big bang, samtidigt som du även blir lärd att du uppkom av en gigantisk slump och att du inte är nånting speciellt alls och inte bor i universums centrum... Hur kommer du då att se på livet och vilken världsbild kommer du att ha? Lägg även till all skrämselporr om kometer som kan förgöra jorden och att det kan finnas aliens på andra planeter så (en gigantisk pengaindustri) blir det ännu värre.

Jämför med teorin om att vi bor inom universums centrum, solen och månen är mindre än jorden och snurrar runt oss, det finns inga andra planeter, du kan inte åka upp i universum och dö, jorden är stationär och det finns inga kometer som kommer förstöra jorden, det finns inga påstådda aliens, sciene fiction är bara fiktion, etc. Hur mycket mer troligt är det då att du kommer att uppskatta livet, solen, universum etc? Hur mycket mer troligt är det att du tror att universum är designat än om den är en snurrande glob och att nån fiktionell och slumpartad "evolution" ligger bakom livet?

Det handlar om att hjärntvätta folk in i den nihilistiska, amoraliska, världsbilden (precis som läkemedelsföretagen bara vill tjäna pengar på ditt lidande).
Citera
2017-05-10, 23:33
  #5334
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs

Vart är alla dessa satelliter när vanligt folk skickar upp kameraballonger och annat som filmar jorden? Enligt NASA:s och Jewgles bilder så borde det ju finnas miljontals av satelliter precis ovanför globjordens yta som snurrar runt hela tiden. Här är en bild från Google earth som visar alla dessa påstådda "satelliter":

Tror du seriöst på det här?

Jag tror inte på satelliter - jag vet att de existerar genom empiriska och teoretiska studier.

Tro överlåter jag åt dig, personligen föredrar jag kunskap.
Citera
2017-05-10, 23:37
  #5335
Avstängd
TripZones avatar
Gravitation rör sig ju innåt så klot uppstår.

Vet inte om det är så med säkerhet. Även vi skapar saker som är klot, bollar.

En av våra största sporter kretsar kring klot,

Bollar. Män har bollar. Män bygger världen. Vi säger att jorden är ett klot. Som bollar.

Enklare att hantera då.

Har inget med Gud lr religion att göra.

Vi har ju inte pannkakor till pungkulor....

Hur förklarar de omvänt vattenflöde i en hink om man går över ekvatorn. Har Jänkarna klurat ut det med?

USA vs. Magnetism

Fotboll med en fyrkantig boll, då skulle Zlatan skada sig.
__________________
Senast redigerad av TripZone 2017-05-10 kl. 23:43.
Citera
2017-05-10, 23:58
  #5336
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Tror du seriöst på den där nötiga konspirationsskiten som kallas för "hubble"? Visa en enda bild som inte är datoranimerad... Det är allt som krävs.
Om du tror att jorden är en snurrande, liten glob bland septiljoner andra (flera triljontals gånger större) planeter som uppkom av en slump genom big bang, samtidigt som du även blir lärd att du uppkom av en gigantisk slump och att du inte är nånting speciellt alls och inte bor i universums centrum... Hur kommer du då att se på livet och vilken världsbild kommer du att ha? Lägg även till all skrämselporr om kometer som kan förgöra jorden och att det kan finnas aliens på andra planeter så (en gigantisk pengaindustri) blir det ännu värre.
.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så ligger bevisbördan inte på oss utan på er som påstår att jorden är i centrum av universum och platt eller vad den nu är. Det räcker inte att du påstår saker, vi vill ha riktiga bevis. Vi har inte börjat påstå för några år sen att jorden är en sfär efter att folk har vetat att den är en sfär i tusentals år och detta är vetenskapligt fastslaget och ändras inte förrän motsatsen bevisats vetenskapligt. Detta är inte en teori utan fakta.
Citat:
Jämför med teorin om att vi bor inom universums centrum, solen och månen är mindre än jorden och snurrar runt oss, det finns inga andra planeter, du kan inte åka upp i universum och dö, jorden är stationär och det finns inga kometer som kommer förstöra jorden, det finns inga påstådda aliens, sciene fiction är bara fiktion, etc. Hur mycket mer troligt är det då att du kommer att uppskatta livet, solen, universum etc? Hur mycket mer troligt är det att du tror att universum är designat än om den är en snurrande glob och att nån fiktionell och slumpartad "evolution" ligger bakom livet?

Här är ett par länkar på bilder på meteoritkratrar, hur har de annars uppstått? Förklara tack!

http://www.rymdkanalen.se/blogg/2015...tad-i-jamtland

http://www.varldenshaftigaste.se/top...dslagskratrar/

Citat:
Vart är alla dessa satelliter när vanligt folk skickar upp kameraballonger och annat som filmar jorden? Enligt NASA:s och Jewgles bilder så borde det ju finnas miljontals av satelliter precis ovanför globjordens yta som snurrar runt hela tiden. Här är en bild från Google earth som visar alla dessa påstådda "satelliter":

http://www.airtrafficmanagement.net/...ebris-2011.jpg

Tror du seriöst på det här?

Som Madtop tror jag inte utan vet. Nu svamlar du om NASA som de andra FE-kramarna gör, är NASA nån gud för er. För mig finns det tusentals andra källor än NASA att hämta kunskap från.

Kameraballongerna kommer knappast så högt som satelliterna så vad dillar du om? En mörk natt kan man observera blänket från satelliter på sin bana runt jorden men då måste man vara ute i friska luften och observera.
__________________
Senast redigerad av Tajger66 2017-05-11 kl. 00:01.
Citera
2017-05-11, 00:10
  #5337
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så ligger bevisbördan inte på oss utan på er som påstår att jorden är i centrum av universum och platt eller vad den nu är. Det räcker inte att du påstår saker, vi vill ha riktiga bevis.

Jag VET att jorden är rund, men vissa av "bevisen" raderas här på Flashback som off topic så det kommer aldrig bli en "fair fight" eftersom man bara får ta upp de bevisen som går att motbevisa.

Titta på några FE videos och säg att allt är bullshit och så postar ni videon här med tillägg att denna Youtube video innehåller 100% fake news.
Citera
2017-05-11, 00:14
  #5338
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Vart är alla dessa satelliter när vanligt folk skickar upp kameraballonger och annat som filmar jorden?

De är antagligen bakom den berömda "konvergenslinjen".

Här är en synnerligen bra förklaring av fenomenet:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt

Tror du på konvergenslinjen eller har du någon annan spännande förklaring till att vi ser solen gå ned?
__________________
Senast redigerad av madtop 2017-05-11 kl. 00:22.
Citera
2017-05-11, 00:19
  #5339
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Jag VET att jorden är rund, men vissa av "bevisen" raderas här på Flashback som off topic så det kommer aldrig bli en "fair fight" eftersom man bara får ta upp de bevisen som går att motbevisa.

Titta på några FE videos och säg att allt är bullshit och så postar ni videon här med tillägg att denna Youtube video innehåller 100% fake news.
Jag har tittat på ett ganska stort antal YT videos om FE och har inte sett en enda som är i närheten av att vara seriös utan de är mer eller mindre flummiga. Det återkommer samma saker varje gång, att de inte kan se jordens kurvatur och detta eviga tjat om Lake Michigan. Ingen som kan visa att man verkligen kan se över horisonten. De visar en vanlig solnedgång och sen får det till att solen försvinner i fjärran, ja jag har sett det mesta tror jag. Har du en länk till något övertygande, en video som är bra med en vettig kommentator tex?
Citera
2017-05-11, 00:25
  #5340
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Ja det är därför vi kallar den sfärisk och inte rund

Hur förklarar flat-earthers vulkaner och vulkanutbrott? Lavan måste ju komma från någonstans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback