2017-02-21, 12:27
Medlem
Trillskes avatar
Jag vet inte om de som tror att Henke är "ödmjuk" är tröga, eller om det är vanligt att missförstå psykologi på det sättet. Kanske är det lätt för mig att förstå då jag varit mer "Henke" än "Zlatan" under mitt liv i den här aspekten. Men ett oerhört missförstånd är det åtminstone.

Henke var under sin karriär oerhört samlad och socialt skicklig av den enkla anledningen att han hade fullt förtroende för att han var så mycket bättre än er. Han hade inget som helst behov av att berätta att ni är små och han är stor, för i hans huvud var det så uppenbart att han var den stora stjärnan och att ni är värdelösa i jämförelse med honom. Samma gällde hans syn på sig själv relativt medspelare i exempelvis landslaget.

Det var alltid uppenbart, men för er som detta kommer som en chock för har ni fått beviset i efterhand men tanke på hur den sociala skickliga fasaden försvann när han hamnade under press som tränare.

Detta är förövrigt ingen kritik mot personlighetstypen. Jag har inget emot vare sig hans eller Zlatans hantering av detta, utan poängen är att Henke lurat er till månen om ni tror att han är ödmjuk (och då kan jag garantera att det finns fler sammanhang i era liv då ni höjer upp de människor som i själva verket ser ner på er mer än alla andra gör).
Citera
2017-02-21, 21:18
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore bra om Zlatan gick över till Arsenal efter säsongen.

Där kommer han få ännu fler målchanser och slipper bära djävulen på bröstet.

Eller så kanske Zlatan kan få sin klubb Manchester United att byta klubbmärke till något mer positivt som varför inte en korsriddare.

Ibland är Zlatans medspelare för bollkära och passar inte bollen tillräckligt många gånger till Zlatan när han har läge. Men han måste också röra sig själv fri för passningar mera.
Citera
2017-02-21, 21:27
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Jag vet inte om de som tror att Henke är "ödmjuk" är tröga, eller om det är vanligt att missförstå psykologi på det sättet. Kanske är det lätt för mig att förstå då jag varit mer "Henke" än "Zlatan" under mitt liv i den här aspekten. Men ett oerhört missförstånd är det åtminstone.

Henke var under sin karriär oerhört samlad och socialt skicklig av den enkla anledningen att han hade fullt förtroende för att han var så mycket bättre än er. Han hade inget som helst behov av att berätta att ni är små och han är stor, för i hans huvud var det så uppenbart att han var den stora stjärnan och att ni är värdelösa i jämförelse med honom. Samma gällde hans syn på sig själv relativt medspelare i exempelvis landslaget.

Det var alltid uppenbart, men för er som detta kommer som en chock för har ni fått beviset i efterhand men tanke på hur den sociala skickliga fasaden försvann när han hamnade under press som tränare.

Detta är förövrigt ingen kritik mot personlighetstypen. Jag har inget emot vare sig hans eller Zlatans hantering av detta, utan poängen är att Henke lurat er till månen om ni tror att han är ödmjuk (och då kan jag garantera att det finns fler sammanhang i era liv då ni höjer upp de människor som i själva verket ser ner på er mer än alla andra gör).
Vad bygger du detta på? För mig finns det ingenting som tyder på att han inte är en av de mest ödmjuka spelare vi någonsin haft i det svenska landslaget. Det är bara att lyssna på alla som hade något med honom att göra i Celtic, Barcelona, och Manchester United. Alla beskriver honom som en dröm att arbeta med. Till och med den svårflörtade Sir Alex Ferguson älskade Henke Larsson.
Citera
2017-02-21, 21:30
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
och slipper bära djävulen på bröstet.

Eller så kanske Zlatan kan få sin klubb Manchester United att byta klubbmärke till något mer positivt som varför inte en korsriddare.
Som vanligt hög kvalitet på dina inlägg i fotbollsforumet.
Citera
2017-02-21, 23:48
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Off topic: Jag tyckte det var rätt av Lagerbäck att ta ut Henke och spela honom i startelvan under Europamästerskapet 2008. Vi ska inte glömma att Henke funkade som ett väldigt bra radarpar tillsammans med Zlatan uppe på topp. På den tiden hade vi knappast något bättre alternativ. Henke hade bra kondition även långt uppe i åldern och Elmander/Allbäck/Rosenberg tycker jag inte skulle bänkat Henke direkt som var dåtidens alternativ.

Känns förövrigt som att han Henke helt tappat livsgnistan när man ser honom på intervjuer nuförtiden.

On topic: Zlatan gör ett fint och högklassigt avslut på karriären i England. Man Utd ligger för närvarande 6a i tabellen och kvalar inte ens in till Europe Leauge. Samtidigt har dem bara 3 poäng upp till 2an i tabellen. Jag hoppas verkligen att Zlatan får avsluta med ett CL om han fortsätter även nästa säsong.

Kanske dumt att man ännu inte bokat någon flygresa ner till England för att sänka massa biror och se honom lira. Aja, får se till att de blir av innan han lägger av i alla fall.
Knsake lgäge att åka ner och se Zlatte inan han lgäger skor på hylan. är Lät få tak på tickets till utd matcher?r
Citera
2017-02-22, 13:44
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Alla beskriver honom som en dröm att arbeta med. Till och med den svårflörtade Sir Alex Ferguson älskade Henke Larsson.
Tvivlar jag inte en sekund på, det är helt olika saker. Det oftast lättare att ha att göra med någon som Henke som inte har det minsta behov av att hävda sig explicit.
Citera
2017-02-22, 17:28
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Tvivlar jag inte en sekund på, det är helt olika saker. Det oftast lättare att ha att göra med någon som Henke som inte har det minsta behov av att hävda sig explicit.
"inte har det minsta behov av att hävda sig explicit" är definitionen för någon som är ödmjuk.
Citera
2017-02-22, 20:35
Medlem
Marquesos avatar
Zlatan var en av de bästa i kvällens EL-match. Inget mål dock, syntes hur desperat gärna han ville ha ett, framför allt i andra halvlek. Än en gång ser man hur dåliga inläggsfötter flera av medspelarna har.
Citera
2017-02-22, 21:40
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso

Zlatan var en av de bästa i kvällens EL-match. Inget mål dock, syntes hur desperat gärna han ville ha ett, framför allt i andra halvlek. Än en gång ser man hur dåliga inläggsfötter flera av medspelarna har.

Det och att hans medspelare vid flera tillfällen valde att skjuta själva när de kunnat passa Zlatan, som stod bättre till.

Bl.a. Fellaini.

För själviska och bollkära är flera av dem.
Citera
2017-02-22, 21:43
Medlem
Kommer fortfarande ihåg Zlatan & Messi när dem spela tillsammans. De få guld tillfällen de tilläts ha innan Guardiola sabbade allt.

En stor bjässe och en liten dvärg, både our of this world!
Citera
2017-02-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso

Japp, alltid medspelarnas fel om han går mållös.
Lite komiskt när du nämner hans desperation att rista in sitt namn i målprotokollet, kan möjligtvis bero på att jaget går före laget?

Trist för PSG att Zlatan är så kåt på att erövra Europa, och därav måste dom spela kollektivt vilket Barcelona fick erfara.
Citera
2017-02-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det och att hans medspelare vid flera tillfällen valde att skjuta själva när de kunnat passa Zlatan, som stod bättre till.

Bl.a. Fellaini.

För själviska och bollkära är flera av dem.

Ditt inlägg blev lite omvänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in