2017-02-23, 11:51
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Japp, alltid medspelarnas fel om han går mållös.
Lite komiskt när du nämner hans desperation att rista in sitt namn i målprotokollet, kan möjligtvis bero på att jaget går före laget?

Trist för PSG att Zlatan är så kåt på att erövra Europa, och därav måste dom spela kollektivt vilket Barcelona fick erfara.
Nejdå, så svart på vitt är det förstås inte alls. Och ja, just igår gick nog jaget före laget. Skulle inte säga att det är särskilt konstigt med tanke på att mötet var avgjort. Matchen skulle bara vinnas och spelarna få med sig en bra känsla inför söndagens cupfinal, klart ett mål hade varit skönt då.

Det måste bara vara så frustrerande att gå från näst intill perfekta inlägg från Di Maria, Pastore och PSG:s ytterbackar till förfärliga sådana av Blind och Valencia/Young, med flera.
Citera
2017-02-23, 12:49
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
"inte har det minsta behov av att hävda sig explicit" är definitionen för någon som är ödmjuk.
Nej. Det är absolut inte en definition av ödmjuk. Det har helt och hållet med social skicklighet att göra.

Om någon säger att den ska krama dig men sparkar dig i pungen istället skulle du kanske kallar personen vänlig, men det är inte rätt.
Citera
2017-02-23, 21:22
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Zlatan var en av de bästa i kvällens EL-match. Inget mål dock, syntes hur desperat gärna han ville ha ett, framför allt i andra halvlek. Än en gång ser man hur dåliga inläggsfötter flera av medspelarna har.
Fan vad tråkigt att ha en anfallare som inte är målkåt. Eller hade du velat ha en sån i ditt lag?
Citera
2017-02-23, 21:41
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Fan vad tråkigt att ha en anfallare som inte är målkåt. Eller hade du velat ha en sån i ditt lag?
Var utläser du en sån åsikt i mitt inlägg? Förstår ej vad du dillar om över huvud taget.
Citera
2017-02-23, 21:43
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Nej. Det är absolut inte en definition av ödmjuk. Det har helt och hållet med social skicklighet att göra.

Om någon säger att den ska krama dig men sparkar dig i pungen istället skulle du kanske kallar personen vänlig, men det är inte rätt.
När har Henke Larsson sparkat någon i pungen?

Henke har haft en ödmjuk framtoning under hela sin karriär och alltid varit en exemplarisk lag- och medspelare.
Citera
2017-02-23, 21:45
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Var utläser du en sån åsikt i mitt inlägg? Förstår ej vad du dillar om över huvud taget.
syntes hur desperat gärna han ville ha ett, framför allt i andra halvlek

Här.
Citera
2017-02-23, 21:54
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
syntes hur desperat gärna han ville ha ett, framför allt i andra halvlek

Här.
Ett enkelt konstaterande att han var sugen på att göra mål, ja. Menade ingenting alls med det, men visst föredrar jag en anfallare som vill göra mål över en som inte vill det.

Zlatan är väl visserligen ofta på det humöret, men i senaste matchen mer än vanligt. Annars talar han ju ofta om hur han mest bryr sig om att laget vinner och hur individuella prestationer inte är viktigt för honom.
Citera
2017-02-23, 22:12
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ett enkelt konstaterande att han var sugen på att göra mål, ja. Menade ingenting alls med det, men visst föredrar jag en anfallare som vill göra mål över en som inte vill det.

Zlatan är väl visserligen ofta på det humöret, men i senaste matchen mer än vanligt. Annars talar han ju ofta om hur han mest bryr sig om att laget vinner och hur individuella prestationer inte är viktigt för honom.
Tycker det var töntigt och onödigt att ens spela han igår. Han är trots allt gammal nu och borde satsas på att använda i viktigare matcher än en man 'ledde' med 4-0
Citera
2017-02-24, 00:23
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Tycker det var töntigt och onödigt att ens spela han igår. Han är trots allt gammal nu och borde satsas på att använda i viktigare matcher än en man 'ledde' med 4-0
Den leddes med 3-0 på förhand, och jag har full förståelse för Mourinhos resonerande att inte vilja skicka fel budskap och ställa upp med ett B-lag. Zlatan hade kanske bytts ut i mitten av andra halvlek om laget inte tvingats till byten efter Mchitarjans skada och Baillys utvisning.

Sen är det väl bra med en genomkörare också, 3-4 dagars vila är tillräckligt för spelarna när de nu kunde gå på halvfart. Det är ju inte så att han står över andra viktiga matcher bara för att han spelade denna.
Citera
2017-02-26, 00:54
Medlem
goseigens avatar
Engelsmännens uppfattning har förändrats.

https://www.theguardian.com/football/blog/2017/feb/25/manchester-united-zlatan-ibrahimovic-signing-of-season

Jag är inget zlatan-fan, men han gör det väldigt bra. Vore jag han skulle jag försöka köra på flera år till, för visst måste han ha en önskan om att vinna en större cup?
Citera
2017-02-26, 17:51
Bannlyst
Avgjorde Community Shield och gör nu 1-0 på frispark i Ligacup finalen. Han är överskattad.
Citera
2017-02-26, 17:52
Medlem
Trillskes avatar
Tur för Southampton att han är så dålig på friskarkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in