2017-02-20, 06:14
Avslutad
Nattens dröm bestod av att jag, min syster och mamma skulle ut och resa. När vi kom hem hade någon renoverat hela lägenheten - det var jättefult
Citera
2017-02-21, 03:51
Medlem
Drömde att jag blev misshandlad på Nordstan i Göteborg.
Citera
2017-02-22, 11:38
Medlem
Befann mig i Amsterdam med en vän. Vi beställde varsin hamburgare med 5g på och åt upp dem.
Sedan vaknade jag och undrade varför jag ej varit i Amsterdam ännu.
Citera
2017-03-02, 09:34
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Drömde i natt att jag befann mig i samma sits som paret vid Lake Berryessa, när Zodiac-mördaren helt plötsligt dök upp. Som tur är lyckades jag vakna innan han började hugga mig, vaknade först när han band fast min flickvän.
Inte så konstigt egentligen, då jag för bara en vecka sedan läste lite om just Zodiac-morden.
Citera
2017-03-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Befann mig i Amsterdam med en vän. Vi beställde varsin hamburgare med 5g på och åt upp dem.
Sedan vaknade jag och undrade varför jag ej varit i Amsterdam ännu.

Har du bokat din weekend än? Amsterdam är klockrent på våren.
Se så, du ångrar bara det du inte gjorde. Lev för fan!
Citera
2017-03-02, 10:25
Medlem
Harrfenas avatar
Jag var i Lahtis på skid-vm.
Jag skulle langa dryck till damerna på stafetten.
Men kvällen innan spelade jag bort drycken på poker
mot ett gäng hotfulla Ryssar, om jag vaknade svettig? Ja.
Citera
2017-03-04, 09:33
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde att mitt guldarmband var borta. (Det är både värdefullt i pengar och på grund av familjehistoria, då det är ärvt.) Jag hade ren ångest i drömmen, när jag gick genom rum efter rum i lägenheten och letade överallt, och till slut måste inse att det faktiskt VAR borta. Ångesten var mycket större än den skulle ha varit i verkligheten, i drömmen kändes detta med armbandet som på liv och död. Vaknade med ett ryck, gick till hyllan där jag förvarar mina smycken - och där var armbandet så klart. Grejen är att jag hade hantverkare här häromdagen, och då har man ju alltid den där lilla oron att de ska stoppa på sig något. Även om man är hemma och håller koll. Så det är inte så konstigt om oron kommer ut i drömmarna.
Citera
2017-03-04, 10:12
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Drömde att jag var på någon form av högstadie-återträff på en nattklubb som lustigt nog hade en pool som gick genom större delen av byggnaden. En hel del av personerna från den tiden var HELT olika hur man annars är vana att se dem, dock vaknade jag av larmet innan jag hunnit hälsa på alla.
Citera
2017-03-07, 00:01
Medlem
zz01s avatar
Drömde att jag var lycklig. Mådde bra i drömmen. Vaknade blöt i ansiktet.
Citera
2017-03-07, 06:25
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Jag drömde att jag var på väg till ett viktigt möte. Vet inte om byggnaden är ett sjukhus eller kontorslokal. Stämningen är tyst och stillsam. Mötet var på våning -4.

När jag kommer in i byggnaden så sitter det människor i soffor/fåtöljer lite här och var och fipplar på mobiler och läser tidningar. När jag kommer i närheten av den enda hissen jag kan se ser jag att det är någon med krulligt hår som pratar med sig själv och håller i vad som ser ut som en yxa/hammare.

Ingen verkar bry sig nämnvärt, men jag lägger märke till att ingen sitter/ står närmare än kanske 30 meter. Han himlar med ögonen och rabblar något osammanhängande. Jag viker av och tar en trappa upp (konstigt nog kunde jag inte se någon trappa som skulle gått ned). Ett mindre rum med soffor och folk som beter sig som i ett väntrum. Dubbla hissar i mitten av rummet, de har inte bara glasdörrar utan genomskinlig glaspanel.

Trycker på hissknappen och väntar. Hissen kommer upp från -9 men åker ett halvt våningsplan upp först, sedan lutas golvet ned i 90 graders vinkel, ser ut som att den detaljen är bygd som ett lyftbord på en lastbil.

En lång flintskallig kvinna(?) ser min reaktion och säger att det är ingen fara och att den gör så ibland. Lättar innan nästa dödsfälla uppenbarar sig.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-03-07 kl. 06:51.
Citera
2017-03-07, 06:44
Medlem
Jag drömde att jag var i gallerian och gick in i en exklusiv, "fin" och dyr butik i som sålde parfymer eller typ guldsmycken. Tänk er den scenen i Pretty Woman. En sådan butik som man egentligen inte är nog fint klädd för att gå in i.

Den ena expediten, en ung men väldigt förnäm kvinna, låter extremt arrogant när jag frågar om dom säljer ngt (minns inte vad exakt jag frågade efter). När jag konfronterar henne med det beteendet, så skickas jag ut eller kanske springer jag ut ur butiken. Sen börjar en förföljelse utan dess like, hennes jakt på mig. Jag försöker gömma mig från henne men hon hittar mig jämt och jagar mig runt i hela gallerian.

Allt detta bara för att jag sagt att hon var oerhört otrevlig mot kunderna
Citera
2017-03-07, 06:54
Bannlyst
drömde om att jag inte fick det jag mest av allt ville ha , en person gjorde allt för att jag inte skulle må bra i livet tredje natten med nästan samma dröm nu ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in