2017-02-21, 21:50
Medlem
Mynnade ut i att Springare konstaterade "vi har inte tagit hand om våra invandrare, därför är de överrepresenterade i brott".
Citera
2017-02-21, 21:51
Medlem
S.Kandals avatar
För att vara "en vanlig polis" var Springare fanimej rent briljant i kväll.

Fick intrycket av att GW satt och våndades ett flertal gånger. Kändes som om han hade tänkt köra svt-stilen men att han sedan ångrade sig i sista stund då det bara kändes så feeeel.
Citera
2017-02-21, 21:52
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
"vi har talat med en kriminolog"
Jag frös till och förväntade mig Snickesnacki...

Haha, det var exakt min tanke! Givetvis var de tvungna att dra in Mohammed, 9, som blev dödad av nån svensk jädra pundare också för två decennier sedan. Vilket jävla medieklimat. Vilken jävla soppa. Min spontana tanke är att det var precis det här klimatet som tillät Hitler att komma till makten. Inte fan lär sig människan något av historien, det är en sak som är säker. Och jag är redo, typ. För inte lär vi oss något.
Citera
2017-02-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Förhoppningsvis har GW rätt om att detta kommer bli den största valfrågan 2018. Då är det bäddat för SD.

Fast vad har SD för förslag för att förbättra integrationen? Vet att många på forumet drömmer om repatriering, men det kommer SD aldrig våga förespråka. Så vad göra?

Stramat åt invandringen har regeringen redan gjort, så där har SD inget att tillägga.
Citera
2017-02-21, 21:53
Medlem
RagingHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Hah, de måste självklart komma med pekpinnar och säga att majoriteten inte är kriminella. Programledaren är alltid så himla politisktkorrekt. Drar in någon kriminolog som ska lyfta något helikopterperspektiv via en white board tavla, "Nu är det dags för svenska folkets lektion i att invandrare minsann oftast inte är kriminella".

Ja det är på väldigt lekis-nivå.

Undrar vilka liknande exempel man kan hitta på..
- Men de flesta mördare har bara mördat 1 person. Bara 1 av 100 mördare är seriemördare/massmördare.
- De flesta våldtäktsmän, våldtar i regel inte mer än 2-3 flickor. Och bättrar på sig ju äldre de blir.
Faktum är att 99 av alla våldtäktsmän går vidare med ett icke-kriminellt liv efter sitt brott.
Citera
2017-02-21, 21:54
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Fast vad har SD för förslag för att förbättra integrationen? Vet att många på forumet drömmer om repatriering, men det kommer SD aldrig våga förespråka. Så vad göra?

Stramat åt invandringen har regeringen redan gjort, så där har SD inget att tillägga.

Att regeringen stramat åt invandringen är en fet och stor lögn tyvärr...
Citera
2017-02-21, 21:54
Medlem
Crow2000s avatar
Trevligt för Springare att få fullt stöd från GW för de uttalanden som har ifrågasatts från hela PK-etablissemanget. Det kommer att väga tungt i debatten framöver.
Citera
2017-02-21, 21:55
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen

Hårdare straff, mer poliser osv. SD vill ha 7000 fler poliser till exempel.
Citera
2017-02-21, 21:55
Medlem
RagingHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Mynnade ut i att Springare konstaterade "vi har inte tagit hand om våra invandrare, därför är de överrepresenterade i brott".

Jaha.. och vem tar hand om oss svenskar då ? har vi blivit överrepresenterade i brott ?

Vet inte hur mycket tid vi har över när vi måste jobba för att betala skatt åt deras uppehälle, Peter Springare. Men tack för att du berättar sanningen dock.
Citera
2017-02-21, 21:57
Medlem
Springare ska vara tyst om sånt han inte förstår sig på. Det är fullt tillräckligt att påpeka de graverande fakta som brottsärendena han kommer i oundviklig kontakt med som polis. När han uppmanades att ge sin tolkning av invandrarnas överrepresentation i våldsbrottslighet, så började han jiddra om "socioekonomiska faktorer", trots att BRÅ i deras gamla material redan vederlagt den hypotesen; i alla fall kvarstår en multipel i överrepresentation, efter justering för sådana faktorer. Det andra misstaget var att plädera för att "ta hand om", i betydelsen den institutionella välviljan; den som öser miljard efter miljard av välmenande men menliga utfall på "utanförskapsområden" och "utsatta". Det enda sättet att ta hand om kriminella är att sy in och skicka en stark signalpolitik att det är att åka med huvudet före, ut ur landet.

Det mest positiva var väl LGWP som gjorde en aningen kärvare framtoning än vad man kanske kunde förvänta sig i den apologetiska hållningen i förra avsnittet, då det annonserades att Springare skulle bjudas in.

Felet med bägge är att de letade orsaker utanför invandrarna själva. Ett klassiskt misstag i det omhändertagande, pjoskiga Sverige. Sånt har vi väl fått höra till leda för längesen, till ingen nytta. Till onytta.
Citera
2017-02-21, 21:57
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Tycker jag inte. Hon försöker bara förstå hans ingångsvinkel. Kom ihåg att hon inte dagligen ser den verklighet han ser.
Mig veterligen så är hon vare sej blind, dum eller döv. Bara pk och allmänt korkad.

Men btrf politik så är GW inget vidare, han verkar inte hänga med alls.
Citera
2017-02-21, 21:58
Medlem
Okej, då är jag med.

Bra diskussion hursomhelst. Med tanke på att programmet inte är direktsänt så är det smått sensationellt hur mycket som fick komma med i sändningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in