2016-12-07, 15:02
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur sugen att ta tag i saker blir man när du blir överöst med stenar när du försöker göra ditt jobb.
GW är en charlatan och posör, inte mycket mer än så.

Flatheten i det här samhället är gränslöst.

Varför jagar inte polisen stenkastarna?

Lagför skräpet som kastar sten, är dom underåriga så låt föräldrarna ta straffet.

Inför en stenhård efterlevnad av lag och ordning i det så kallde utanförskapsområdena så sjunker kriminaliteten garanterat.
Citera
2016-12-07, 15:39
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Blir inte lätt att få slut på gängkriminaliteten om det är som GW säger att polisen många gånger helt enkelt skiter i att göra något åt den. "Hade det skett 30 mord inne i Vasastan istället för ute på Hisingen så hade läget varit annorlunda." Ligger nog mycket i det.

Nej. Polisen lägger enorma resurser på gängrelaterade mord. Till och med så pass att "vardagsbrott" som våldtäkt och misshandel prioriteras bort. Problemet är att man I förorten omöjligen kan hitta vittnen varför det är hart när omöjligt att klara upp brotten. GW sjönk djupt I mina ögon efter detta pajasuttalande!
Citera
2016-12-07, 16:15
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Vem är personen på det svartvita fotot som finns i studion?
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/fotot-237.jpg
Skaparen av SKL: Harry Söderman. Mer känd som Revolver-Harry. Här finns en video där Leif om honom och varför han är Leifs idol: https://www.youtube.com/watch?v=-OES9FcRM7U
Senast redigerad av AA-suited 2016-12-07 kl. 16:17.
Citera
2016-12-07, 18:53
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Dan och Ygeman får nog ladda upp med en del retorik och mediaträning inför nästa vecka ^^

Hoppas nu inte att GW är för vek och "snäll" bara! Idioterna behöver obarmhärtig uppläxning!
Tror GW är som bäst när han själv får lägga ut texten, då är han både skarpt analyserande och roligt underhållande. I en debatt finns risken att hans inåtvända mumlande och grymtande inte kommer till sin rätt. Blir kul att se, hur som helst.
Citera
2016-12-07, 19:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Tror GW är som bäst när han själv får lägga ut texten, då är han både skarpt analyserande och roligt underhållande. I en debatt finns risken att hans inåtvända mumlande och grymtande inte kommer till sin rätt. Blir kul att se, hur som helst.
GW kommer krypa och fjäska inför " makten", den som väntar sig något annat kommer bli besviken.
Citera
2016-12-07, 19:33
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
GW kommer krypa och fjäska inför " makten", den som väntar sig något annat kommer bli besviken.
Förmodligen kommer han inte säga ett dugg utan sätta sig med ryggen åt dom och muttra lite för sig själv.

Jag gick in här bara för att se hur många som hånat den extremt begåvade och högutbildade akademikern GW för att han trodde att "up to par" är ett uttryck från golfens värld och att idealresultatet i golf är att gå runt på par. Ingen. Pisa...
Citera
2016-12-07, 20:10
Medlem
Citat:
Lägga ut texten blir det nog inte så mycket med. Snarare, som du säger, kommer han sitta lite vid sidan av och trött och avmätt kommer han kommentera/grymta åt det hela. Men det kommer vara dräpande grymtningar, var så säkra!
Citera
2016-12-07, 20:45
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Det tror jag inte. GW är både så rik och berömd att han kan skita i vad andra tycker och säga sin åsikt. Han är för länge sedan pensionär och behöver inte vara rädd om nån karriär. Däremot vet jag inte om hans lågmälda stil kommer till sin rätt i debatter och hetsiga diskussioner.
Citera
2016-12-07, 20:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det tror jag inte. GW är både så rik och berömd att han kan skita i vad andra tycker och säga sin åsikt. Han är för länge sedan pensionär och behöver inte vara rädd om nån karriär. Däremot vet jag inte om hans lågmälda stil kommer till sin rätt i debatter och hetsiga diskussioner.
Han vill synas i rutan och få uppmärksamhet, han kommer inte stöta sig med någon verklig makthavare.
Göran Lambertz hade redan krossat sin trovärdighet och tappat sin prestige i och med Quickaffären, så att markera mot honom var ingen chanstagning från GW's sida. Tvärtom, säkert spottande i medvind.
Citera
2016-12-08, 00:57
Bannlyst
Citat:

Det är nog första gången jag skriver i den här tråden i allafall som jag minns det finns så många andra som hyllar honom bättre än mig för han är i sanning en go kille.

Men samtidigt så är han en maktfaktor hängde nåt år i tråden om morddömde Kaj Linna i det s.k. Kalamarksmordet.
Jag tror att han är skyldig men han kan slippa ut tack vare GW ?

Nu är det länge sedan jag skrev i de s.k evighetstrådarna och blir man någon raderad någon gång och får en varning så är det just i dom.
Blomvattnare och jag har haft våra "små" duster för några år sedan nu.

Har full förståelse att dom trådarna ligger många varmt om hjärtat så nog om detta. No Go zoner för mig nu mera.
Det ska bara bli halvkul och se vad som händer nästa vecka men vi ska nog inte hoppas på några större händelser Ygeman och Polisen som inte är Polis (Danielsson)har nog redan snackat ihop sig i dag redan 8 Dec.

Vad det gäller V.B så är behållningen faktiskt G.w och dom historiska brotten.
Avslutar med att han borde inte uttala så säkert om Kaj Linna.

Hoppas jag inte trampat på någon öm tå? Började skriva här 2006 och lärt mig med åren.
Citera
2016-12-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Nej. Polisen lägger enorma resurser på gängrelaterade mord. Till och med så pass att "vardagsbrott" som våldtäkt och misshandel prioriteras bort. Problemet är att man I förorten omöjligen kan hitta vittnen varför det är hart när omöjligt att klara upp brotten. GW sjönk djupt I mina ögon efter detta pajasuttalande!
Jo, men tror du att om det skett 30 mord i de "finare" kvarteren att dom inte varit uppklarade vid det här laget, eller iallafall att dom kommit längre med utredningarna?
Citera
2016-12-08, 15:26
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är nog också svårt att motivera sig när de vet att det till största sannolikhet inte kommer gå att lösa.

Denna typ av mord borde vara hyfsat enkla att lösa. Både GM och BO är säkert kända av polisen sedan tidigare. Visst kan det vara svårt att få fram vittnen/tjallare men om man verkligen vill så skulle nog även denna bit lösa sig. Många vet vilka som är GM och detta tillsammans med tekniskt bevisning räcker långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in