2017-02-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Grejen är den att jag inte nöjer mig med att bara ha kompisar.

Om det blir vänskap och inte mer så får du nöja dig med det.
Du har ingen rättighet att få ha ett förhållande och sex.

Citat:
Det gör jag i stort sett redan.

Bra!
Vad för sorts kläder använder du? Något speciellt märke?
Kom också ihåg att köpa en fin parfym. Ingen axe eller adidas!

Citat:
Men herregud, MIN MAMMA STÄDAR FÖR FAN INTE MITT RUM LÄNGRE!

Om de frågar var jag bor, vad fan ska jag svara då, då? För jag bor hos mina föräldrar i åtminstone två månader till.

Nu skriver du med versaler igen. Jag skiter fullständigt i om hon städar ditt rum eller inte, poängen är att du inte ska nämna att du fortfarande bor hemma.

Om de frågar så säg bara att du bor i en lägenhet.

Citat:
Det här låter som urusla råd, ärligt talat. Det här tänker jag inte göra. Absolut inte. Men tack i alla fall.

Det var inte menat som ett råd. Jag tycker inte att du ska prova detta.
Jag kan tänka mig att om du skulle göra det så hade du gått fram till en tjej och sagt rakt ut "du har för stora tänder".
Det funkar inte på det sättet, därför ska du inte prova det.

Citat:
Är du en sån som besöker "/pol/" ofta?

Jag tror inte det. Har ingen aning vad "pol" är för något. Det är bara flashback jag använder mig utav.

Citat:
Jaså, det säger du? Så intressant...

Haha. Du kanske har mer erfarenhet så du kan väl förklara för mig hur svenska brudar fungerar?

Citat:
Nej, det finns inte en chans att jag flyttar utomhus, precis.

Ja. Precis. Det var det jag skrev också.

Citat:
Du hoppas förgäves, är jag rädd...

Jag vet redan att du anser att jag är misogyn.
Frågan är, är du hellre misogyn och får fitta eller föredrar du att vara kvinnor till lags och sitta och runka till porr hela tiden?

//Siegestor
2017-02-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubbinna
Du får självklart stå för dina uppfattningar om svenska kvinnor och även tipsa Markus om att dessa inte är att lägga sin energi på men budskapet har framgått redan.
Din hjälp i tråden är uppskattad men det börjar bli tjatigt.
Om du håller dig till det fetmarkerade i fortsättningen tror jag du bidrar mer till tråden då den senare delen kan skrämma bort Markus målgrupp, det vill säga svenska tjejer.
Även om du inte gillar hans kvinnosmak så är det ändå hans behov vi är här för

Han bryr sig inte nämnvärt om min syn på svenska damer, men mycket av det jag nämner är sant.
Jag vet inte ens vad han har för kvinnosmak. Han vet inte ens själv. Så länge de har ett hål och ser någorlunda bra ut enligt Markus, det är hans smak.

Men detta inlägget var inte menat åt Markus utan åt en annan användare som citerade mig, så jag förklarade min åsikt.

//Siegestor
2017-02-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Ladda ner double your dating av David DeAngelo och kolla upp Real Social Dynamics. Du behöver lära dig game, inte få en massa vaga flumtips om att "vara dig själv". Att vara dig själv har ju inte funkat så bra hittils eller hur? Du behöver lära dig konkreta metoder och tekniker.

Okej, jag kanske kan kolla det - förutsatt att det inte är nån sorts jävla PUA-dynga, vilket det verkar vara?

Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Om det blir vänskap och inte mer så får du nöja dig med det.
Du har ingen rättighet att få ha ett förhållande och sex.

Det sa jag för helvete aldrig att jag hade heller.

Citat:
Vad för sorts kläder använder du? Något speciellt märke?

Nej, inget speciellt märke. Vad menar du att jag ska svara på det här? Vadå "vad för sorts kläder"?

Citat:
Kom också ihåg att köpa en fin parfym. Ingen axe eller adidas!

Jag använder rakvatten, men inte parfym. Vilken parfym skulle du rekommendera?

Citat:
Nu skriver du med versaler igen.

Om du blir mindre upprörande så blir det färre versaler.

Citat:
Om de frågar så säg bara att du bor i en lägenhet.

Okej, förstått.

Citat:
Haha. Du kanske har mer erfarenhet så du kan väl förklara för mig hur svenska brudar fungerar?

Jag är som sagt inte intresserad av sån där misogyn skit.

Citat:
Jag vet redan att du anser att jag är misogyn.

Det verkar du dessutom vilja att jag ska anse...

Citat:
Frågan är, är du hellre misogyn och får fitta eller föredrar du att vara kvinnor till lags och sitta och runka till porr hela tiden?

Jag vägrar acceptera att det är de enda två alternativen. Av den anledningen så vägrar jag också att svara på frågan.
2017-02-21, 15:59
Medlem
Markus, om någon frågar var du bor, säg att du bor nere i stan, ute i den förorten etc. (var nu ditt boende ligger). När folk frågar var du bor vill de veta var. Inte om du har en katt eller dina föräldrar hemma.

Seriöst tips dock:
Har du funderat på att gå på thai-massage?

Tips på parfymer: davidoff cool water är billig och doftar gott. Chanel Allure Homme Sport är väldigt trevlig, men kostar lite mer. En flaska räcker dock länge, så kan vara värd en investering.
Senast redigerad av mrsteve2 2017-02-21 kl. 16:06.
2017-02-21, 16:20
Medlem
Citat:
Det sa jag för helvete aldrig att jag hade heller.

Du skrev att du inte nöjde dig med att bara ha kompisar. Inget fel med det. Om en tjej erbjuder vänskap istället så kan du bara tacka ja, sen skiter du i henne helt enkelt.

Citat:
Nej, inget speciellt märke. Vad menar du att jag ska svara på det här? Vadå "vad för sorts kläder"?

Ok.
Ja använder du t.ex. en kavaj eller en skinnjacka, skjorta med väst eller en kofta, usw.?

Citat:
Jag använder rakvatten, men inte parfym. Vilken parfym skulle du rekommendera?

Ok det är bra.
Jag använder olika beroende på situation och har inte någon favorit.
Men gå till ett köpcentrum och gå in i en affär där de säljer parfym och fråga någon som arbetar om hjälp.

Citat:
Om du blir mindre upprörande så blir det färre versaler.

Okej. Jag ska försöka men inte enkelt att veta vad som upprör dig ibland.

Citat:
Jag är som sagt inte intresserad av sån där misogyn skit.

Jag förstår det.

Citat:
Det verkar du dessutom vilja att jag ska anse...

Nej inte precis.

Citat:
Jag vägrar acceptera att det är de enda två alternativen. Av den anledningen så vägrar jag också att svara på frågan.

Det är bra. Givetvis är dessa två alternativen inte de enda men jag var bara nyfiken på vilket du hade valt om dessa var de enda alternativen.

//Siegestor
2017-02-21, 20:26
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Tja, jag antar att jag kanske kan göra en del av de sakerna. Det där med att gå på salsan i Stockholm med min kusin var dock inte ett alternativ. Det finns vissa saker som jag kan tvinga mig själv att göra, och vissa saker som jag inte kan.
Åka till Mall of Scandinavia ville du inte, öva på att söka fler jobb och öva på att skriva eget CV/personligt brev ville du inte, laga mat från en kokbok utan mamsen vill du inte, vara ute sent vill du inte, fortsätta på biltema ville du inte. Alla de här sakerna hade på lång sikt varit bra för att bli av med oskulden, vilket du vill.

Citat:

Grejen är den att jag inte nöjer mig med att bara ha kompisar.
Om en ovanligt talbar (för sin ålder) bebis sa till dig "grejen är den att jag inte nöjer mig med att lära mig krypa" (hen vill nämligen gå), hade du då inte konstaterat att man lär sig krypa innan man lär sig gå? Först när du kan få tjejkompisar (om än bara för enskilda kvällar) kan du börja ragga brudar. Det handlar om att få dem att känna sig bekväma och glada i din närvaro.

Jag hade haft flera tjejkompisar innan jag blev av med oskulden och jag var van vid att prata och vistas med tjejer. Sen knäckte jag inte själva sex-attraktions-aspekten förrän senare, men den är svår om du inte kan ha tjejer runt dig som är avslappnade och vill prata med dig.

Citat:
Men herregud, MIN MAMMA STÄDAR FÖR FAN INTE MITT RUM LÄNGRE!
Lagar du din egen mat då? Nä, du varken gör det eller kan göra det. Damerna lär säkert vara himla imponerade över att du vid 25 års ålder börjat städa ditt rum. De ser säkert mellan fingrarna på att du aldrig planerat, handlat och lagat en middag själv. Inte.

Istället för att gnälla på skribenter som råkar komma ihåg fel gällande vilka enkla sysslor du klarar av och inte, om det så är städa sitt rum, torka sig i arslet, tvätta, handla, laga mat eller resa ensam, så kunde ta och försöka lära dig sakerna.

Edit: Angående PUA. Allt PUA är inte bullshit och även om en hel del PUA bygger på en i mitt tycke kass kvinnosyn så kan aspekter hjälpa även normala killar bli bättre på att attrahera tjejer. En kompis till mig var blyg, oskuld och okysst vid 22. Han läste the game och lite annan skit, hånglade med massvis med tjejer men lyckades inte seala (sen kom han men till några men fick inte upp den, hände några gånger faktiskt). Till slut gick det dock. Han hade sen sex med 18 olika brudar på ungefär lika många månader, tills han träffade tjejen han nu varit ihop med i ett år.

Angående svenska kvinnor hit och dit så håller jag inte med om att det skulle vara så kassa som folk påstår. Jag tycker om svenska kvinnor. Inte heller tycker jag att man ska behandla dem som skit eller vara ett svin, men det är otvivelaktigt att man inte ska vara för SNÄLL. Dvs springa och göra massa skit åt dem, hänga efter dem, hela tiden mata dem med hur mycket man äskar dem etc. Nej, det måste finnas en jämn dynamik där ingen part känner att de har den andra runt lillfingret, då tröttnar man nämligen. Visst, som kille kanske man fortsätter ligga med tjejen man har runt lillfingret men det blir inget förhållande. Att konstant springa runt och försöka vara tjejen till lags är allmänt omanligt och osexigt.

Vidare är det i förförelsefasen ofta bra att vara kaxig, fräck och kanske dra ett skämt för mycket på tjejens bekostnad än ett för lite (inom rimliga gränser, snear hon, dvs om man drar ngt som träffar för bra och helt enkelt inte är kul alls utan bara gör henne arg, så kan det vara kört, även gånger då du egentligen inte menade ngt illa utan bara skojade lite). Jag tycker för övrigt om när tjejer driver med mig, allt för få som gör det. Däremot blir det ju irriterande om hela ens interaktion ska gå ut på att dissa varandra.
Senast redigerad av Imiron 2017-02-21 kl. 20:36.
2017-02-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsteve2
Markus, om någon frågar var du bor, säg att du bor nere i stan, ute i den förorten etc. (var nu ditt boende ligger). När folk frågar var du bor vill de veta var. Inte om du har en katt eller dina föräldrar hemma.

Okej, då hajar jag vad du menar!

Citat:
Seriöst tips dock:
Har du funderat på att gå på thai-massage?

Nej, hurså...?

Citat:
Tips på parfymer: davidoff cool water är billig och doftar gott. Chanel Allure Homme Sport är väldigt trevlig, men kostar lite mer. En flaska räcker dock länge, så kan vara värd en investering.

Okej, tack för de tipsen!

Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Ja använder du t.ex. en kavaj eller en skinnjacka, skjorta med väst eller en kofta, usw.?

Till vardags har jag på mig en T-shirt (med långa eller korta ärmar beroende på temperaturen), samt jeans om jag är ute eller mjukisbyxor om jag är inne. På sommaren har jag shorts. På vintern har jag även collegetröja, täckjacka och kängor, samt fingervantar och mössa.

När jag vill vara fin har jag skjorta, halsduk (eller polotröja), skepparkavaj, halsduk och skinnhandskar. (Nu på vintern, alltså.)

Citat:
Jag använder olika beroende på situation och har inte någon favorit.

Exempel?

Citat:
Men gå till ett köpcentrum och gå in i en affär där de säljer parfym och fråga någon som arbetar om hjälp.

Ja, det ska jag göra! I vilken sorts butiker säljs parfym?

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Åka till Mall of Scandinavia ville du inte, öva på att söka fler jobb och öva på att skriva eget CV/personligt brev ville du inte, laga mat från en kokbok utan mamsen vill du inte, vara ute sent vill du inte, fortsätta på biltema ville du inte. Alla de här sakerna hade på lång sikt varit bra för att bli av med oskulden, vilket du vill.

Jag har åkt till Mall of Scandinavia nu (med min kusin), jag vet inte hur jag ska söka jobb eller skriva CV (personligt brev har jag redan), jag vågar inte laga mat från en kokbok ifall jag gör fel, jag kan vara ute sent, och jag har redan förklarat att Biltema inte fungerade (vilket min chef och min handledare höll med mig om).

Citat:
Först när du kan få tjejkompisar (om än bara för enskilda kvällar) kan du börja ragga brudar. Det handlar om att få dem att känna sig bekväma och glada i din närvaro.

Jag tror att jag redan kan få tjejkompisar för enskilda kvällar. Fast det räcker ju knappast när det gäller att skaffa vänner...

Citat:
Lagar du din egen mat då? Nä, du varken gör det eller kan göra det.

En del maträtter kan jag laga.

Citat:
De ser säkert mellan fingrarna på att du aldrig planerat, handlat och lagat en middag själv. Inte.

Fast det har jag gjort. Sluta hitta på saker om mig.
2017-02-21, 20:58
Medlem
Kan du ta lite foton och ladda upp på imgur.com? Ta lite olika outfits.
Du behöver inte ta med ansiktet utan kan ta från halsen och neråt.

På så vis kan vi ge dig kritik eller beröm, eller pointers om du behöver det.

Angående thaimassage, så tänkte jag att du kommer troligen bli erbjuden extra-tjänster och det finns massor av dem i uppsala.
2017-02-21, 21:05
Medlem
Imirons avatar
Citat:

Försök ta reda på det själv.

Citat:
Jag har åkt till Mall of Scandinavia nu (med min kusin),
Inte själv vilket vore bra övning för du vill inte. Case in point.

Citat:
jag vet inte hur jag ska söka jobb eller skriva CV (personligt brev har jag redan),
Börja med att skriva ett CV: http://lmgtfy.com/?q=Hur+skriver+man+ett+CV%3F
Du behöver lära dig skriva personliga brev själv. Du måste sluta leva på att andra gör saker åt dig. Att skriva ett eget personligt brev vore bra för dig.
Hur gör man?
http://lmgtfy.com/?q=Hur+skriver+man...onligt+brev%3F

Men du vill inte. Case in point.

Citat:
jag vågar inte laga mat från en kokbok ifall jag gör fel,
Vad händer då? Ja, du får micra en billy's istället. Vad fan gör det? Övning ger färdighet. Men du vill inte.
Case in point.

Citat:
jag kan vara ute sent,
KAN men vill inte. Case in point.
Citat:
och jag har redan förklarat att Biltema inte fungerade (vilket min chef och min handledare höll med mig om).
För att det var tungt och då ville inte du.
Case in point.

Citat:
Jag tror att jag redan kan få tjejkompisar för enskilda kvällar. Fast det räcker ju knappast när det gäller att skaffa vänner...
Eftersom jag inte träffat dig vet jag inte, men min ärliga gissning är att du tror att du kan det men att de flesta finner det awkward att tala med dig och fortsätter av artighet. Du märker det dock inte utan fortsätter glatt. Jag vet inte, men det är mycket vanligt bland personer med grav asperger som inte fått tillräckligt med träning.

Citat:
Fast det har jag gjort. Sluta hitta på saker om mig.
Du har hittat ett recept du aldrig gjort förut, valt ut det, gått till affären själv och handlat sakerna och gått hem och tillagat det utan hjälp från mammsen, pappsen, någon kusin eller liknande? Isf hade jag fel, vad var det för rätt?
2017-02-21, 21:27
Medlem
Citat:
Till vardags har jag på mig en T-shirt (med långa eller korta ärmar beroende på temperaturen), samt jeans om jag är ute eller mjukisbyxor om jag är inne. På sommaren har jag shorts. På vintern har jag även collegetröja, täckjacka och kängor, samt fingervantar och mössa.

När jag vill vara fin har jag skjorta, halsduk (eller polotröja), skepparkavaj, halsduk och skinnhandskar. (Nu på vintern, alltså.)

Ok, det ser säkert snyggt ut. Så länge kläderna sitter bra på dig och du inte använder för stora storlekar.
Kan du lägga upp någon bild?

Citat:
Exempel?

Det jag brukar använda är David Beckham Classic, Ferrari (kommer inte ihåg vad mer den heter) och Hugo Boss.
Har som sagt ingen favorit men tycker att Beckham parfymen luktar gott och använder den ibland när jag ska sätta på en dam.

Citat:

Det finns många affärer som säljer parfymer. Gå till ett köpcentrum så kommer du hitta.

//Siegestor
2017-02-21, 21:39
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Citat:
Blir du bättre på att skaffa vänner blir du per automatik bättre på att ragga tjejer. Får du fler vänner ökar dina kontaktytor med tjejer. Det finns inget "bara vänner"
Okej, men hur gör jag så att jag inte bara blir vän med tjejer?
Jag tror att du gör fel redan där. Du signalerar ett tämligen ljumt intresse för vänskap, du vill ha guldmedaljen, så varför nöja sig med brons? (guld=knull, vän=brons) Ditt ljumma intresse för vänskap uppfattas som ointresse. Varför skulle någon tjej bli intresserad av en som verkar vara ointresserad?

Citat:
Citat:
Det mänskligheten i alla tider har gjort är att visa intresse och bejaka som fan när den andra besvarar intresset.
Tjejer har aldrig varit speciellt intresserade av mig, är grejen...
Hur mycket intresse har du visat då? Det här är ömsedigt. Det är tvåvägs. Det kommer aldrig att hända att en skitsnygg superkåt svensk brud i åldern 18-30 helt plötsligt bara ringer på din dörr. Du måste leta efter henne. Du måste få henne att förstå att du vill ha henne. Du måste visa ditt intresse för henne.

Citat:
Citat:
Du gör dem attraherade genom att visa att du är attraherad och genom att hjälpa dem att förstå att de också är det.
Det där var helt obegripligt. Ingenting av det där var logiskt på något tänkbart sätt.
Här har du helt fel, Markunator. Att du inte förstår texten är en sak - att beslå mig med att inte formulera mig logiskt är någonting helt annat. Vet du vad jag tror? Jag tror att det finns många som uppfattar sig som otrevlig och arrogant. Sådana egenskaper är vanligtvis inte till ens fördel när man vill träffa tjejer.

Citat:
Citat:
Så: det gäller att gå på, gå på och gå på. Och att försöka hitta vägar som eliminerar allt obehag (risken att bli avvisad, risken att feltolka, risken att känna sig bortgjord) är lönlöst; i själva verket går obehaget och attraktionen hand i hand.
Hur ska jag kunna gå på när jag inte ens vet hur jag ska gå på?
Du ställer frågor som får mig att fundera över vad av vikt du egentligen har snappat under det dryga år som har gått sedan du startade tråden. Det finns ingen som föds med kunskapen om hur man skall "gå på", på samma sätt som ingen föds med förmågan att cykla. Inte en enda av de femtonåringar som förlorar oskulden i helgen vet hur det är att förlora oskulden. Vet du vad människor brukar göra för att bemästra sånt som är okänt och som inte lärs ut? Jo, de brukar testa. Försöka. Floppa. Misslyckas. Bygga erfarenhet. Försöka igen. Lyckas lite bättre. Iterera sig fram till fulländning eller nöjaktiga resultat. Det omgivningen kan hjälpa dig med är att tipsa om att ha fina kläder, ordna frisyren, vara nykter, inte ha dålig andedräkt, hålla ögonkontakt, låta det gå 45 sekunder tills du kan byta samtalsämne, växelverka i samtalet... Men liksom... Det är ju bara yta. Erfarenheten av och kunskapen om hur just du skall "gå på" kan ju bara du skapa. Och du skapar den genom att försöka och försöka och försöka. För hur mycket teori du än läser och hur mycket tips du än bläddrar förbi i den här tråden så kommer första gången du försöker att vara första gången du försöker.

Men vad som har gått helt förlorat i tråddiskussionen är hur intresserad du är av andras känslor och reaktioner. Alltså, vägen fram till en kvinna - eller möjligen hennes kostnadsfria sköte - går inte via en massa tips på kavajmärken och vax och SJ-biljetter. Den som förstår och intresserar sig för hur den andra parten reagerar och varför hon reagerar som hon gör kommer tids nog att lyckas. Och det här är inte frågan om tankeläsning eller nåt sånt, utan det handlar helt enkelt om att vara intresserad av andra människor. Jag tycker att det är synd att frågor om det basala kring relationer inte har belysts mer. Men du kanske är ute efter fitta utan relationsgrejen? Att liksom slippa den där jobbiga biten? Du får ursäkta att jag frågar så, men du verkar rätt ointresserad av andra människor.

Citat:
Citat:
Jag skulle aldrig känna mig attraktiv och någon försökte ragga upp mig helt utan risk. Är jag inte värd mer? Har det inte större betydelse än så?
Jag förstår inte vad du menar här. Hur skulle du ens kunna veta om det var med eller utan risk?
Genom att avläsa andras ageranden bildar jag mig en uppfattning om hur hårt de anstränger sig, hur mycket de anser stå på spel, hur pressade och obekväma de känner sig. I extremfallet kan man tänka sig att man får anonyma kärleksbrev - det är väldigt riskfritt, men fullkomligt ointressant för den uppvaktade. Jaja... "Och om man nu inte kan avläsa andras ageranden?"... Inte fan vet jag. Om nu det mesta är omöjligt eller otänkbart eller tråkigt eller obegripligt eller whatever, ja, då är det väl inte så jävla lätt, helt enkelt. Jag vet faktiskt inte.
2017-02-21, 22:10
Medlem
Citat:
Okej, jag kanske kan kolla det - förutsatt att det inte är nån sorts jävla PUA-dynga, vilket det verkar vara?

Det är precis vad det är, och förmodligen precis vad du behöver. I och med att du är oskuld har du inte direkt någon talan i fråga huruvida det är skit eller ej - det är lite som att en spinkig kille som knappt kan lyfta en hantel på 1 kg kritiserar ett välbeprövat program för styrketräning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in