2017-02-21, 14:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
De körde dit. så de borde inte ha varit helt borta iaf.

Kompisen körde dem till villan vid middagstid.

http://www.expressen.se/kvallsposten/misstankt-for-trippelmord-jag-drack-sjalv-av-giftet/

Det säger alltså absolut ingenting om vilket tillstånd han befann sig i.

Citat:
Och alldeles oavsett så visste han det iaf dagen efter. Och han skulle då alltså inte ens ha kollat till "kompisen" innan han åkte dagen efter?

Nej, antingen är han gärningsman, eller så lät han sin vän ligga och dö trots att han kunnat stoppa det. Dagen efter var alla orörlig, men han ringer fortfarande inte 112 eftersom han inte mår bra...

Han tog taxi hem så knappast nån riktigt nergången alkis, borde gått på minst en tusing? Speciellt som det var ett tag efter att han fått pengar.. alla nergångna alkisar jag känner till har haft total ebb i kassan vid den tiden i månaden. Kunde iofs ha plundrat de 3 som nu var döda, men det vore väl knappast nått som talade i hans riktning.

5 dagar så pratade han med anhöriga(bara hans ord på att han tog kontakt, rätt stor chans det var tvärtom). Och verkar varit de som ringde polis inte han.

Vid trafikolyckor så är man skyldig att ringa(om inte skada är obetydlig), svårt att se varför det skulle vara skillnad även om jag inte kan(och inte orkar leta upp just nu) rätt lagrum för det.
Om han nu vore GM och räknat ut allt så fyndigt så att han själv spyr upp giftet så borde han ju också varit smart nog att larma när tillräcklig tid gått och då lyft bort alla misstankar från sig själv.
Citera
2017-02-21, 14:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PWNSTARZoCOM
Men snälla tala för dig själv, vodkan frös föresten till is när den var i frysen det ska inte vodka göra. Kunde inte bry mig mer eller mindre om du tror mig eller inte då jag vet att det är sant, jag säger igen denna brud tar _inte_ piller.
Sprit fryser vid ca -20 grader (enligt systembolaget). Har man kallare i frysen än de normala -18 kan man alltså råka ut för att spriten fryser.

När fryser vin och sprit?
sprit vid cirka -20ºC

https://www.systembolaget.se/fragor-och-svar/vara-drycker/tips/nar-fryser-vin-och-sprit/
Citera
2017-02-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kompisen körde dem till villan vid middagstid.

http://www.expressen.se/kvallsposten/misstankt-for-trippelmord-jag-drack-sjalv-av-giftet/

Det säger alltså absolut ingenting om vilket tillstånd han befann sig i.
.

Ja, DE körde, plural. Minst en av dem var därför i hyfsat skick. Jag tror inte på storyn. Polaren som då var nykter skulle alltså ha struntat helt i 2 medvetslösa personer, och istället för att kolla upp läget direkt föreslå att de skulle kasta sig över första bästa flaska omedelbums.

Möjligtsvis om han var helt alkad och började ha abstinens.. men 2 medvetslösa/döda personer borde nå igenom tom det.

Men största är fortfarande att under en hel natt, med kompisen döende, så ringer han inte någon form av sjukvård alls. Han ville se honom död av någon anledning. Skyldig pengar kanske, men kan vara vad som helst. tänkte antagligen neka att ha varit där, men när tiden gick så blev han för nervös och försa sig, alternativt hade "kompisen" berättat för nån att de skulle ses, så han blev tungen att berätta.

Nog svårt att bevisa däremot, så möjligt han går fri.
Senast redigerad av adyring 2017-02-21 kl. 14:42.
Citera
2017-02-21, 15:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Ja, DE körde, plural. Minst en av dem var därför i hyfsat skick. Jag tror inte på storyn. Polaren som då var nykter skulle alltså ha struntat helt i 2 medvetslösa personer, och istället för att kolla upp läget direkt föreslå att de skulle kasta sig över första bästa flaska omedelbums.

Hur vet du att han var det?
Det vore knappast första gången någon körde påverkad av droger eller alkohol, eller både ock.

Citat:
Möjligtsvis om han var helt alkad och började ha abstinens.. men 2 medvetslösa/döda personer borde nå igenom tom det.
Jag kan bara utgå ifrån att du inte sett någon som somnat utslagen av fylla...

Citat:
Men största är fortfarande att under en hel natt, med kompisen döende, så ringer han inte någon form av sjukvård alls. Han ville se honom död av någon anledning. Skyldig pengar kanske, men kan vara vad som helst. tänkte antagligen neka att ha varit där, men när tiden gick så blev han för nervös och försa sig, alternativt hade "kompisen" berättat för nån att de skulle ses, så han blev tungen att berätta.

Nog svårt att bevisa däremot, så möjligt han går fri.
Eller så insåg han att det var något annat i spriten, men ville inte "sätta dit" polarens polare och valde därför bort att ringa .. alternativt så blev ha precis så chockad och rädd som han angett.

Att han skulle dricka gift själv och sedan chansa på att lyckas spy upp det låter knappast troligt givet hur snabbverkande det skall ha varit. Och att han har spytt lär utredningen visa -- för det är knappast sannolikt att han sanerar ordentligt efter sig om han nu mådde så dåligt. Om han inte mådde så dåligt är det mycket svårt att se varför han skulle ha valt att stanna kvar och inte dra direkt om han nu var mördaren.
Citera
2017-02-21, 15:46
Medlem
Citat:
Hur vet du att han var det?
Det vore knappast första gången någon körde påverkad av droger eller alkohol, eller både och
.
Naturligtsvis. Att han ljuger är däremot omöjligt

Kolla med personalen på ICA då. fem dagar efter så kommer man ihåg om några tokfyllon varit inne mitt på dagen och handlat. Speciellt om de kom körandes vingligt in i byn och sen ut igen.

så som han berättar det med att de skulle käka ute sen.. den tiden i månaden så är hårt alkade personer panka. Det var ju uppenbarligen inte han. Speciellt som han tar taxi hem dagen efter, det där är en rätt lång taxiresa. borde vara minst 1000-1500 spänn beroende på vart i malmö han skulle
Citat:

Jag kan bara utgå ifrån att du inte sett någon som somnat utslagen av fylla...

Eller så insåg han att det var något annat i spriten, men ville inte "sätta dit" polarens polare och valde därför bort att ringa .. alternativt så blev ha precis så chockad och rädd som han angett.

Att han skulle dricka gift själv och sedan chansa på att lyckas spy upp det låter knappast troligt givet hur snabbverkande det skall ha varit. Och att han har spytt lär utredningen visa -- för det är knappast sannolikt att han sanerar ordentligt efter sig om han nu mådde så dåligt. Om han inte mådde så dåligt är det mycket svårt att se varför han skulle ha valt att stanna kvar och inte dra direkt om han nu var mördaren.

Naturligtsvis skulle killen inte få för sig att ljuga, vad tänkte jag på

Nej, jag det är inte sannolikt att han skulle dricka gift själv medvetet. Men vi har ju bara hans ord på det eller hur? Vet inte varför det är så solklart för dig att han inte skulle kunna ljuga.

Han är ju tex väldigt nogrann med att han lyckades ta sig till toaletten för att kräkas. Så¨han har ju inte spytt nånstans där det går att ta prover. Troligare är väl att han inte kört några fingrar i halsen eftersom han inte druckit något gift. Så nån sanering behövde han inte göra.

Men inget konstigt att han är noga med att berätta att han spydde i toaletten..Han skulle ju inte ljuga så klart.

Sannolikast att han är skyldig. sålänge man inte av nån anledning tror på att han aldrig skulle ljuga iaf, för allt han säger är noga lagt så det inte skulle bli några spår, allt från att vänta så länge så man inte kan ta prover på honom, till att han trots att han är halv döende spyr i toaletten så det inte blir några spår.

*edit
Sen kan man aldrig vara 100% att nån är skyldig. Men han ljuger om något, allt i hans story är tillrättalagt för att ingen skuld ska hamna på honom och det ska inte gå att testa något.

Sen lät han sin kompis iaf bara dö när ett enkelt samtal med största säkerhet hade räddat honom, och kanske de andra två också.

Däremot är det stor chans att han gjort ett tillräckligt bra jobb för att inte bli fälld. svårt att motbevisa storyn när han vara noga med att berätta att han spytt i toaletten och så.

edit*2
Och jo, jag har sett folk utslagna. Men jag har aldrig gått in i någons annans hus, sett de ligga utslagna, utan att kolla status på dem. Det hade inte de alkisar jag stött på gjort heller. Däremot hade de gärna snott deras sprit senare medans de var utslagna.
Senast redigerad av adyring 2017-02-21 kl. 16:07.
Citera
2017-02-21, 16:22
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurreWalle
Nu skriver YA också om det.

http://www.ystadsallehanda.se/ystad/han-var-misstankt-for-trippelmordet-i-skivarp-drack-sjalv-av-giftet/
Citat:
Vidare berättar 52-åringen att han fick skjuts av kompisen mitt på dagen. När de kom fram ropade de utanför villan, men ingen svarade.

– Då körde vi till Ica och köpte korv och bröd. När vi kom tillbaka gick vi in. Då låg två killar där inne, den ene på golvet och den andre i en soffa, säger 52-åringen.

– De rörde sig inte så vi tänkte att de hade väl druckit för mycket redan. Vi gick ut i köket där det stod en öppnad flaska på en bar av murat tegel.

Kompisen föreslog en snaps, och 52-åringen hakade på.

– Flaskan hade en etikett med någon utländsk text, jag såg aldrig vad där stod. Det var han som hällde upp. Spriten var mörk, brunaktig och såg ut nästan som Jägermeister.

Det var någon som mördade sin kompis (F. H*llb*rg) i Ystad,
kanske rentav samma GM för detta hände för ca 20 år sedan.
Citera
2017-02-21, 16:33
Medlem
Jag kanske har sett för mycket på film men, borde det inte synas på de två människorna i huset att de var döda och inte utslagna? Han säger ju själv att när han drack var det direktverkande och musklerna gav vika. Ska de två första offrena trots detta stillsamt typ gått och lagt sig i soffan, dragit en filt över sig och bara sett ut som att dom sov? Detsamma med 3e BO, han ska ha lyckats ta sig upp till övervåningen och lagt sig utan en tanke på att ringa efter hjälp trots att det gjorde ont osv?
Citera
2017-02-21, 19:35
Medlem
Extremeflys avatar
Vad tror ni de är för gift vi snackar som direkt efter man förtärt det slår ut muskler och rytmik?
Verkar ju vara ganska kraftiga saker dom fått i sig.
Och hur stor dos snackar vi?

Jag tror GM ljuger. En av 4 kör fingrarna i halsen? Om han nu har gjort det eller har han kansle inte rört flaskan? Kanske dog dom alla 3 samtidigt han kanske hittar på att dom redan låg utslagna på golvet när dom kom.
Citera
2017-02-21, 19:54
Medlem
Titianas avatar
"På en bar av tegel" Onödiga detaljer brukar visa på att folk ljuger. En massa i denna historia, till ICA för att köpa korv med bröd etc. Att han inte fått liv i sin kompis på morgonen och bara drar och håller detta för sig själv i fem dagar...mysko.

Alternativ? Han har något med detta att göra...kanske hans sprit...fem dagar för att röja undan allt som kan lasta honom, apparater eller annat som är kopplat till fallet?

Vad gjorde han dessa fem dagar? Eller tänkte han att detta bara skulle försvinna och någon annan var på honom om att veta var polaren var?

Skinnvästen, en vanlig raggarväst eller nåt med någon motorcykelklubb?
Citera
2017-02-21, 20:33
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
"På en bar av tegel" Onödiga detaljer brukar visa på att folk ljuger. En massa i denna historia, till ICA för att köpa korv med bröd etc. Att han inte fått liv i sin kompis på morgonen och bara drar och håller detta för sig själv i fem dagar...mysko.

Alternativ? Han har något med detta att göra...kanske hans sprit...fem dagar för att röja undan allt som kan lasta honom, apparater eller annat som är kopplat till fallet?

Vad gjorde han dessa fem dagar? Eller tänkte han att detta bara skulle försvinna och någon annan var på honom om att veta var polaren var?

Skinnvästen, en vanlig raggarväst eller nåt med någon motorcykelklubb?

Ja det verkar som han är skyldig delvis. Varför skulle Ari ha en flaska med gift hemma liksom, vem har han fått den av? Mest troligt att GJ hade den med sig och bjöd dom på det. Sen tar han med två tjejer för att verka vara ärlig kanske
Citera
2017-02-21, 20:45
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
"På en bar av tegel" Onödiga detaljer brukar visa på att folk ljuger.

Det stämmer förstås inte. Det är alltför många relevanta detaljer, för att styrka berättelsen, som är skumma. Helt onödiga detaljer är faktiskt sånt människor minns i ögonblick av stor betydelse. "Salient memories".
Citera
2017-02-21, 20:48
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ja det verkar som han är skyldig delvis. Varför skulle Ari ha en flaska med gift hemma liksom, vem har han fått den av? Mest troligt att GJ hade den med sig och bjöd dom på det. Sen tar han med två tjejer för att verka vara ärlig kanske

Ingen aning egentligen men överdrivna detaljer brukar visa på konstruerade berättelser. Man fyller i detaljer för att fylla upp berättelsen men de flesta lägger in för mycket, och irrelevanta saker....visst kan det hända att storyn kan vara sann men jag tänker lögn då jag hör den.

Vet någon vad GJ gjorde mellan partyt och upptäckten? Tjejerna du refererar till, togs de med då de avlidna upptäcktes? Mysko.

Det är ju helt klart att han vetat om att de var döda då han drog med taxi, kanske inte ens med egna pengar, kan ju ha lättat lite på offrens plånböcker för den delen också. Han behöver inte alls vara tät för att åka taxi, just då. Kan han ha tagit annat som gav han skäl att inte vilja röja de avlidna? Även om han inte dödat dem, kan han ju ha agerat likplundare. Han verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in