2017-02-10, 18:59
Medlem
Kolmonoxidförgifting enligt en ganska säker källa, trasig förbränningspanna. Tragiskt!
Citera
2017-02-10, 19:01
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Han Ar* verkar ju ha varit rätt alkoholintresserad i alla fall. Om man ser på hans inlägg på fejan.
Kan bekräfta att Ar* är död och att han är stor på alkohol. Inte snäll när han är full heller.
Citera
2017-02-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Känns som det varit fulsprit inblandat, har svårt att hitta en annan förklaring till denna tragiska händelse.

Givetvis beroende på vad det är men man lär ju märka ganska snabbt om det är så mycket "fulsprit" att man riskerar att dö? Och i alla lägen behövs väl en ansenlig mängd för att förgifta en vuxen människa?

Och alla tre har hunnit få i sig tillräckligt för att ungefär samtidigt ramla ihop och dö? Då ingen av de vuxna hann påkalla ambulans och ens vara livshotande skadad när ambulans/polis dök upp?

Tycker det låter sjukt märkligt! Men säger inte att det är fel det du tror.
Citera
2017-02-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tre unga män festar utan brudar?
Korvfest kanske?
Citera
2017-02-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Givetvis beroende på vad det är men man lär ju märka ganska snabbt om det är så mycket "fulsprit" att man riskerar att dö? Och i alla lägen behövs väl en ansenlig mängd för att förgifta en vuxen människa?

Och alla tre har hunnit få i sig tillräckligt för att ungefär samtidigt ramla ihop och dö? Då ingen av de vuxna hann påkalla ambulans och ens vara livshotande skadad när ambulans/polis dök upp?

Troligen en kombination av alkohol och kolmonoxidförgiftning efter en sotbrand i den täta skorstenen.
Citera
2017-02-10, 19:22
Medlem
Baserat på det jag vet om Skivarp skulle jag vilja gissa på att droger är orsaken, förutsatt att inget brott begåtts. Fulsprit skulle inte vara helt omöjligt heller.
Det känns som om man får jobba en del för att kolmonoxidförgifta folk i en hel villa, men visst, om skorstenen var igensatt så...

Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jag är lite inne på gasläcka här. Är det vanligt med gasspis runt Skurup, dvs är gasnätet utdraget?

För att förtydliga, Skivarp är inte Skurup. Det ligger i Skurups kommun men är en separat ort, ca 10 min bort med bil.
Skivarp är en liten by på landsbygden. Det finns garanterat inget utdraget gasnät dit.
Senast redigerad av FranzIam 2017-02-10 kl. 19:27.
Citera
2017-02-10, 19:23
Medlem
svartenQQQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Korvfest kanske?

Och ?
Citera
2017-02-10, 19:30
Medlem
Citat:

Kan givetvis vara andra orsaker men magkänslan säger att det inte handlar om till ex orent heroin då jag har svårt att se att dom skall ha haft problem med tyngre droger.

Om det nu skulle vara fulsprit så kan det ju innehålla nån substans som verkar snabbt så man inte hinner uppfatta att nåt är på tok. Jag är ingen expert på sådant men om jag minns rätt så fanns det förr nåt flytande som jag tror heter gbh eller liknande som knockade folk till höger och vänster tror dom kallade det för våldtäktsdrogen då endast lite av denna vätska fick tjejer att bli helt väck så att gärningsmännen fick en lätt match. Nu kanske detta är en dyr vätska som man inte blandar upp spriten med men nåt i den stilen skulle jag misstänka att dom fått i sig.

Men jag förstår din tanke att nån borde typ druckit långsammare och sett att polarna blivit dåliga och därmed kunnat slå larm...jaja vi får väl snällt invänta en obduktionsrapport skulle jag tro,
Citera
2017-02-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartenQQQ
Och ?
Därav brist på kvinnokön?
Citera
2017-02-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Kan givetvis vara andra orsaker men magkänslan säger att det inte handlar om till ex orent heroin då jag har svårt att se att dom skall ha haft problem med tyngre droger.

Om det nu skulle vara fulsprit så kan det ju innehålla nån substans som verkar snabbt så man inte hinner uppfatta att nåt är på tok. Jag är ingen expert på sådant men om jag minns rätt så fanns det förr nåt flytande som jag tror heter gbh eller liknande som knockade folk till höger och vänster tror dom kallade det för våldtäktsdrogen då endast lite av denna vätska fick tjejer att bli helt väck så att gärningsmännen fick en lätt match. Nu kanske detta är en dyr vätska som man inte blandar upp spriten med men nåt i den stilen skulle jag misstänka att dom fått i sig.

Men jag förstår din tanke att nån borde typ druckit långsammare och sett att polarna blivit dåliga och därmed kunnat slå larm...jaja vi får väl snällt invänta en obduktionsrapport skulle jag tro,
Ja Ghb
Citera
2017-02-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Därav brist på kvinnokön?

Herrmiddag? (fint namn för spritfest)
Först var det vin kvinnor och sång, sen blev det vin och sång för att tillslut bara bli vin...
Citera
2017-02-10, 19:49
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:

Det kan ju vara så att dom var rejält fulla redan när fulspriten åkte fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in