2017-02-21, 12:39
Medlem
Klart sossarna vill ha lägre straff de är ju största brottslingarna själva
Citera
2017-02-21, 13:03
Medlem
Lagar gäller inte för eliten och deras lakajer som Mona Sahlin. Så kärringen kommer undan med någon mindre reprimand, som vanligt. Detta är en diktatur som gör sken av att vara en demokrati.
Citera
2017-02-21, 13:06
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Media och offentligheten har varit hennes motor som gjort att hon kunnat göra karriär, och komma undan de dilemman hon försatt sig i.

Att i det läget börja klaga på media, för att den korrekt påpekar hennes oegentligheter. är direkt osmakligt.

Jag klagade inte på media.Gjorde endast ett konstaterande.
Citera
2017-02-21, 13:22
Medlem
Större loser än Måna finns knappt. Hon har nog blåsts på det mesta av livvakten och förmodligen hade han en plan. Nu har hon varken jobb, älskare eller värdighet kvar. Om man inte ens fixar fram 350.000 så visar det väl att hon är pank. Kärleken kan göra folk förblindade och begå hemska misstag. Man ser lång väg att livvakten inte är Månas typ och dessutom ville han väl bo fint med sin vackra fru? Tror han räknade med att Måna skulle betala amorteringarna då han hade henne i sitt grepp. Korkade Måna borde bli den nya titeln. Korkade Måna som är fifflare.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-02-21 kl. 13:24.
Citera
2017-02-21, 13:53
Medlem
Men hon är banne mig ingen fifflare har hon sagt!

Hur kan denna kvinna ha uppdrag i Sverige? Varför gör vi så här mot oss själva, vill vi så gärna ta livet av vår nation med idiotiska människor på maktpositioner som tar idiotiska beslut.
Citera
2017-02-21, 14:00
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtniskSvensk1

Hur kan denna kvinna ha uppdrag i Sverige? Varför gör vi så här mot oss själva, vill vi så gärna ta livet av vår nation med idiotiska människor på maktpositioner som tar idiotiska beslut.

Därför att allt är precis så här genomruttet. Tänk dig att hela våra västliga "demokratiska" samhällen är uppbyggda på exakt sådant här skit.
Citera
2017-02-21, 14:07
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtniskSvensk1

En korrupt lögnare som sedan länge helt tappat kontakten med vanliga människors verklighet.

Nu har hon väl inga uppdrag längre men den förra regeringen som gav henne det senaste uppdraget borde fan i mig också ställas tillsvars för denna utnämning.
Citera
2017-02-21, 14:17
Medlem
PlutoJs avatar
Men även om hon underkastar sig strafföreläggande kan åklagaren ändå driva ett åtal. Man kan göra både och! Det är ett principiellt viktigt fall, det ska prövas ordentligt. Men det är klart, det är Sverige och sossepolitiker det handlar om här...
Citera
2017-02-21, 14:21
Medlem
PlutoJs avatar
Dessutom, det här är ju ett slags "plea bargain" vilket inte ska förekomma i svensk rätt. Finns inget lagstöd för sådana arrangemang, men sånt kan man tydligen strunta i när det handlar om Måååna.
Citera
2017-02-21, 14:22
Medlem
Jag sätter en tia på att mona muslim snart dyker upp som GD för någon integrationsmyndighet eller styrelseord för Röda Korset Bengt Westerberg fick ju 1 milj per år för det uppdraget. I sitt förra arbete så lyckades hon nästan få till en telefonlinje som anhöriga till radikaliserade kunde ringa, bra jobbat det tog väl bara 1,5 år att få till det?
Citera
2017-02-21, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Jag sätter en tia på att mona muslim snart dyker upp som GD för någon integrationsmyndighet eller styrelseord för Röda Korset Bengt Westerberg fick ju 1 milj per år för det uppdraget. I sitt förra arbete så lyckades hon nästan få till en telefonlinje som anhöriga till radikaliserade kunde ringa, bra jobbat det tog väl bara 1,5 år att få till det?

Nej, hon är körd nu. Varenda stiftelse ,styrelse mm kommer få en skitflod av bibliska propotioner om de tar in henne. Hon har gjort bort sig i alla läger de som sg henne som folklig tidigare ser diorväskor och bostadsrätter för 10 millar nu.
Citera
2017-02-21, 14:46
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Under granskningen av Sahlin framkom det också att hon hade skulder hos kronofogden för obetalda skatter. Skulden var under våren 2016 på 215 000 kronor. Sahlin betalde dock av skulden under sommaren och under hösten var hon skuldfri.

Men i december 2016 kom skatteverket med ett nytt krav. Sahlin som haft sammanlagda inkomster – tjänst, näringsverksamhet och kapital – under 2015 på 2 677 419 kronor hade bara betalt 767 381 kronor i skatt. Skatteverket vill nu ha ytterligare 361 782 kronor - sista betalningsdatum var 4 december. Men Sahlin betalade inte.

Den 5 december skickade skatteverket ärendet till kronofogden som sände ett brev till Sahlin och krävde att hon skulle betala in pengarna senast 3 januari 2017.

– Hon ringde oss 3 januari och sa att hon skulle försöka hitta en lösning, säger kroninspektör Lars Båtsta.

Antagligen deg från husförsäljningen. Det huset var nog rejält amorterat.
Senast redigerad av Mullret 2017-02-21 kl. 14:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in