2017-02-19, 20:53
Medlem
Att det fortfarande finns tvivlare på hur bra Z är finner jag otroligt förvånande.
Citera
2017-02-20, 12:10
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Att det fortfarande finns tvivlare på hur bra Z är finner jag otroligt förvånande.

Det är rätt ut sagt sorgligt. Hur jävla bitter måste man vara med ens egna liv om man inte kan inse hans storhet?

Det var nån lallare här ett par inlägg över ditt som verkligen gjorde sitt bästa för att försöka påstå att Smalling var bättre än Zlatan i matchen mot St Etienne
Citera
2017-02-20, 15:47
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp

Jag vet inte heller. Det är väl bara att kapitulera för hans personlighet och hans storhet. Men några här är som min mamma, de ogillar hela hans ibland stöddiga personlighet och kaxiga utstrålning. Jag tror att krocken kom när Henke Larsson "allas våran fina och ödmjuke Henke" fortfarande var aktiv och stunden då Zlatan dundrade in i folkhemmet.
Citera
2017-02-20, 17:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag vet inte heller. Det är väl bara att kapitulera för hans personlighet och hans storhet. Men några här är som min mamma, de ogillar hela hans ibland stöddiga personlighet och kaxiga utstrålning. Jag tror att krocken kom när Henke Larsson "allas våran fina och ödmjuke Henke" fortfarande var aktiv och stunden då Zlatan dundrade in i folkhemmet.
Henkes sk ödmjukhet osv är ju också en stor myt..Han har flera gånger visat på motsatsen
Egentligen lika missuppfattad som Zlatan fast på olika sätt då. Hur många gånger "la han av" i landslaget tex? 3 gånger...
Citera
2017-02-20, 18:38
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Henkes sk ödmjukhet osv är ju också en stor myt..Han har flera gånger visat på motsatsen
Egentligen lika missuppfattad som Zlatan fast på olika sätt då. Hur många gånger "la han av" i landslaget tex? 3 gånger...
Slog Jon Jönsson med knytnäve i magen och körde ner hif i superettan.
Citera
2017-02-20, 19:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Slog Jon Jönsson med knytnäve i magen och körde ner hif i superettan.
Och detta med en ständigt direkt fientlig uppsyn i media.
Citera
2017-02-20, 20:15
Medlem
BarryHeros avatar
Henrik Larsson var en svärmorsdröm. Han slutade i landslaget tre gånger för att fokusera på familjen istället.

Och händelsen med Jon Jönsson är överdriven. Jon Jönsson håller i Henke och Henke trycker bort honom för att skapa sig utrymme. Sen såg det värre ut på TV-bilderna.

Sir Alex älskade att jobba med Henke pga hur ödmjuk han var och vilken lagspelare han var:

http://www.scotsman.com/sport/football/competitions/english/alex-ferguson-henrik-larsson-was-real-aristocrat-1-3152249
Senast redigerad av BarryHero 2017-02-20 kl. 20:17.
Citera
2017-02-20, 21:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Henrik Larsson var en svärmorsdröm. Han slutade i landslaget tre gånger för att fokusera på familjen istället.

Och händelsen med Jon Jönsson är överdriven. Jon Jönsson håller i Henke och Henke trycker bort honom för att skapa sig utrymme. Sen såg det värre ut på TV-bilderna.

Sir Alex älskade att jobba med Henke pga hur ödmjuk han var och vilken lagspelare han var:

http://www.scotsman.com/sport/football/competitions/english/alex-ferguson-henrik-larsson-was-real-aristocrat-1-3152249
Vilket sammanträffande att familjen inte behövde honom varje gång det vankades mästerskap

Får låna tråden och tillfälligt diskutera Zlatans gamla anfallspartner: Henke gjorde gång på gång ett väldigt osympatiskt intryck som tränare i Helsingborg, hade närapå 0 förståelse för supportrarnas frustration och kontra alltid med att frustrationen i spelartruppen är värre.

Som spelare och person utanför planen har man ett bättre intryck av honom. Så bilden av honom är lite skev.
Citera
2017-02-20, 21:36
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vilket sammanträffande att familjen inte behövde honom varje gång det vankades mästerskap
Nej, men de fick tillbringa tid tillsamamns med honom när han annars hade varit borta på landslagssamlingar (vilket väl är minst 5-6 gånger per år).

Men sen tyckte jag att han gjorde fel som kom tillbaka till EM 2008. När han kom tillbaka till EM 2004 var han ändå fortfarande en anfallare i världsklass, och då kunde man förlåta honom för att han inte deltog i kvalspelet (var dock med mot Ungern i en kvalmatch 2003 när det var anfallskris och stod för två assister om jag inte minns fel). Däremot 2008 kändes det fel att en 36-årig allsvensking skulle in i truppen på bekostnad av de som tagit Sverige till mästerskapet.
Citera
2017-02-21, 00:21
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Men sen tyckte jag att han gjorde fel som kom tillbaka till EM 2008. När han kom tillbaka till EM 2004 var han ändå fortfarande en anfallare i världsklass, och då kunde man förlåta honom för att han inte deltog i kvalspelet (var dock med mot Ungern i en kvalmatch 2003 när det var anfallskris och stod för två assister om jag inte minns fel). Däremot 2008 kändes det fel att en 36-årig allsvensking skulle in i truppen på bekostnad av de som tagit Sverige till mästerskapet.
Off topic: Jag tyckte det var rätt av Lagerbäck att ta ut Henke och spela honom i startelvan under Europamästerskapet 2008. Vi ska inte glömma att Henke funkade som ett väldigt bra radarpar tillsammans med Zlatan uppe på topp. På den tiden hade vi knappast något bättre alternativ. Henke hade bra kondition även långt uppe i åldern och Elmander/Allbäck/Rosenberg tycker jag inte skulle bänkat Henke direkt som var dåtidens alternativ.

Känns förövrigt som att han Henke helt tappat livsgnistan när man ser honom på intervjuer nuförtiden.

On topic: Zlatan gör ett fint och högklassigt avslut på karriären i England. Man Utd ligger för närvarande 6a i tabellen och kvalar inte ens in till Europe Leauge. Samtidigt har dem bara 3 poäng upp till 2an i tabellen. Jag hoppas verkligen att Zlatan får avsluta med ett CL om han fortsätter även nästa säsong.

Kanske dumt att man ännu inte bokat någon flygresa ner till England för att sänka massa biror och se honom lira. Aja, får se till att de blir av innan han lägger av i alla fall.
Senast redigerad av Mellbergan 2017-02-21 kl. 00:26.
Citera
2017-02-21, 02:39
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Off topic: Jag tyckte det var rätt av Lagerbäck att ta ut Henke och spela honom i startelvan under Europamästerskapet 2008. Vi ska inte glömma att Henke funkade som ett väldigt bra radarpar tillsammans med Zlatan uppe på topp. På den tiden hade vi knappast något bättre alternativ. Henke hade bra kondition även långt uppe i åldern och Elmander/Allbäck/Rosenberg tycker jag inte skulle bänkat Henke direkt som var dåtidens alternativ.
Min spontana reaktion när truppen togs ut var en besvikelse över att Marcus Berg inte kom med som jag hade hoppats på. Men Berg hade väl å andra sidan inte varit med i kvalet särskilt mycket heller. Dock var han tillgänglig för kvalspel vilket Henke inte hade varit.

Men visst var Henke bästa svenska anfallare på den tiden efter Zlatan. Fotbollsmässigt var han given i startelvan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
On topic: Zlatan gör ett fint och högklassigt avslut på karriären i England. Man Utd ligger för närvarande 6a i tabellen och kvalar inte ens in till Europe Leauge. Samtidigt har dem bara 3 poäng upp till 2an i tabellen. Jag hoppas verkligen att Zlatan får avsluta med ett CL om han fortsätter även nästa säsong.
De är fortfarande kvar i Europa League, Ligacupen, och FA-cupen, samt har topp 4-placeringarna i PL inom sikte. Tror det kan sluta som en mycket lyckad säsong! Ligacupen kan Zlatan bärga redan nu på söndag.
Citera
2017-02-21, 09:32
Medlem
Anser ni Z bicykleta vara det snyggaste målet i världshistorien?
Jag kan inte komma på ett snyggare mål och då har jag sett en del...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in