Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Men sen tyckte jag att han gjorde fel som kom tillbaka till EM 2008. När han kom tillbaka till EM 2004 var han ändå fortfarande en anfallare i världsklass, och då kunde man förlåta honom för att han inte deltog i kvalspelet (var dock med mot Ungern i en kvalmatch 2003 när det var anfallskris och stod för två assister om jag inte minns fel). Däremot 2008 kändes det fel att en 36-årig allsvensking skulle in i truppen på bekostnad av de som tagit Sverige till mästerskapet.
Off topic: Jag tyckte det var rätt av Lagerbäck att ta ut Henke och spela honom i startelvan under Europamästerskapet 2008. Vi ska inte glömma att Henke funkade som ett väldigt bra radarpar tillsammans med Zlatan uppe på topp. På den tiden hade vi knappast något bättre alternativ. Henke hade bra kondition även långt uppe i åldern och Elmander/Allbäck/Rosenberg tycker jag inte skulle bänkat Henke direkt som var dåtidens alternativ.
Känns förövrigt som att han Henke helt tappat livsgnistan när man ser honom på intervjuer nuförtiden.
On topic: Zlatan gör ett fint och högklassigt avslut på karriären i England. Man Utd ligger för närvarande 6a i tabellen och kvalar inte ens in till Europe Leauge. Samtidigt har dem bara 3 poäng upp till 2an i tabellen. Jag hoppas verkligen att Zlatan får avsluta med ett CL om han fortsätter även nästa säsong.
Kanske dumt att man ännu inte bokat någon flygresa ner till England för att sänka massa biror och se honom lira. Aja, får se till att de blir av innan han lägger av i alla fall.