2017-01-25, 14:14
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Jösses jävlar.
Det var ingen rolig syn när man gick in på deras sida och tittade.
Var i helvete hittade man den styrelsen någonstans ? Lisa Marklund bland annat
Och vilka tunga pristagare man hittade under de första åren.

Hur i helvete kan detta få fortgå ?
Är det dessvärre inte så att en stiftelse är väldigt insynsskyddad så att man inte kan se var pengarna försvunnit ?

Det är intressant hur man tänkte. Först fick de ju in några miljoner efter att Lindh dog, och sedan ebbade inflödet ut. Av förklarliga skäl. Det var någon av Monas företrädare som beklagade att de inte fick hon några friska pengar, och kanske var de besvikna över att det bara blev en sju åtta miljoner eller nåt. Tråkigt för dem, men det var vad de hade att spela med.

Det hindrade dem inte att låta pengarna rulla. Det var jippon och diverse folk i deras bekantskapskrets som fick del av kakan. Den mer anständig inställning till det här hade varit att använda avkastningen på pengarna, och mera försiktigt dela ut stipendier. Alternativt dela ut pengarna en enda gång och lägga ner.

Tänk om nobelstiftelsen gjorde åt med alla pengar på tio år, och meddelade att det inte blir några fler pris.

Nu gick en femtedel eller nåt av tant Ullas skattade pengar i stiftelsen till vad den skulle göra. Resten gick åt till annat, främst i arvoden till sossar.
Citera
2017-01-25, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det där får du fråga väljarna om. Men skyll inte på mig. Jag röstade borgerligt.

Tvivlar på att det är någon "väljare" som har röstat för att somliga friska personer ska få ta ut en förtidspension på sammanlagt 3.5 miljoner som en direkt konsekvens av att de misskött eller snarare missbrukat sin yrkesroll.
Citera
2017-01-25, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Är (S)vin Sahlin då med och beslutar vart pengarna från fonden går ?
I så fall borde det finnas synnerliga skäl att gå igenom räkenskaperna full ut. Lär kunna finnas mycket skit där.

Och hur kommer det sig att hon sitter kvar ?
Vilka hållhakar har hon på fondens medlemmar ?

För mig är medlemskapet i fonden en bisak i sammanhanget även om det fortfarande är illa. Varför vill fonden ha en fifflare kvar kan man fråga sig? Jag gissar på nepotism, man håller varandra om ryggen när det börjar blåsa snålt.

Mona Sahlin som offentlig person är stendöd, hennes uppenbarelse i något sammanhang skulle bara sänka trovärdigheten för hela arrangemanget. Må hon vila i frid.
Senast redigerad av RobRoys 2017-01-25 kl. 18:07.
Citera
2017-01-25, 21:47
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Det är lite för tyst på fronten. Läcka brukar det alltid göra men här är det ju tvärtyst.
Måtte åklagaren ta tag i det här och tvåla till henne ordentligt denna gången.
Alla är tysta...mycket märkligt.

Kan det vara advokatsamfundets-nätverken Hilda och Ruben som lagt locket på? Snart går hon fri eftersom sossar inte vill ha dålig media vid valet.

https://ledarsidorna.se/2017/01/hilda-och-ruben-cirkeln-ar-sluten/
Citera
2017-02-04, 12:50
Bannlyst
https://www.qx.se/nyheter/1571/mona-sahlin-deltar-i-ljusmarschen/

Qxgalan på måndag. Där brukar hon vara om hon inte får förhinder. Sänds i TV
i efterhand.
Citera
2017-02-04, 15:00
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Kan det vara advokatsamfundets-nätverken Hilda och Ruben som lagt locket på? Snart går hon fri eftersom sossar inte vill ha dålig media vid valet.

https://ledarsidorna.se/2017/01/hilda-och-ruben-cirkeln-ar-sluten/
Hild och Ruben borde verkligen granskas hårt. Mycket hårt. Typ kommission. Alla som är medlemmar borde av jävskäl inte få inneha publika poster. Får ju rotary och frimurare att se ut som dagisgård...huvva vilken inavel.

De där två nätverken är fan bedrövliga...
Citera
2017-02-14, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
https://www.qx.se/nyheter/1571/mona-sahlin-deltar-i-ljusmarschen/

Qxgalan på måndag. Där brukar hon vara om hon inte får förhinder. Sänds i TV
i efterhand.

Såg inte henne där men vad bevisar det.
Citera
2017-02-19, 08:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag har läst boken Tobleroneaffären skriven av Monas dåvarande pressekreterare Mikael Romero.
Titeln på boken är en aning missvisande, den skulle mera passande kunnat heta, Min hyllning till Mona Sahlin, Vi sossar gör som vi vill eller Lagar och regler för vanligt folk gäller ej sossar.

Men till saken.
I boken beskriver författaren att han hade problem med ekonomin och behövde ta ett lån men nekades av dåvarande Nordbanken. Han tog upp saken med Mona som lovade att ta kontakt med banken och genast blev lånet beviljat. Vad Mona hade sagt till banken står inte men man kan ju anta att det är något liknande det här fallet men kanske inte lika grovt.

Mona m.fl. sossar anser säkert att det här bara är normalt beteende.
Citera
2017-02-20, 11:18
Medlem
Flus avatar
Nu har livvakten erkänt "brukande av osann urkund" skriver Expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlins-livvakt-erkanner-brott/
Citera
2017-02-20, 12:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Nu har livvakten erkänt "brukande av osann urkund" skriver Expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlins-livvakt-erkanner-brott/
Kan någon förklara varför han ska ta hela skiten?
"Brukande av osann urkund" låter som att signaturen är falsk - som om han skulle ha förfalskat kärringens signatur.

HON bör ju åka så det ryker. Jag tycker man ska dra in hennes extrapensioner mellan 57-65+ år. Varför får hon gå i förtidspension utan skriftligt läkarutlåtande och godkännande av Försäkringskassan som alla andra?
Varför ska hon ha 80 000 i månaden av våra skattepengar? HAR HON INTE TAGIT TILLRÄCKLIGT?
Citera
2017-02-20, 15:10
Medlem
TarzansFarsas avatar
Hur kan ett Strafföreläggande vara aktuellt när det handlar om grovt osanna intygande som vid fällande dom leder till 0.6-2 års fängelse? Och inte bara ett intyg som Sahlin var misstänkt för utan tre till och med.

Strafföreläggande såvitt jag vet används bara vid små brott som snatteri m.m. Ända gångerna jag kan tänka mig Strafföreläggande vid brott där dom leder till fängelsestraff är ifall det finns brist på bevis, vilket det inte är i detta brottsfallet.

Nej detta visar än en gång hur 'korruptionen' får flöda fritt och att sossarna har köpta marionettdockor i alla positioner inom samhällets hörn.
Senast redigerad av TarzansFarsa 2017-02-20 kl. 15:22.
Citera
2017-02-20, 15:12
Moderator
Schlesiens avatar
Sveriges Radio citerar Claes Borgström som meddelar att Sahlin är beredd att skriva under ett strafföreläggande. Hon är beredd att erkänna brott om det blir böter alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in