2017-01-17, 21:05
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Motiveringen till Johnny Bode-priset låter som en bedragares CV, mycket välskrivet:
http://johnnybode.com/johnny-bode-priset-2017-till-mona-sahlin/
Citera
2017-01-18, 09:08
Medlem
-tramS-s avatar
Nya förhör planeras enligt expressens reporter men han kommer inte med nåt nytt:

http://www.expressen.se/tv/nyheter/expressens-reporter-michael-syren-om-nya-sahlin-avslojandet/
Citera
2017-01-18, 18:19
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Nya förhör planeras enligt expressens reporter men han kommer inte med nåt nytt:

http://www.expressen.se/tv/nyheter/expressens-reporter-michael-syren-om-nya-sahlin-avslojandet/
Det är lite för tyst på fronten. Läcka brukar det alltid göra men här är det ju tvärtyst.
Måtte åklagaren ta tag i det här och tvåla till henne ordentligt denna gången.
Alla är tysta...mycket märkligt.
Citera
2017-01-18, 18:39
Medlem
Mona Sahlin nekar till brott men det brukar alla brottlingar göra per definition tills dom överbevisas.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/oOVB7/mona-sahlin-i-nytt-polisforhor-i-dag
Citera
2017-01-20, 09:02
Medlem
whogivesafucks avatar
Så jävla roligt det vore att få vara med och lyssna på ett förhör med (S)vin Sahlin.
Tyvärr tror jag inte hon förstår själv vad hon gjort. Hon är så inne i sina lögner och sin alternativa värld att hon är övertygad att hon inte gjort något fel.

Går det att yrka på att hon skall ha en God man ? Borde väl gå om man är förståndshandikappad.
Citera
2017-01-21, 15:26
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mona Sahlin nekar till brott men det brukar alla brottlingar göra per definition tills dom överbevisas.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/oOVB7/mona-sahlin-i-nytt-polisforhor-i-dag

Sidan borttagen hos Aftonbladet. På vems order? Troligen av någon som Sahlin är väldigt tjenis med eller som hon eller Borgström har hållhake på. Fan vet.

Men vore jag i hennes kläder så skulle jag erkänna brottet, men endast medge försumlighet. Då skulle hon klara sig med ett strafföreläggande och villkorligt. Kanske.
Citera
2017-01-21, 20:42
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Sidan borttagen hos Aftonbladet. På vems order? Troligen av någon som Sahlin är väldigt tjenis med eller som hon eller Borgström har hållhake på. Fan vet.

Men vore jag i hennes kläder så skulle jag erkänna brottet, men endast medge försumlighet. Då skulle hon klara sig med ett strafföreläggande och villkorligt. Kanske.

Väldigt svårt att komma undan med det.
Mona:
Citat:
Jo, jag slarvade när jag skrev intyget. Kollade inte fakta ordentligt.

Intyg är sånt som inte skulle fungera om det finns en inbyggt slarvfaktor. Det ligger i intygets karaktär.

Jag gissade tidigare på strafföreläggade med tanke på brottets art, och att det skulle vara snabbt överstökat. Med hänsyn taget till andra mer prioriterade fall. Men nu verkar det dra ut av andra skäl än att det finns viktigare saker för åklagaren att göra. Kanske vi får se fram emot en rättegång i alla fall?
Citera
2017-01-25, 03:13
Avslutad
Detta skriver nu Expressen:

Citat:
I dag sitter hon bara kvar som styrelseordförande i stiftelsen Anna Lindhs minnesfond som är ett oavlönat uppdrag.
Men Sahlin behöver inte oroa sig för sina framtida inkomster.
Den 30 maj ansökte hon om att få statsrådspension från Statens Pensionsverk, SPV, som hon som före detta minister har rätt till.
Enligt SPV får nu Sahlin en pension på 41 656 kronor per månad under hela 2016.
Därefter, om hon inte får några andra inkomster, får Mona Sahlin en pension på 54 711 kronor per månad fram tills hon fyller 65 år.
Totalt, med årets pension, innebär detta att hon totalt kan komma att få 3 574 252 kronor.
Expressen har förgäves sökt Mona Sahlin.

Helt otroligt. Hon har fullkomligt missbrukat sin makt, tjänst och förtroende och för detta ska hon alltså bli belönad med nästan 3.5 miljoner spänn fram tills hon blir pensionär. Man vill ju spy rätt ut.

Anmäl dig till arbetsförmedlingen din jävla parasit och stämpla som alla andra. Fy fan så förbannad man kan bli. Fan vad detta är äckligt rent ut sagt.

Sköter man sig får man en usel pension och en usel sjukförsäkring, missköt dig som Mona Sahlin och bli miljonär. Det är vedervärdigt. Jag vill se den där människan tvingas gå kurser och andra kommunala aktiviteter som de anordnar för jobbsökande som krav för att erhålla en inkomst. Du är fullt arbetsför Mona Sahlin, så du ska bara ut och söka jobb som alla andra. Din professionella parasit!.

https://unvis.it/expressen.se/nyheter/mona-sahlin-begar-35-miljoner-i-pension/
Citera
2017-01-25, 07:19
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys

Helt otroligt. Hon har fullkomligt missbrukat sin makt, tjänst och förtroende och för detta ska hon alltså bli belönad med nästan 3.5 miljoner spänn fram tills hon blir pensionär. Man vill ju spy rätt ut.

...

Det där får du fråga väljarna om. Men skyll inte på mig. Jag röstade borgerligt.
Citera
2017-01-25, 09:00
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys

Anmäl dig till arbetsförmedlingen din jävla parasit och stämpla som alla andra. Fy fan så förbannad man kan bli. Fan vad detta är äckligt rent ut sagt.

Sköter man sig får man en usel pension och en usel sjukförsäkring, missköt dig som Mona Sahlin och bli miljonär. Det är vedervärdigt. Jag vill se den där människan tvingas gå kurser och andra kommunala aktiviteter som de anordnar för jobbsökande som krav för att erhålla en inkomst. Du är fullt arbetsför Mona Sahlin, så du ska bara ut och söka jobb som alla andra. Din professionella parasit!.

https://unvis.it/expressen.se/nyheter/mona-sahlin-begar-35-miljoner-i-pension/

Är (S)vin Sahlin då med och beslutar vart pengarna från fonden går ?
I så fall borde det finnas synnerliga skäl att gå igenom räkenskaperna full ut. Lär kunna finnas mycket skit där.

Och hur kommer det sig att hon sitter kvar ?
Vilka hållhakar har hon på fondens medlemmar ?
Citera
2017-01-25, 09:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Är (S)vin Sahlin då med och beslutar vart pengarna från fonden går ?
I så fall borde det finnas synnerliga skäl att gå igenom räkenskaperna full ut. Lär kunna finnas mycket skit där.

Och hur kommer det sig att hon sitter kvar ?
Vilka hållhakar har hon på fondens medlemmar ?

Anledningen är att de redan har förslösat i stort sett alla medel. Det pratas mycket om att de i styrelsen inte tog ut något arvode. Men tittar man på vart pengarna gått, är det en marginell del som gått till de stipendier den var avsedd för. Det allra mesta gick till pompa och ståt, samt diverse arvoden till styrelsens vänner och bekanta. Tjänster och gentjänster med andras pengar. Och nu är pengarna slut.
Citera
2017-01-25, 13:49
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Anledningen är att de redan har förslösat i stort sett alla medel. Det pratas mycket om att de i styrelsen inte tog ut något arvode. Men tittar man på vart pengarna gått, är det en marginell del som gått till de stipendier den var avsedd för. Det allra mesta gick till pompa och ståt, samt diverse arvoden till styrelsens vänner och bekanta. Tjänster och gentjänster med andras pengar. Och nu är pengarna slut.

Jösses jävlar.
Det var ingen rolig syn när man gick in på deras sida och tittade.
Var i helvete hittade man den styrelsen någonstans ? Lisa Marklund bland annat
Och vilka tunga pristagare man hittade under de första åren.

Hur i helvete kan detta få fortgå ?
Är det dessvärre inte så att en stiftelse är väldigt insynsskyddad så att man inte kan se var pengarna försvunnit ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in