Förvirrad historia det här, identitetspolitik i sitt nötskal - man kan alltså inbilla sig att man är stenrik fastän man inte är det, varken fordringsägare, banker eller KFM eller Skatteverket ska lägga sig i det ? Jag betalar bara när jag har lust till det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Vrånglund
Här finns det garanterat läskigare saker att fiska upp om man följer det pengaflödet. 3 miljoner? Det har man råd att föra över, men betala så att man inte hamnar hos Kronkalle, det går inte.
Börjar lukta unknare och unknare detta.
Ja, det är ju att hon visar fingret åt Kronkalle, Skit i skulderna bara -- Ja isberget har väl så småningom börjat smälta här, det enda jag kan tänka mig är att HLS avsett att sälja information genom att han är Polis, och kan ju sälja sådan till vissa kriminella grupperingar. Och kan därmed hålla på och skyffla svarta pengar lite som han vill.
Det kommer nog mera får man hoppas, CB får väl MS att erkänna alla brott inklusive Syndafloden och allt därefter, spännande tider väntar här ju...
Får väl se nu då om det är någon stake i Kronkalle och de begär utmätning av inkommande pension nu, den 19e Mars eller vad det kan bli. Med 55000 kr brutto och prel skatt 18742 kr (Skattetabell Huddinge) återstår 36258 kr, Kronkalle kan ta hela det beloppet med hänvisning till att hon borde ha sparat på Januari och Februari pensionen genom att KFM utfärdat ett betalningsföreläggande. Mellan tummen och pekfingret så kan KFM lämna kvar cirka 11000 kr / mån vilket ska räcka till mat, rimlig hyra, SL-Kort osv, Så de kan ta i princip 25258 kr/mån tills skulden (drygt 361000 kr) är betald (14 Måånader)
Citat:
Ursprungligen postat av
Basil Fawlty
Mona Sahlin borde ha haft en god man.
Förmyndare är det rätta ordet, tror jag...
Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Står ju i din artikel, livvaktsgruppchef i FN.
Haha, ja som det står i artikeln så tjänar dessa inga fantasisummor, 125 000 kr/mån, Men Hernando tror att han ska få 250 000 kr/mån. I och med att han antagligen skattar mycket mindre så kan han klara sig på 125 000 kr/mån men det blir asdrygt att betala av ett så stort bostadslån,
Mannen är ju 44-45 år gammal vad jag läst, och om det ska amorteras inom rimlig tid ?
En del av dessa som har dessa yrken väljer ju att spara ansenliga belopp för en tidig pension, och 44 år är väl en lagom ålder att bygga sig en hacienda.
Citat:
Ursprungligen postat av
moldova
Mångmiljonbelopp hanteras som kaffepengar. "Tänkta" toppjobb inom FN som förklaring. Nä, här ligger en gravad hund, som Reefat skulle ha sagt.
En hel hundkyrkogård skulle jag vilja säga, hehe
Bara en Ferrari-bil ? Kunde han inte ha köpt ett helt dussin på en gång ? När han ändå skulle köpa bostadsrätten ? Piece of a cake ?
Nej, jag skulle inte tro att avsikten var att betala av någonting, Möjligen att skapa mer pengar av ingenting, med hjälp av påhittade intyg och frikostiga krediter. Avsikten var kanske inte att någonsin köpa bostadsrätten, utan att det var själva lånelöftet som var målet ?
Varför skulle de då bjuda emot varandra och slänga 500 000 kr i sjön ?
Om de inte bägge var bulvaner för att trissa upp priset för säljarens räkning förstås.
Längesedan
Herr RangRover skrev i den här tråden, skulle vara roligt att veta om vad han vet om vad som är avsikten här, citat 2016-06-13:
Citat:
Ursprungligen postat av
RangRover
Träffat Mona på en partikongress, några år sedan, men hon ger ett intryck man inte glömmer. Insatt, påläst, kunnig och allt annat man kan önska från en framstående politiker. Ge det något år, sedan får hon en ny chans, hon förtjänar det. Mona kommer utan tvekan i historieböcker stå med som en av vår lands främsta politiker. Oavsett misstagen som faktiskt är just det, inte heller du är perfekt. Eller hur?
Citat 2016-06-17:
Citat:
Ursprungligen postat av
RangRover
Väx upp. Finns en skillnad mellan politik och realpolitik. Det första är vad man går till val på, det andra vad man sedan faktiskt är med att genomföra. De två är inte samma sak, t ex som när Löfven som den taktiker han är, fick borgarna att gå med på Decemberöverenskommelsen. Borgarna låtsades vara redo att rösta mot regeringen men hade samtidigt via avtal skrivet under att inte fälla den. Inget borgarna vill att röstarna ska veta, men fakta och en stor triumf för Löfven som den erfarna och duktiga förhandlare han är.
Samma sak med Mona. Visst, det stormar lite men det har nästan lagt sig helt. Ge det lite tid och svenska folket kommer att ge henne en ny chans, hon är trots allt en av Palmes gunstlingar och politiskt mycket skicklig. Att sedan du har svårt att hålla isär politik med realpolitik är en annan sak. Du är i det närmaste naiv om du tror någon annan politiker kommer hålla detta mot henne. Kommer icke att ske och det är de som fattar beslut, inte du eller någon annan ur den allmänna populationen. Vi skall inte ha populismens kreatur inom den svenska politiken. Våra politiker är bättre rustade och kunniga att hantera frågor än befolkningen och Mona är sylvass.
Gissar att det finns en del som kommer skrika in denna tråd om 10-12 månader när Mona åter kliver in i det offentliga. De som inte skriker har glömt denna parantes i realpolitikens verklighet.
Äh, jag är definitivt inte perfekt, Min karriär börjat på bottnen och arbetat mig nedåt - haha - Ska inte hålla på och driva teser om MS som jag inte har någon grund för. Men MS håller på att bli politikens Kikki Danielsson - Sveriges egen kvinnliga Berlusconi
Skulle ju bli kul om Margot Wallström och Mona Sahlin blir svenska ambassadörer i Gaza/Västbanken så får de känna på lite kulturberikning - o blir kidnappade av Hizbollah och Hamas.
Och Röfve'n får ordna en Pride-parad ridandes på en antifascistisk antirasistisk jättedildo genom hela Europa ner till Gaza för att få dem fria