"Jag är baske mig ingen ohederlig person och jag är ingen fifflare."[/b]
Q: Vem sade det ovanstående?
A: Mona Sahlin
Q: När sade Mona detta?
A: 1995
Källa (ett drygt tre min långt medley av olika Mona-fiffel):
https://www.youtube.com/watch?v=QI9z0aQyrXs[/quote]
Tidigare politiska fifflare ex.Gudrun har ju snabbt gråtit ut i tv för att få folkets förlåtelse.
Mona bryter mönstret av kanske flera anledningar?
1 Expressen sitter på mer information och bara väntar på att Mona kommer med en bortförklaring.
2 Personalen på kansliet sitter på avslöjande information, men är samtidigt rädda om sina
välbetalda jobb . Mona vågar inte riskera att någon läcker till tidningarna.
3. Partiet har sagt till Mona att hålla sig undan för att inte misskreditera regeringen.
4 Det visar sig nu att Monas "kansli" är det näst dyraste av alla. En revision av de 9,5
spenderade miljonerna kanske visar på fler tvielaktiga kostnader som eventuellt inte stämmer med
hennes uppdrag ,och dessutom kan spilla över på departementschefen. Det är möjligt att man genomför en internrevision nu innan journalisterna kommer på tanken.
5. Polisledningen borde kalla in den tjänstelediga polisinspektoren för att få en förklaring till hans
omfattande affärer med falska intyg. Även han verkar gömma sig.
Ingen har rapporterat att de sett Mona på någon flygplats elle järnvägsstation .
Frågan kommer då om vi skattebetalare fått betala en ny vistelse i solen för Mona med familj och livvakter Transporten har naturligtvis ombesörgts från Bromma med regeringsplanet