Flashback bygger pepparkakshus!
2016-05-19, 18:09
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nää, det tror jag inte. Som minister är hon körd och hon är till mycket stor del ansvarig för socialdemokratins dekadens och förfall de senaste åren.

Men tyvärr kommer hon nog poppa upp igen om några år, inte inrikespolitiskt, men kan tänka mig
att hon får ett konsulat- eller ambassadörsjobb långt bort i österhelvetet nånstans. Där kan hon gömma sig och fiffla.

Kan hända att du har rätt.

Tror dock inte hon behöver lämna Sverige för att hitta ett välbetalt ickearbete. Jag tror också att hon är tillbaka mycket tidigare än "några år".

Se t ex Schyman som fyllepissat på biograf och gjort andra saker som väl kan mäta sig med Mona. Hon kör på som inget hänt och respekteras av både media och politiker.

De här kärringarna är som den där plastclownen man lekte med som liten, som alltid reser sig hur mycket man än boxar och slår på den.
Citera
2016-05-19, 18:28
Medlem
trottwells avatar
Blivande landshövding kanske, med egen livvakt.
Citera
2016-05-19, 22:41
Medlem
FruStormuftis avatar
Korruption. Hon är sorgligt outbildad så hon borde inte ens fått vara med i fas 3.
De borde bötfällas för sitt lajjande med landet.
Citera
2016-05-19, 23:33
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Han kanske är så snäll och naiv att han "väntat" på henne medan hon "väntat" på hingsten

Det är givetvis underhållande att hon med sin bakgrund eventuellt har en våldsbejakande sexualitet. Ännu ingen som säkert vet om hon är frånskild? Lokala tingsrätten borde väl i så fall sitta på den ansökan?
Citera
2016-05-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vad menar du? Det är väl få som fått löpa journalistiskt gatlopp så många gånger som Mona. Helt rättvist naturligtvis, och det här kanske inte är sista gången. Men att säga att journalisterna inte är på henne är orättvist.

Så det är sossar som sitter och skriver. Flashback har tydligen blivit en maktfaktor. Nu ska här räddas vad som räddas kan.
Vad jag menar är att, Mona Sahlin har knappast löpt något gatlopp. Hon blev inte partiledare efter Ingvar Carlsson på grund av tips till media från SAP. Man ville ha Göran Persson.
Hon kom undan väldigt lätt den gången om man jämför med vad Anna-Greta Leijon råkade ut för, som var en betydligt vassare politiker.

Jag kan bara komma på två gånger hon blivit ansatt journalistiskt, men gatlopp är banne mig inte rätt ord. 1995 när hon tog en time-out och drog till Mauritsius med följe. Hon kom undan väldigt lätt den gången. Det rörde sig om över nittio anklagelsepunkter. Så har vi denna härva där hon osant intygat om löner. Hoppas hon hamnar på Hinseberg, vilket jag bedömer som uteslutet. Vi kan bara spekulera i vad som ännu inte är känt.
Mona Sahlin är en skurk och Stockholms journalistkår har låtit henne få komma undan alldeles för lätt.
"Jag är banne mig ingen fifflare!" Det sade Nixon med.
Stockholms Journalistkår är ett skämt när man sätter sig i knät på makten.
Citera
2016-05-20, 19:14
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Så det är sossar som sitter och skriver. Flashback har tydligen blivit en maktfaktor. Nu ska här räddas vad som räddas kan.
Vad jag menar är att, Mona Sahlin har knappast löpt något gatlopp. Hon blev inte partiledare efter Ingvar Carlsson på grund av tips till media från SAP. Man ville ha Göran Persson.
Hon kom undan väldigt lätt den gången om man jämför med vad Anna-Greta Leijon råkade ut för, som var en betydligt vassare politiker.

Ja, och icke att förglömma dottern Brita Leijon som också blev utmanövrerad av folket runt Sahlin.
Hon var och är seriöst hederlig och ärlig, men passade inte fru Fiffelin.
Citera
2016-05-20, 22:57
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip

Jag kan bara komma på två gånger hon blivit ansatt journalistiskt, men gatlopp är banne mig inte rätt ord. 1995 när hon tog en time-out och drog till Mauritsius med följe. Hon kom undan väldigt lätt den gången. Det rörde sig om över nittio anklagelsepunkter. Så har vi denna härva där hon osant intygat om löner. Hoppas hon hamnar på Hinseberg, vilket jag bedömer som uteslutet. Vi kan bara spekulera i vad som ännu inte är känt.
Mona Sahlin är en skurk och Stockholms journalistkår har låtit henne få komma undan alldeles för lätt.
"Jag är banne mig ingen fifflare!" Det sade Nixon med.
Stockholms Journalistkår är ett skämt när man sätter sig i knät på makten.

Nivån på det hela kan förstås diskuteras. De borgare som med skadeglädje hade förstås föredragit Mona som partiledare. Men nog är det bra att så inte hände.
Citera
2016-05-22, 18:32
Medlem
"Jag är baske mig ingen ohederlig person och jag är ingen fifflare."[/b]

Q: Vem sade det ovanstående?
A: Mona Sahlin

Q: När sade Mona detta?
A: 1995

Källa (ett drygt tre min långt medley av olika Mona-fiffel): https://www.youtube.com/watch?v=QI9z0aQyrXs[/quote]

Tidigare politiska fifflare ex.Gudrun har ju snabbt gråtit ut i tv för att få folkets förlåtelse.
Mona bryter mönstret av kanske flera anledningar?

1 Expressen sitter på mer information och bara väntar på att Mona kommer med en bortförklaring.
2 Personalen på kansliet sitter på avslöjande information, men är samtidigt rädda om sina
välbetalda jobb . Mona vågar inte riskera att någon läcker till tidningarna.
3. Partiet har sagt till Mona att hålla sig undan för att inte misskreditera regeringen.
4 Det visar sig nu att Monas "kansli" är det näst dyraste av alla. En revision av de 9,5
spenderade miljonerna kanske visar på fler tvielaktiga kostnader som eventuellt inte stämmer med
hennes uppdrag ,och dessutom kan spilla över på departementschefen. Det är möjligt att man genomför en internrevision nu innan journalisterna kommer på tanken.
5. Polisledningen borde kalla in den tjänstelediga polisinspektoren för att få en förklaring till hans
omfattande affärer med falska intyg. Även han verkar gömma sig.

Ingen har rapporterat att de sett Mona på någon flygplats elle järnvägsstation .

Frågan kommer då om vi skattebetalare fått betala en ny vistelse i solen för Mona med familj och livvakter Transporten har naturligtvis ombesörgts från Bromma med regeringsplanet
Citera
2016-05-22, 18:48
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaveSwedenToday
Ingen har rapporterat att de sett Mona på någon flygplats elle järnvägsstation .
Vart lämnar man in dylika rapporter?

Om, säger om, om nu någon sett Mona… Går det då ut ett VMA?
Citera
2016-05-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Vad jag menade :Ingen har rapporterat i någon skvaller tråd eller till tidningarna att Mona
har observerats på någon flyg plats eller tåg station.
Inte ens med en blond peruk går det att maskera Monas nuna.
Om Mona har lämnat landet med bil för att åka till sin likasinnade i Spanien,så är det naturligtsvis svårare att upptäcka flykten. Hoppas bilen var skattad och försäkrad.
Har hon lämnat landet med regeringsplanet kommer sanningen fram långt senare.
Citera
2016-05-22, 20:06
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Väldigt vad det blev Tyst om Mona Muslim nu!!
Ja det var väl detta hon ville uppnå med sin hastiga avgång, nu är hon privatperson och bör inte skrivas om.....

VMA ? Så "Hesa Fredrik" skulle aktiveras om Mona dök upp ur dimman...ha ha
Citera
2016-05-22, 20:28
Medlem
Enligt mina teorier måste livvakten ha legat med Sahlin.
Ngn som vet mer om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in