Citat:
Ursprungligen postat av
ovemols
I din verklighet finns kanske inte samma glädjeämnen som i min men du har ändå inget bevis för att min verklighet inte existerar.
Javisst, personliga pronomen :
jag
du
han hon
den det
visst finns distinktion mellan person, men i sakfrågor kanman sammanstråla eller fullständigt dillatera.
Vilket kan ha med förankring eller brist på förankring att göra, dessutom har du redan deklarerat dig följa en viss sorts lyckonorm som du gärna försöker göra till "din egen" fast det är en kostym du försöker få att passa "din personlighet"
Det finns ett jordklot som du befinner dig på, och du kan inte gömma dig bakom ett träd och säga detta är mitt träd som du ingenting vet om.. tvärtom, så vet jag redan din verklighet. Det är det som är det fina med ORD tecken och symboler.
Som gör att du vill in i en form av verklighet, den som manifesterar sig på flashback. En och samma arena, en skärva av den större kontexten.. som inte är "din" verklighet eller "min" verklighet utan enbart verkligheten som den är , som den är fast du inte är här och kräver din andel eller fast du kräver en merpart.. så går verkligheten inte att ägas.
Ändå försöker du med possessiva begär framställa dig att äga en verklighet som inte är annans.. du borde som sagt ha varit lite lyhörd, istället för att driva anklagelser och kastat glåpord om hur "fascistisk" skola är.. din verklighetsuppfattning om vad fascism är och inte r, framstår mer o mer som kommet ur en förvriden fantasilusta med vilja att förvrida VERKLIGHETEN, säga att någonting är salt, fast det är sött
någonting är vasst fast det är trubbigt, säger inte att "du" är så men det finns megalomaner.. som förvrider medvetet ibland omedvetet.. det givna.
Verkligheten är ju given... sitter du i sjön.. kan du enbart hoppas att du drömmer och vill ha fast mark under fötterna, men sjön och sjönöd är fortfarande sjönöd, en verklighet för många att inse den existentiella helt neutrala verkligheten. Den bara är.
du
är du
/ jag , är jag
men verkligheten är verklighet, kan du intree skilja mellan mjukt o hårt.. så handlar det inte om att ha "olika verkligheter" , det finns dem som behöver glasögon fär att se ett hinder .. eller ens avgöra vad ett hinder är innan det uppstår som faktuellt hinder - i verkligheten och inte enbart teoretiskt.