Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-17, 09:53
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Ebba Busch Thor och Annie Lööf var väl ändå under 30 år när de blev partiledare? Jag vet dock inte hur det var med Gustav Fridolin (han ser ju ut som den konstanta 14-åringen). Det är möjligt att han hade passerat 30 när han blev språkrör. När han blev invald till riksdagen första gången var han den yngste riksdagsledamoten (han var väl ca 20 år gammal då).
Igen, folk blandar äpplen och päron, de som varit så unga har inte börjat från noll utan tagit över rodret i en mandatperiod och inte gått in i valrörelse som första steg. Tror du dessutom får kolla dina siffror, sitter på telefon o kan inte göra det själv. Men visst kan finnss undantag men det tillhör inte vanligheterna och det innebär en uppförsbacke.
Citera
2017-02-17, 16:48
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Sd har 13% men har inte åstadkommit mycket. Sd på 26% kan inte åstadkomma mer. Det är samma vågmästarroll och moderatröv slickande. Alliansen vill inte samarbeta bara ta emot passivt stöd. Sd har medvetet valt bort de rödgröna och kan därför aldrig bli någon annat än en alliansmarionett.

Kommer AFS upp på banan ska jag absolut överväga det. Att min röst kan gå förlorad spelar ingen roll jag vill se en hårdare attityd till invandring och fullt internattionellt samarbete med alla invandringskritiska partier i Europa. Hela grejen med Sd från allra första början, då det inte ens fanns ett partiprogram, vara att de var invandringskritiska. Utan förbehåll.

När man valde bort 7-klövern 2006 var det för evigt. Ingen röst alls var bättre än en röst på ett invandrarparti. Men nu tenderar Sd att bli det 8;e klöverpartiet. Mitt ställningstagande var för evigt aldrig någonsin ett klöverparti.

AFS driver ingen nasseagenda, även om fula propagandister frenetiskt påstår det. Det hjälper föga för vi kan tänka själva. Att Sd anhängare blivit lika desperata som vänstertrollen är bara beklagligt.

Fixar AFS de formella bitarna och får fram valsedlar så hjälper vi till med distributionen.

Så, det parti du vill rösta ska alltså inte ha någonting med de övriga partierna att göra men samtidigt ha en massa inflytande över politiken? Hur ska det gå till när det är så gott som säkert att ett nationalistiskt parti aldrig kommer komma över 50%?
Citera
2017-02-17, 21:36
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Igen, folk blandar äpplen och päron, de som varit så unga har inte börjat från noll utan tagit över rodret i en mandatperiod och inte gått in i valrörelse som första steg. Tror du dessutom får kolla dina siffror, sitter på telefon o kan inte göra det själv. Men visst kan finnss undantag men det tillhör inte vanligheterna och det innebär en uppförsbacke.

Ebba Bush Thor var 28 när hon tog över KD (och dessutom höggravid) helt idiotiskt.
Även Annie Lööf var 28 när hon tog över C. Nu vinner hon mark på en helt världsfrånvänd politik som naiva hjärntvättade kvinnor tror är genomförbar.

Kasselstrand är både äldre mer luttrad än dessa var. Han har varit med om en del och stod rak mitt i stormens öga när SD trojkan hittade på skit de inte behövde vidimera.
Man försökte att köpa honom med ett fint kanslijobb på SD när han var obekväm SDU ordförande men han har mycket ryggrad och tackade nej.
Citera
2017-02-17, 22:18
Medlem
Sodomizer-s avatar
Det skulle kunna bli farligt för SD om det här partiet tog in Erik Almqvist som partiledare. Kasselstrand kan knappast utmana SD. Han är för kass. För att inte tala om Hahne, vilken jävla wannabe, killen är fejk rakt igenom. Ful som fan är han också.
Citera
2017-02-17, 22:58
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det skulle kunna bli farligt för SD om det här partiet tog in Erik Almqvist som partiledare. Kasselstrand kan knappast utmana SD. Han är för kass. För att inte tala om Hahne, vilken jävla wannabe, killen är fejk rakt igenom. Ful som fan är han också.
Erik Almqvist kan aldrig bli partiledare efter aluminiumstängerskandalen. Håller med dig om Hahne men Kasselstrand kan definitivt bli något.
Citera
2017-02-17, 23:22
Medlem
Tubleross avatar
Erik Almqvist är otroligt bra. Han var ju Jimmie Åkessons kronprins innan järnrörsskandalen.

Både han och Kasselstrand är otroligt duktiga. Aldrig sett vassare politiker inom SD när det kommer till debatter.

Frågan är dock vem som skulle bli bäst som partiledare. Almqvist har ju ett tungt bagage efter järnrörsskandalen. Gillar dock nästan alla hans ståndpunkter och framstår enligt mig som lite mer sympatisk än Kasselstrand.

Kasselstrand däremot är en oslipad diamant. Väldigt duktig på att debattera och kallar en spade för en spade. Får helt enkelt ut sitt budskap väldigt snabbt och lättförstått. Får han bara lite mer karisma så skulle han vara en perfekt partiledare för AFS.

Jag kan faktiskt inte riktigt välja mellan Almqvist och Kasselstrand. Båda är otroligt vassa. Men om jag var tvungen att välja så skulle jag nog gå med Kasselstrand som partiledare och ge Almqvist någon tung post inom det nya partiet. Jag har inte sett Almqvist debattera på ett par år heller så Kasselstrand är ett mer naturligt val även fast Almqvist också är otroligt duktig.
Citera
2017-02-18, 00:06
Medlem
Finns det ngnstans mer att läsa om AFS?
- hemsida?
- ledning/styrelse?
- partiprogram?
- hur stor budget har godkänts av ekonomiavdelningen på ryska ambassaden?
Citera
2017-02-18, 00:48
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros

Jag kan faktiskt inte riktigt välja mellan Almqvist och Kasselstrand. Båda är otroligt vassa. Men om jag var tvungen att välja så skulle jag nog gå med Kasselstrand som partiledare och ge Almqvist någon tung post inom det nya partiet. Jag har inte sett Almqvist debattera på ett par år heller så Kasselstrand är ett mer naturligt val även fast Almqvist också är otroligt duktig.
Glöm Almqvist, han är typ miljonär numer på fastighetsaffärer och har knappat något intresse av att återvända till Sverige.
Citera
2017-02-18, 02:09
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Vilka är "vi andra"?
Du menar att alla som råkar vara födda i utlandet har något gemensamt? Även vi som växt upp i Sverige?
Vad ska det spela för roll var man råkar vara född?
Vad har det med Norges skolsystem att göra?

.
Svara mig nu: Varför anser du det vara ett hot mot utlandsfödda om vi i Sverige undervisar om Svensk historia och kultur?
Citera
2017-02-18, 23:24
Medlem
LStilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Finns det ngnstans mer att läsa om AFS?
- hemsida?
- ledning/styrelse?
- partiprogram?
- hur stor budget har godkänts av ekonomiavdelningen på ryska ambassaden?
Enligt handlingarna till Valmyndigheten så utgör Kasslern, lille Erik Viking, asylprofitören Ohlson samt Adam Berg styrelsen tillika den samlade medlemskåren.

Putin approves AfS har jag hört också, kommer säkert att rulla in en hel del rysspengar.
Citera
2017-02-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LStille
Enligt handlingarna till Valmyndigheten så utgör Kasslern, lille Erik Viking, asylprofitören Ohlson samt Adam Berg styrelsen tillika den samlade medlemskåren.

Putin approves AfS har jag hört också, kommer säkert att rulla in en hel del rysspengar.

Det är helt meningslöst att spekulera om eventuella "rysspengar" till AFS, liksom ifall SD fått judepengar.

Anledning, både ryssar och judar är så smarta att några bevis aldrig kommer att finnas, om nu inte den ansvarige gåvomottagaren i det svenska partiet berättar om det, och det finns knappast någon anledning.

Däremot kommer säkert ryska s.k. "desinformatörer" ge en hjälpande hand för att hitta lik i garderoben hos de politiska motståndarna!
(Vi såg exempel på detta om Hillary Clinton)
Senast redigerad av Hultabultan 2017-02-19 kl. 00:18.
Citera
2017-02-19, 04:12
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Glöm Almqvist, han är typ miljonär numer på fastighetsaffärer och har knappat något intresse av att återvända till Sverige.

Har ingen aning om hur hans fastighetsaffärer ser ut.

Men jag vet dock att han uppdaterar sin facebook sida väldigt frekvent med politiska analyser.

https://facebook.com/almqvist/?locale2=sv_SE

Skulle mycket väl kunna tänka mig att han skulle komma tillbaka till Sverige om han fick någon tung post inom AFS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in