2017-01-02, 14:36
Medlem
De riktigt görsnygga brukar vara snäppet trevligare än de lite mer normala för mig, oftast. Ibland säger inte kassörskan ett skit. Ibland säger jag hej men de säger bara summan istället. Så tror det finns fler variabler at play än kassörskans ålder och hur snygg du tycker hon är eller vice versa. T.ex. en till kategori - uttröttar/hotar/skrämmer mig inte, om vi ska bygga vidare.
Senast redigerad av trekantshatt 2017-01-02 kl. 14:51.
Citera
2017-01-02, 19:59
Medlem
Europes avatar
Jag har faktiskt tänkt på att jag tycker mig bli mer hövligt och respektfullt bemött idag som medelålders man än när jag var yngre (det bör väl nämnas att folk ofta misstog mig för typ 20-åring ända till att jag var 30+, så jag har inte 'offentligt' varit äldre man så lång tid). Möjligtvis har jag speciellt tänkt på det när det just gäller yngre kassörskor. Men jag skulle inte bestämt hävda att det är så, mer än att jag av någon anledning har lite vagt slagits av tanken på senare år.
Citera
2017-01-10, 17:20
Medlem
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/han-fick-nog-av-jobbiga-kunder-3731512 Att kunder öppnar varor och äter på plats i butiken

Asylsökande det handlar om i artikeln?
Citat:
Ursprungligen postat av Goldstandard
Jag kommer börja jobba i en lite mindre matbutik, vad kan jag förvänta mig som ny inom matbutiks-handel?

Är det svårt att sitta i kassan? Vad gör jag om produkten jag försöker "scanna" inte funkar och det är 10 meter kö? blir lite stressig svettig orolig i sådana situationer..
Citera
2017-02-17, 21:30
Medlem
Stickerzs avatar
Inga fler här som jobbar inom matbutik som kan dela med sig utav något roligt? Vilka kedjor jobbar ni inom? Vad gör ni på jobbet? Vilken avdelningt tillhör ni? Medmera... Vore kul att höra någon annan i branschen och från en annan kedja.
Citera
2017-02-17, 21:37
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickerz
1. Willys!
2. 135 kr/h
3. Heltid, 38,5h /vecka
4. Nej, Började som sommarjobbare en gång i tiden och sedan dess klättrat mig uppåt.
5. Gick dit och sökte, det är nog det bästa sättet, att gå dit och visa upp sig.

Citat:
Inga fler här som jobbar inom matbutik som kan dela med sig utav något roligt? Vilka kedjor jobbar ni inom? Vad gör ni på jobbet? Vilken avdelningt tillhör ni? Medmera... Vore kul att höra någon annan i branschen och från en annan kedja.

10 år inom Axfood. Precis slutat nu dock pga familjeangelägenheter.

1. Willys
2. 182:- + eventuell OB.
3. Heltid, 38.25/vecka
4. Började direkt som extra vid behov, senast åren som Ställföreträdande Butikschef
5. Ringde dit, presenterade mig, började dagen efter :-)
Citera
2017-02-17, 21:50
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
10 år inom Axfood. Precis slutat nu dock pga familjeangelägenheter.

1. Willys
2. 182:- + eventuell OB.
3. Heltid, 38.25/vecka
4. Började direkt som extra vid behov, senast åren som Ställföreträdande Butikschef
5. Ringde dit, presenterade mig, började dagen efter :-)

Jobbar även jag inom Willys!

Din resa låter spännande, vad jobbar du inom nu efter du slutade på Willys?
Citera
2017-02-17, 23:39
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Jobbar även jag inom Willys!

Din resa låter spännande, vad jobbar du inom nu efter du slutade på Willys?

Det har den absolut varit, varit i 5 olika butiker.

Slutade pga personliga skäl. Ej börjat arbeta ännu. Men lutar åt att börja nu i Mars igen, kan dock bli Ica denna gången =) Har fått lite intressanta erbjudanden.
Citera
2017-02-17, 23:43
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Det har den absolut varit, varit i 5 olika butiker.

Slutade pga personliga skäl. Ej börjat arbeta ännu. Men lutar åt att börja nu i Mars igen, kan dock bli Ica denna gången =) Har fått lite intressanta erbjudanden.

Tror personligen man har både mer ansvar och mer chans att påverka, man är inte lika styrd där verkar det som. Önskar dig all lycka till.
Citera
2017-02-17, 23:49
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Tror personligen man har både mer ansvar och mer chans att påverka, man är inte lika styrd där verkar det som. Önskar dig all lycka till.

Skillnaden är att du inte är lika toppstyrd som inom Willys.

Men du kan påverka mycket där med, iaf på butiksnivå
Citera
2017-02-17, 23:51
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Skillnaden är att du inte är lika toppstyrd som inom Willys.

Men du kan påverka mycket där med, iaf på butiksnivå

Självklart, men jag tror du förstår vad jag menar när jag säger att du inte kan påverka lika mycket inom Willys som inom Ica...
Citera
2017-02-18, 00:47
Medlem
Wonds avatar
Hur är OB på affärerna? Är alla likadana? Vad är det för OB på Willys egentligen? 200% på söndagar hela dagen va? Och efter 13 eller liknande på Lördagar, eller? (har för mig något gammal kollega babbla om någon viss tid), samt om det är efter 19 det är 150% eller 125% eller liknande på vardagar?
Citera
2017-02-18, 18:51
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wond
Hur är OB på affärerna? Är alla likadana? Vad är det för OB på Willys egentligen? 200% på söndagar hela dagen va? Och efter 13 eller liknande på Lördagar, eller? (har för mig något gammal kollega babbla om någon viss tid), samt om det är efter 19 det är 150% eller 125% eller liknande på vardagar?

Alla butiker (och lager) som går inom handelsavtalet har 50% OB vardagar efter 18:00, 70% OB vardagar efter 20:00, och 100% OB lördagar efter kl. 12:00 och hela söndagen/röda dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in