2016-10-22, 07:24
Medlem
paperboy85s avatar
Till er som arbetar på Willys:

När en kund står vid självskanningsautomaten och ska betala, kan ni då se vad denne har handlat i datorerna vid servicestationen utan att kunden drar sitt kort där? D.v.s. kan ni smygkontrollera att kunderna ser ut att ha skannat in allt bara genom att de drar sitt kort vid självskanningsautomaten?
Citera
2016-10-22, 07:29
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Till er som arbetar på Willys:

När en kund står vid självskanningsautomaten och ska betala, kan ni då se vad denne har handlat i datorerna vid servicestationen utan att kunden drar sitt kort där? D.v.s. kan ni smygkontrollera att kunderna ser ut att ha skannat in allt bara genom att de drar sitt kort vid självskanningsautomaten?
Hur ska dom kunna se det - varor som eventuellt inte scannats, har ju inte scannats, det finns ingen registrering av något slag som säger att dom ligger i din korg/vagn?
Citera
2016-10-22, 16:04
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Hur ska dom kunna se det - varor som eventuellt inte scannats, har ju inte scannats, det finns ingen registrering av något slag som säger att dom ligger i din korg/vagn?

Nej, men jag tänkte att de kunde se vilka varor som är skannade trots att man inte har dragit kortet vid servicestationen utan bara vid självskanningsautomaten. Vid en avstämning kan de egentligen inte heller vara hundra procent säkra på att det verkligen är allt kunden tar med sig ut från butiken (han/hon kan ha gömt något i kläderna).
När man drar sitt kort i självskanningsautomaten brukar det plinga till borta vid servicestationen, därför tänkte jag att en sådan funktion möjligtvis finns (jag hade gärna haft den möjligheten om jag var en butiksägare). Syftet är inte att det skulle bli en fullständigt korrekt avstämning utan mer en möjlighet för butiksmedarbetarna att se om någon kund har skannat "helt fel" och manuellt kalla in den för avstämning.
Citera
2016-10-22, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Tack för svaret.

Det är provjobb typ 1-2 dagar till en tjänst som kallas "vid behov".
Spelar ingen roll, kan bjuda på dessa 1-2 dagar.

Men en annan fråga som jag får inte grepp om, varför är det så svårt att få heltids jobb tex på Willys?
Eller annan matbutik?

Alla tjänster som utannonseras är deltid, i visssa fall max 30 timmar.
I matbutik behövs folk hela tiden. Är det inte bättre ha 5 butiksmedarbatare på heltid än 9 och alla har deltid?

Om dom inte anställer folk på heltid så sparar dom in massa pengar i avgifter och skatt. Samt kan utnyttja de anställda mer.
Citera
2016-11-08, 12:12
Medlem
Tjenare,

Skulle bara höra om det finns någon här som har en heltidsanställning på Ica (maxi kanske) med fast lön och isf vad har ni för lön, får ni OB om ni jobbar över.

Frågan är alltså, vad har ni för lön som heltidsanställda med fast lön och vad har ni för villkor med OB tillägg etc
Citera
2016-11-08, 20:51
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egosatsaren
Tjenare,

Skulle bara höra om det finns någon här som har en heltidsanställning på Ica (maxi kanske) med fast lön och isf vad har ni för lön, får ni OB om ni jobbar över.

Frågan är alltså, vad har ni för lön som heltidsanställda med fast lön och vad har ni för villkor med OB tillägg etc

Jag tror det beror lite på. De personerna med ansvarsområden och liknande har nog lite speciella avtal, med tanke på att varje ica butik är handlarens eget företag, så kan han nog bestämma lite fritt.
Citera
2016-11-08, 20:52
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrProsit
Om dom inte anställer folk på heltid så sparar dom in massa pengar i avgifter och skatt. Samt kan utnyttja de anställda mer.

Sant. Om en heltidsanställd blir sjuk eller sjukskriven eller liknande blir det väldigt dyrt. Har dom istället 10 olika anställda på samma antal timmar är det inga problem att fylla timmarna med någon annan bara, vilket är både billigare och mer praktiskt.
Citera
2016-11-08, 20:54
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Hur gör ni av alla livsmedel som håller på att passera bäst före datum?

Ibland har jag sett guldklimpar som 50% på oxfilé som går ut samma dag men annars är det sällsynt.

Willys är den ända livsmedelsbutiken (mig veterligen) Som sätter ner priset på kort datum varor. Rätta mig om jag har fel!
Citera
2016-11-08, 20:59
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneman91
Jag är verkligen motiverad till att börja jobba på en mataffär så jag undrar följande till alla mataffärsmänniskor:

1. Vart jobbar du?

2. Hur mycke tjänar du?

3. Deltid/Heltid/Sommarjobb/Extra jobbar du?

4. Fick du lov att praktisera eller någe innan?

5. Berätta lite om vad du gjorde för att få jobbet.

Själv är jag 18 år och är desperat efter egen lägenhet pga det är så @£$!!bajs fattigt hos mamma. Skulle verkligen kunna tänka mig jobba på helgerna då jag är i skolan på vardagarna.
(mitt första inlägg)

Tack

1. Willys!
2. 135 kr/h
3. Heltid, 38,5h /vecka
4. Nej, Började som sommarjobbare en gång i tiden och sedan dess klättrat mig uppåt.
5. Gick dit och sökte, det är nog det bästa sättet, att gå dit och visa upp sig.
Citera
2016-11-14, 19:07
Medlem
Fick ett mail idag med en undersökning på 20 minuter där man skulle svara på samvetsfrågor. Är undersökningen av någon vikt eller bara för utgallring?
Citera
2016-11-27, 17:54
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Fick ett mail idag med en undersökning på 20 minuter där man skulle svara på samvetsfrågor. Är undersökningen av någon vikt eller bara för utgallring?

Ja, den är viktigt.
Citera
2016-11-28, 00:23
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickerz
Willys är den ända livsmedelsbutiken (mig veterligen) Som sätter ner priset på kort datum varor. Rätta mig om jag har fel!

Även Coop och ICA gör detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in