Citat:
Ursprungligen postat av
korvbenke
Syftet är att minska terrorn i landet med förbjudet vad är det du inte fattar? Eller menar du att man får ner terrorn om man förbjuder skjutvapen? Så
Ditt hycklande är ju att du endast vill ha hårdare på skjutvapen nu då du tydligen svängt i frågan med övriga vapen
Det försöker du ju man ska tillåta muslimer in i landet för att man tillåter skjutvapen alltså vill du öka risken för terror i landet för att man tillåter amerikanska medborgare ha vapen...
Nej du äger inte mig i frågan ditt dumhuvud

du tror att du äger mig faktum är att jag förnedrar dig just nu och du är för dum för att se det själv...
Ja jag påvisar bara ditt jävla hycklande i frågan och din okunskap när du propagerar för hårdare vapenkontroller... fast du vill inte löpa linan ut du vill endast välja det vapen du tycker är okej... Det funkar inte så.
Du tror alltså inte att man kan döda en människa med en sked,gaffel eller vanlig matkniv är du på riktigt eller?
Det är ju precis det du säger när du gnäller på bannen på dessa länder och samtidigt jämför det med att man tillåter minsann folk att ha vapen där... fattar du inte det själv?
Vad har det med saken att göra? att det redan bor 3miljoner så du tycker alltså att man ska ta in ännu mer och öka på risken för ett terrordåd ännu mer bara för att det bor 3miljoner där redan? Tycker du då att man skall utsätta folk med cancer för radioaktiva ämnen för de har ju redan cancer...
App app app det var inte frågan nu var var frågan om det som dödar och bilar dödar mer människor än vad skjutvapen gör per år skall vi inte ta och förbjuda bilar också enligt din logik då alltså varför är du så rädd för skjutvapen när de dödar så mycket mindre än bilar gör?
Ja, 17 personer vs. +~10000, det är frågeställningen jag har.
Och undrar vart man kan göra mer nytta någonstans, och frågan var då varför man låter skjutvapen glida förbi som nått som inte behövs regleras bättre.
Aldrig svängt om andra vapen, dock tog det en stund innan jag tvungen och ta den.
Då du varit så intresserad och köra två fel blir ett rätt, och sen slänga in andra parametrar som inte funkar.
Då jag har inget emot reglering på mer vapen.
Och hyckleriet har du fortfarande inte påvisat att jag har.
Nu ska man inte släppa in muslimer osett och okontrollerat, inte som vapen är sålda, som ska helst säljas utan den allra minsta reglering.
Jo, jag äger dig, då du undviker frågeställningen helt.
Och kör "två fel ska bli till ett rätt", lägger orden i mun på mig och håller dig undan den faktiska frågeställningen som började denna diskussion om skjutvapen.
Har inget hycklande, vilket du aldrig lyckats påvisa.
även så är det min frågeställning, som då handlar om varför man är så rädda för muslimer som dödar så få.
Men låter skjutvapen passera obemärkt på sina +~10000 döda.
Det är du som säger jag tror och inte jag, det kallas att lägga orden i munnen på mig.
Och en diskussionsteknik som inte fungerar på mig, nått du borde ha lärt dig tills nu.
Det är inte jag som tycker om muslimska bannen, utan domstolen varit tydlig och sagt inte en chans då det är olagligt att göra på det sättet.
hindrar dock inte att göra det på annat sätt, men fråga hur, verkar som de gett upp denna nu.
Utan bara gnyr som du.
De flesta muslimer utför inte våld i islams namn, så generalisera funkar inte.
Mig veterligen så håller USA motsvarighet till trafiksäkerhetsverket kontinuerligt med trafiksäkerhet.
Vilket man inte vill på skjutvapen tydligen.
Men visst kan man införa regleringar här med, sen vad dessa ska vara kan man undra.
Och en diskussion som kräver en egen tråd tom, då den är så extremt omfattande ämne.
Vill du reglera bilar nu då eller?
Hur ska detta gå till?
Och hur hjälper denna reglering av bilar och antalet man mördar med skjutvapen?
Det är ju fortfarande ingen extrem bakgrundskoll.
Och sen finns det massor att göra inom bilsäkerhet, vilket jag antar du fattar med eftersom du tar upp detta.
Men vill inte du ha mindre stat och plocka bort denna myndighet?
Så då hamnar man i samma område som skjutvapen, och vad är då detta exempel värt helt plötsligt?