Citat:
Ursprungligen postat av
korvbenke
Äger en fråga?
Du är en hycklare om skjutvapen även fast det dödas jävligt mycket folk med knivar och alla andra sorters vapen...
Sen jämför du vapen med muslimer och tycker det är hyckleri att man inte vill förbjuda vapen men muslimer du ser inte själv hur dumt det ser ut

?
Nä, kan aldrig bli hycklare, då jag inte är emot begränsningar på vapen.
Men nu är det så att frågeställningen varför man silar mygg och sväljer elefanter(skjutvapen vs. muslimer), så blir hyckleriet extremt tydligt.
Sen försöker du om och om igen med "två fel ska bli ett rätt", men ledsen och säga, det kommer aldrig bli rätt och inte ha extrem bakgrundskontroll för göra nått åt +~10000 döda.
När man vill ha extrem bakgrundskoll på 17st döda.
Och jag tillåter inte att du lägger in andra parametrar som egna frågor.
Allt började med muslimer ska man inte släppa in för de är livsfarliga, men varför låter man då +~10000 dö varje år.
Det är frågeställningen, vill du skapa en ny frågeställning, så är du välkommen och göra detta.
Men dock så kommer inte några av dessa ändra nått i denna frågeställningen.
Och hyckleri ifrån mig kan du inte ens påvisa, då jag aldrig sagt att man inte ska reglera andra saker dödar.
Så där är du ägd.
60% av morden är av skjutvapen, varför inte börja med största posten och införa extrem bakgrundskoll?
Och när man börjat med skjutvapen och extrem bakgrundskoll, så kan man utan som helst problem ta hand om alla som dör av en sked.
Hur många dör av sked per år, hur många liv tänker du spara med den lösningen.
Vi vet ju att terrorn genererar ett fåtal döda per år och mot skjutvapen.
Men eftersom du nämnt sked ett par ggr, så vill jag gärna veta hur många liv du skulle spara här:
Och du kan genast ta bort modifierade skedar som är ändrade till stickvapen, utan helt vanliga skedar.
Och får jag ingen källa, är det samma som att vi glömmer den för resten av våra liv som ren nonsens.
Kom ihåg icke modifierade skedar.
Varför jag äger dig, det är för att du silar mygg och sväljer elefanter.
Och hyckleriet blir så extremt tydligt, att det blir mer roande än informativt och diskutera detta.