2017-02-17, 21:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Det roligaste är ju att han förutspår på presskonferensen att precis det ska hända.
Det krävs inte någon speciellt intelligent människa för att förutspå ett sådant skeende.
Det är ju Trump och han beter ju sig så, och pressen frågar ju på som vanligt.
Så även vad de frågar och undrar är inget svårt att förutspå.

Sen om Trump är så aggressiv på fake news, så varför börjar Trump inte svara istället för peka på Hillary och sväva iväg om annat helt oväsentligt?
Den presskonferensen skulle man kunnat avhandlat på 10min och en kortare monolog av Trump.
Resten är bara massa svammel om sånt som är ointressant idag.
Så därför undrar jag varför han validerar Hillarys betydelse, då Hillarys betydelse är NOLL idag.
2017-02-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jaha.
Obama 2015
http://www.gallup.com/poll/182975/americans-deem-obama-honest-less-sure-leadership.aspx

Trump 2017
http://www.gallup.com/poll/203915/americans-say-trump-keeps-promises-strong-leader.aspx

Trump får nog ganska höga siffror eftersom han jämförs med "sore loser" Obama.
Och tänk hur siffrorna skulle se ut om inte "Grab them by Pussy" kom ut. Det finns nog rätt så många kvinnor ger underkänd oavsett..
Vore kul om de redovisade Män vs Kvinnor
Alla mätningar visar på ett oroväckande lågt stöd för Trump jämfört med Obama så det får inte att sopa under mattan. Trump är ju i grunden affärsman och det är därför som försämringar för arbetare är så prioriterade när det gäller att skapa nya lagar inom minimilöner, övertidsersättningar mm som gynnar arbetsgivarna. Det är ju inte för inte som Trump tillsätter folk från etablissemangets högsta topp. Trump har aldrig varit arbetarnas president och därför dalar hans popularitet rätt ner i underjorden just nu. En storljugande skrävlare utan verklighetsanknytning som president är dömd att vara en politisk förlorare på förhand. Men givetvis tror han att han är populär, det är en del av sjukdomen. Han t.om trodde han vann överlägset och att folkmassorna jublade när han visade sig. Lever man i den drömvärlden skall man inte vistas i vita huset.
2017-02-17, 21:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det roligaste är ju att han förutspår på presskonferensen att precis det ska hända.

Ja

Fast det är ju inte alls svårt att förutspå. Ta varje politiker som på något sätt försvarar sitt eget land och sina egna skattebetalare. Som inte superkramar ekonomiska turister från Syrien, Afghanistan och Somalia (som dessutom till överrepresenterad procentandel är terrorister).

Ja, om du inte superkramar dessa, då är du OUT. Totalt motarbetat i Fake media. Så det var inte så svårt för Trump att förutse detta.
2017-02-17, 21:52
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Trafiksäkerhet arbetar man med i USA.
Man arbetar med att bekämpa mord också. Om man tycker att förbud av vapen är ett vettigt sätt att få ner antalet döda så är det enda logiska att man tycker att förbud av bilar är lika vettigt.

Kan förstå att man tycker att Trump framstår som en hycklare när han anger nationell säkerhet som orsak till att få igenom sitt inreseförbud. Men man måste förstå att nationell säkerhet inte bara har med antalet potentiella dödade att göra. Det handlar om någonting bredare, det handlar om en fara för att samhället kommer att förändras till det sämre, till ett samhälle som liknar de i Mellanöstern.
2017-02-17, 22:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Syftet är att minska terrorn i landet med förbjudet vad är det du inte fattar? Eller menar du att man får ner terrorn om man förbjuder skjutvapen? Så

Ditt hycklande är ju att du endast vill ha hårdare på skjutvapen nu då du tydligen svängt i frågan med övriga vapen

Det försöker du ju man ska tillåta muslimer in i landet för att man tillåter skjutvapen alltså vill du öka risken för terror i landet för att man tillåter amerikanska medborgare ha vapen...

Nej du äger inte mig i frågan ditt dumhuvud du tror att du äger mig faktum är att jag förnedrar dig just nu och du är för dum för att se det själv...

Ja jag påvisar bara ditt jävla hycklande i frågan och din okunskap när du propagerar för hårdare vapenkontroller... fast du vill inte löpa linan ut du vill endast välja det vapen du tycker är okej... Det funkar inte så.

Du tror alltså inte att man kan döda en människa med en sked,gaffel eller vanlig matkniv är du på riktigt eller?

Det är ju precis det du säger när du gnäller på bannen på dessa länder och samtidigt jämför det med att man tillåter minsann folk att ha vapen där... fattar du inte det själv?

Vad har det med saken att göra? att det redan bor 3miljoner så du tycker alltså att man ska ta in ännu mer och öka på risken för ett terrordåd ännu mer bara för att det bor 3miljoner där redan? Tycker du då att man skall utsätta folk med cancer för radioaktiva ämnen för de har ju redan cancer...

App app app det var inte frågan nu var var frågan om det som dödar och bilar dödar mer människor än vad skjutvapen gör per år skall vi inte ta och förbjuda bilar också enligt din logik då alltså varför är du så rädd för skjutvapen när de dödar så mycket mindre än bilar gör?
Ja, 17 personer vs. +~10000, det är frågeställningen jag har.
Och undrar vart man kan göra mer nytta någonstans, och frågan var då varför man låter skjutvapen glida förbi som nått som inte behövs regleras bättre.

Aldrig svängt om andra vapen, dock tog det en stund innan jag tvungen och ta den.
Då du varit så intresserad och köra två fel blir ett rätt, och sen slänga in andra parametrar som inte funkar.
Då jag har inget emot reglering på mer vapen.
Och hyckleriet har du fortfarande inte påvisat att jag har.

Nu ska man inte släppa in muslimer osett och okontrollerat, inte som vapen är sålda, som ska helst säljas utan den allra minsta reglering.

Jo, jag äger dig, då du undviker frågeställningen helt.
Och kör "två fel ska bli till ett rätt", lägger orden i mun på mig och håller dig undan den faktiska frågeställningen som började denna diskussion om skjutvapen.

Har inget hycklande, vilket du aldrig lyckats påvisa.
även så är det min frågeställning, som då handlar om varför man är så rädda för muslimer som dödar så få.
Men låter skjutvapen passera obemärkt på sina +~10000 döda.

Det är du som säger jag tror och inte jag, det kallas att lägga orden i munnen på mig.
Och en diskussionsteknik som inte fungerar på mig, nått du borde ha lärt dig tills nu.

Det är inte jag som tycker om muslimska bannen, utan domstolen varit tydlig och sagt inte en chans då det är olagligt att göra på det sättet.
hindrar dock inte att göra det på annat sätt, men fråga hur, verkar som de gett upp denna nu.
Utan bara gnyr som du.
De flesta muslimer utför inte våld i islams namn, så generalisera funkar inte.

Mig veterligen så håller USA motsvarighet till trafiksäkerhetsverket kontinuerligt med trafiksäkerhet.
Vilket man inte vill på skjutvapen tydligen.
Men visst kan man införa regleringar här med, sen vad dessa ska vara kan man undra.
Och en diskussion som kräver en egen tråd tom, då den är så extremt omfattande ämne.
Vill du reglera bilar nu då eller?
Hur ska detta gå till?
Och hur hjälper denna reglering av bilar och antalet man mördar med skjutvapen?
Det är ju fortfarande ingen extrem bakgrundskoll.

Och sen finns det massor att göra inom bilsäkerhet, vilket jag antar du fattar med eftersom du tar upp detta.
Men vill inte du ha mindre stat och plocka bort denna myndighet?
Så då hamnar man i samma område som skjutvapen, och vad är då detta exempel värt helt plötsligt?
2017-02-17, 22:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Man arbetar med att bekämpa mord också. Om man tycker att förbud av vapen är ett vettigt sätt att få ner antalet döda så är det enda logiska att man tycker att förbud av bilar är lika vettigt.

Kan förstå att man tycker att Trump framstår som en hycklare när han anger nationell säkerhet som orsak till att få igenom sitt inreseförbud. Men man måste förstå att nationell säkerhet inte bara har med antalet potentiella dödade att göra. Det handlar om någonting bredare, det handlar om en fara för att samhället kommer att förändras till det sämre, till ett samhälle som liknar de i Mellanöstern.
Okey, så allmän bakgrundskoll då?
Jag pratar inte ens om förbud på skjutvapen, vilket gör det hysteriskt roligt.
Kanske det här problemet uppstår, då att ni bara kan se världen i svart och vitt.
Och att man säger så korkade saker som Hillary vill ta alla vapen ifrån er, detta när hon säger hon vill ha bakgrundskoll.

De få antalet muslimer det i slutänden handlar om, kommer inte påverka USA alls.
Enda är när man har denna extrema bakgrundskoll, är att man missat någon och folk kan dö.
Och det är ju hemskt och bör ses över på annat sätt.
Men min frågeställning är varför tar man inte tag i dessa +~10000 döda, om man nu är så rädd för att folk ska dö.
Och det är här vi är, men något svar får man inte riktigt.
utan det är de som jag säger, = två fel ska bli till ett rätt, lägga till andra parametrar som även dom har sina problem och bör ses över och avslutningsvis väldans massa lägga orden i munnen de sista inläggen.
Inga av dessa diskussionstekniker är nått jag går på, en del förstått detta och gjort dessa diskussioner betydligt mer intressanta.
2017-02-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks

Det där med bilar är ju en intressant jämförelse. För vad gör man där? Jo man kräver utbildning för att få körkort. Alla med körkort blir registrerade och alla bilar är registrerade. Bilarna måste vara försäkrade och skattade.

Man borde göra samma sak med vapen. Kräva viss kompetens för att få licens och ha ett nationellt register över vapen och vapenägare.
Alla laglydiga medborgare skulle ändå kunna skaffa vapen. Det är ju ett ganska konstigt samhälle där det är större tröskel för att kunna rösta eller köra bil än att köpa vapen.
2017-02-17, 23:12
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Lite farligt av fake media att publicera utkast i sin helhet så där när det troligen pågår en mullvadsjakt.
Jakt på vadå? Det är inte olagligt att prata med journalister... eller är det numer?
2017-02-17, 23:25
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det där med bilar är ju en intressant jämförelse. För vad gör man där? Jo man kräver utbildning för att få körkort. Alla med körkort blir registrerade och alla bilar är registrerade. Bilarna måste vara försäkrade och skattade.

Man borde göra samma sak med vapen. Kräva viss kompetens för att få licens och ha ett nationellt register över vapen och vapenägare.
Alla laglydiga medborgare skulle ändå kunna skaffa vapen. Det är ju ett ganska konstigt samhälle där det är större tröskel för att kunna rösta eller köra bil än att köpa vapen.
Nu tycker jag att reglerna kring bilar även de är alldeles för hårda, men vapen är viktigare. Vapen är ett skydd mot förtryck. Hur skulle det se ut om den som förtrycker dig tar ifrån dig din möjlighet att försvara dig pga att du inte låter dig förtryckas? Det blir helt bakvänt, eller hur? Sen har USA, precis som alla länder, så många korkade lagar så att ingen medborgare kan räknas som laglydig. Det är orättvist att bara de som har haft turen att aldrig åka dit ska få ha vapen. Och har man avtjänat sitt straff så har man avtjänat sitt straff, det är inte vettigt att man ska bli straffad resten av livet för minsta småbrott.

Det är jätteviktigt att vapnen inte registreras. Den dagen USA blir totalitärt kommer det vara jättelätt för staten att samla in alla vapen om de är registrerade. Kompetens för att få licens? Den som har kompetens gällande vapen är även kompetent när det kommer till att döda. Det du vill är att endast kompetenta mördare ska få ha vapen. Igen, bakvänt.
2017-02-17, 23:27
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, 17 personer vs. +~10000, det är frågeställningen jag har.
Och undrar vart man kan göra mer nytta någonstans, och frågan var då varför man låter skjutvapen glida förbi som nått som inte behövs regleras bättre.

Aldrig svängt om andra vapen, dock tog det en stund innan jag tvungen och ta den.
Då du varit så intresserad och köra två fel blir ett rätt, och sen slänga in andra parametrar som inte funkar.
Då jag har inget emot reglering på mer vapen.
Och hyckleriet har du fortfarande inte påvisat att jag har.

Nu ska man inte släppa in muslimer osett och okontrollerat, inte som vapen är sålda, som ska helst säljas utan den allra minsta reglering.

Jo, jag äger dig, då du undviker frågeställningen helt.
Och kör "två fel ska bli till ett rätt", lägger orden i mun på mig och håller dig undan den faktiska frågeställningen som började denna diskussion om skjutvapen.

Har inget hycklande, vilket du aldrig lyckats påvisa.
även så är det min frågeställning, som då handlar om varför man är så rädda för muslimer som dödar så få.
Men låter skjutvapen passera obemärkt på sina +~10000 döda.

Det är du som säger jag tror och inte jag, det kallas att lägga orden i munnen på mig.
Och en diskussionsteknik som inte fungerar på mig, nått du borde ha lärt dig tills nu.

Det är inte jag som tycker om muslimska bannen, utan domstolen varit tydlig och sagt inte en chans då det är olagligt att göra på det sättet.
hindrar dock inte att göra det på annat sätt, men fråga hur, verkar som de gett upp denna nu.
Utan bara gnyr som du.
De flesta muslimer utför inte våld i islams namn, så generalisera funkar inte.

Mig veterligen så håller USA motsvarighet till trafiksäkerhetsverket kontinuerligt med trafiksäkerhet.
Vilket man inte vill på skjutvapen tydligen.
Men visst kan man införa regleringar här med, sen vad dessa ska vara kan man undra.
Och en diskussion som kräver en egen tråd tom, då den är så extremt omfattande ämne.
Vill du reglera bilar nu då eller?
Hur ska detta gå till?
Och hur hjälper denna reglering av bilar och antalet man mördar med skjutvapen?
Det är ju fortfarande ingen extrem bakgrundskoll.

Och sen finns det massor att göra inom bilsäkerhet, vilket jag antar du fattar med eftersom du tar upp detta.
Men vill inte du ha mindre stat och plocka bort denna myndighet?
Så då hamnar man i samma område som skjutvapen, och vad är då detta exempel värt helt plötsligt?

Varför skall det förbättras för att man inte vill ha in potentiella terrorister i landet? Det är ju inte så att dessa 10000+ i USA som blir skjutna är vanliga hederliga medborgare precis... medans terrorister just fokuserar på att ge sig på civila hederliga medborgare.

Du har visst svängt i vapenfrågan varför ljuger du? Men det är du som slänger in två fel blir ett rätt din idiot... genom att jämföra muslimer med skjutvapen Jag har sagt det till dig skjutvapen dödar inte utan det är människor... du jämför äpplen med päron här Jag tar in parametrar som visst funkar sen att du inte tycker att de funkar är inte det samma som att det inte funkar.

Det har jag väl? du tycker att man skall få använda sig utav vanliga köksredskap och bilar men du vill införa hårdare lagar mot vapen och förbjuda dem näst intill! hyckleri på högnivå...

Vi ser ju hur bra det funkar i Frankrike där de har hårdare vapenlagar i USA

Muslim bannen är inte över ännu så lägg ner det snacket och Trump kommer vinna den när han tar det till högre instanser...

Just ja jag har inte lyckats påvisat att du är en hycklare eller hur var det nu?

Nej du äger mig inte jag har ägt/förnedrat/krossat dig från första stunden, det är fortfarande DU SOM TYCKER ATT TVÅ FEL SKALL GÖRA ETT RÄTT när du ger dig på USAs vapenlagar för att de inte vill ha in folk från dessa 7 länder

Jaha och? så du skulle alltså inte har några invändningar mot vapen i USA om personerna i USA genomgick en snabbkurs i vapen och det ändå dödades 10k+ människor i USA? Ja eller Nej?

För fortfarande så dödar bilar mer människor i USA än vad skjutvapen gör...
2017-02-17, 23:30
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Trump vet troligen inte skillnaden mellan LV och RV, åtminstone inte på rak arm.
Klart att han vet. Det är inte något svårt.
Trump hade ju ett exemplariskt rally-schema senaste de 2-3 senaste veckorna innan valet. Om det inte var byggt på mätningar utan på Trumps och Bannons instikter är nog ännu värre för "media, the opposition party".
Citat:
Rasmussen prickade inte rätt eftersom Rasmussen mätte inte opinionen på valdagen. Den närmaste mätningen var genomförd den 2-6e november och det är därför svårt att säga att det resultatet kan appliceras direkt på valresultatet.
??
De flesta mätningar är gjorda under nästan samma period?? Dessutom tror jag inte på att väljarna verkligen ändrar sig..
Mätningarna från de "bästa" (fetade) opinionsinstituten:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton_vs_johnson_vs_st ein-5952.html
Bloomberg 11/4 - 11/6 799 LV 3.5 44 41 4 2 Clinton +3
IBD/TIPP Tracking 11/4 - 11/7 1026 LV 3.1 43 45 8 2 Trump +2
Economist/YouGov 11/4 - 11/7 3677 LV -- 45 41 5 2 Clinton +4
ABC/Wash Post Tracking 11/3 - 11/6 2220 LV 2.5 47 43 4 1 Clinton +4
FOX News 11/3 - 11/6 1295 LV 2.5 48 44 3 2 Clinton +4
Monmouth 11/3 - 11/6 748 LV 3.6 50 44 4 1 Clinton +6

Gravis 11/3 - 11/6 16639 RV 1.0 47 43 3 2 Clinton +4
NBC News/Wall St. Jrnl 11/3 - 11/5 1282 LV 2.7 44 40 6 2 Clinton +4
Reuters/Ipsos 11/2 - 11/6 2196 LV 2.3 42 39 6 3 Clinton +3
Rasmussen Reports 11/2 - 11/6 1500 LV 2.5 45 43 4 2 Clinton +2
CBS News 11/2 - 11/6 1426 LV 3.0 45 41 5 2 Clinton +4

De "sämre" mätningarna är antingen webbpaneler (Ipsos och Yougov) eller fick mycket kritik (Gravis, Rasmussen och IBD).
Citat:
Vilken undersökning till Pew hänvisar du till,

Jag kollade fel.
Pew Research 10/20 - 10/25 2120 RV 2.4 46 40 6 3 Clinton +6
Så det var innan kamrat Comey
Citat:
och mätte den verkligen samma sak som Rasmussen?
Vad menar du?? Pew hade RV, medan Rasmussen kör alltid LV.
Citat:
Haha, jag garvade!
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-17 kl. 23:35.
2017-02-17, 23:33
Medlem
Donald J. TrumpVerifierat konto
‏@realDonaldTrump

The FAKE NEWS media (failing @nytimes, @NBCNews, @ABC, @CBS, @CNN) is not my enemy, it is the enemy of the American People!

WOW

WOW

och en gång till

WOW

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in