2017-02-17, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
.. I den privata sektorn!

Att känna igen sarkasm verkar inte vara din starka sida. Istället trumpetar du ut något idiotiskt.

Bra jobbat!
2017-02-17, 18:39
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Att känna igen sarkasm verkar inte vara din starka sida. Istället trumpetar du ut något idiotiskt.

Bra jobbat!
Att använda sarkasm i syfte att nedvärdera Amerikas president är ej något som uppskattas i denna tråd, gör seriösa inlägg eller undvik att svara i tråden.
2017-02-17, 18:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Verkar som Trump får allt svårare att rekrytera kunniga och erfarna chefer inom administrationens olika myndigheter. Kvar blir "skräpet" som kanske säger ja och amen till Trumps alla tokigheter och därmed förvärrar en redan dålig situation för landet. Efter Trumps presskonferens funderar ju många på hur det står till med Trumps mentala hälsa. Har han osunda ekonomiska förbindelser med Putins Ryssland som många amerikaner faktiskt tror så är han ju körd som president och enbart bli ett varnande exempel på att även demokratin har sina fallgropar. Visst han är presidenten men få tar honom på allvar numera. Skillnaden mot Obamas styre avseende förtroende hos allmänheten är avgrundsdjupdå till Obamas fördel. .Vita husets krig mot verkliga och inbillande fiender böra nu ta sig rent absurda propositioner och det i ett läge när politiken borde gå på högvarv i USA, det är ju trots allt det Trump är anställd för.
Jaha.
Obama 2015
http://www.gallup.com/poll/182975/americans-deem-obama-honest-less-sure-leadership.aspx
Citat:
A little more than half of U.S. adults consider President Barack Obama to be honest and trustworthy, and the same percentage, 53%, believe he understands the day-to-day problems that Americans face. At the same time, less than half see him as a strong and decisive leader (46%) or as someone who can manage the government effectively (44%). Slightly more than one-third say he has a clear plan for solving the country's problems (36%)

Trump 2017
http://www.gallup.com/poll/203915/americans-say-trump-keeps-promises-strong-leader.aspx
Citat:
Keeps his promises 62 36
Is a strong and decisive leader 59 40
Can bring about the changes this country needs 53 46
Cares about the needs of people like you 46 54
Inspires confidence 44 55
Can manage the government effectively 44 55
Is honest and trustworthy 42 57
Trump får nog ganska höga siffror eftersom han jämförs med "sore loser" Obama.
Och tänk hur siffrorna skulle se ut om inte "Grab them by Pussy" kom ut. Det finns nog rätt så många kvinnor ger underkänd oavsett..
Vore kul om de redovisade Män vs Kvinnor
2017-02-17, 18:42
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Skönt när man äger en fråga, så får man svar som bekräftar allt.

Jag avsett skjutvapen och den problematiken hela tiden.
Enda du har lama ursäkter till inte bry sig om +~10000 döda.

Hyckleri lycka till med att hitta detta.

Äger en fråga?

Du är en hycklare om skjutvapen även fast det dödas jävligt mycket folk med knivar och alla andra sorters vapen...

Sen jämför du vapen med muslimer och tycker det är hyckleri att man inte vill förbjuda vapen men muslimer du ser inte själv hur dumt det ser ut?
2017-02-17, 18:47
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Att använda sarkasm i syfte att nedvärdera Amerikas president är ej något som uppskattas i denna tråd, gör seriösa inlägg eller undvik att svara i tråden.
Nedvärdera? Mannen är ju bokstavligen talat psykiskt störd, och arbetar mot USAs egna intressen!
Det är snarare svårt att inte få honom att framstå som en efterbliven idiot, härute i verkligheten, pga. hur han beter och uttrycker sig.

Men jag har förstått att vanilj-talibanerna inte riktigt kan ta in det?
Den där religiösa övertygelsen att mannen är perfekt, en skänk från Gud som är ofelbar på alla sätt och vis, tycks vara väldigt djupt rotad...
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Samtidigt stiger Trump som en värmande vårsol i opinionen. Skönt att sola sig i hans fantastiska strålglans. Snart betalar Mexiko muren, liberalerna besegrade och det frihetliga Mekka som USA återgår till kommer skina som en fyrbåk över västvärlden.
Något liknande det här har jag bara hört Jehovas komma med, när de stått utanför och krafsat på dörren!
2017-02-17, 18:48
Bannlyst
Citat:

Sårade jag din känslor? Du verkar ha mycket gemensamt med din idol. Detta är inte heller något forum på FOX News, och det går knappast att nedvärdera Trump eftersom han är en värdelös idiot.
2017-02-17, 18:50
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trumpadministrationen överväger att mobilisera upp emot 100 000 medlemmar ur USA:s nationalgarde för att kunna gripa papperslösa migranter, rapporterar nyhetsbyrån AP på Twitter.

Donald "The Madman" Trump

Mannen är ju fan galen vilken jävla diktator vi har att göra med här.

Citat:
Papperslösa eller illegala. Nåväl, det är ju ett slags vallöfte, så det är ju inga problem. Ganska väntat.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
YES!!! Underbart. So fast your head will spin! Det var löftet. En demokratiskt vald ledare som sätter sitt folk främst är vi inte vana vid. Därför är det så många som skriker om galenskap och diktaturfasoner. I själva verket är detta en politik som borde ses som normal, med tanke på att minst 11 odokumenterade illegaler uppehåller sig inom landets gränser. La Raza är inte att leka med. En invasionsarme, beväpnad och hatisk, som svär på att ta tillbaks landområden och förvisa vita, ska helt enkelt krossas.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Hahaahahahahaa.

Nu kommer det så mycket "liberal salty tears" för att det är inhumaaaaan.
Det kommer säkert att vara poppis bland Trumps anhängare

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det verkar som om #fakenews AP är igång:

"The memo was written by U.S. Homeland Security Secretary John Kelly, a retired four-star Marine general, according to the AP, and would give governors in those states final say on whether to participate.

"That is 100% not true," White House spokesman Sean Spicer told reporters. "It is false. It is irresponsible to be saying this. ... There is no effort at all to round up, to utilize the National Guard to round up illegal immigrants.""

http://time.com/4674590/donald-trump-immigration-national-guard/

Citat:
Det verkar som att det var ett försök till att diskreditera media.
https://apnews.com/5508111d59554a33be8001bdac4ef830?utm_campaign=Soci alFlow&utm_source=Twitter&utm_medium=AP

Men efter att nyheten publicerades skällde de ut AP

Men det var ett bra förslag. Trumpiskt.

Och gammalt.

Nu får ni nog bestämma er. Är det fake news eller inte. såvitt jag förstår finns det ett förslag på att eventuellt använda sig av nationalgardet. Det är inte helt enkelt att göra eftersom det kräver beslut på delstatlig nivå (guvenören).

Men jag har svårt att se att det är fake news att det finns en sådan skrivelse däremot är det helt riktigt att det inte finns något beslut på att använda sig av nationalgardet men det är mest trumpeter i tråden som jublar över det ickebeslutet
2017-02-17, 18:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Äger en fråga?

Du är en hycklare om skjutvapen även fast det dödas jävligt mycket folk med knivar och alla andra sorters vapen...

Sen jämför du vapen med muslimer och tycker det är hyckleri att man inte vill förbjuda vapen men muslimer du ser inte själv hur dumt det ser ut?
Nä, kan aldrig bli hycklare, då jag inte är emot begränsningar på vapen.
Men nu är det så att frågeställningen varför man silar mygg och sväljer elefanter(skjutvapen vs. muslimer), så blir hyckleriet extremt tydligt.

Sen försöker du om och om igen med "två fel ska bli ett rätt", men ledsen och säga, det kommer aldrig bli rätt och inte ha extrem bakgrundskontroll för göra nått åt +~10000 döda.
När man vill ha extrem bakgrundskoll på 17st döda.
Och jag tillåter inte att du lägger in andra parametrar som egna frågor.
Allt började med muslimer ska man inte släppa in för de är livsfarliga, men varför låter man då +~10000 dö varje år.
Det är frågeställningen, vill du skapa en ny frågeställning, så är du välkommen och göra detta.
Men dock så kommer inte några av dessa ändra nått i denna frågeställningen.
Och hyckleri ifrån mig kan du inte ens påvisa, då jag aldrig sagt att man inte ska reglera andra saker dödar.
Så där är du ägd.

60% av morden är av skjutvapen, varför inte börja med största posten och införa extrem bakgrundskoll?
Och när man börjat med skjutvapen och extrem bakgrundskoll, så kan man utan som helst problem ta hand om alla som dör av en sked.
Hur många dör av sked per år, hur många liv tänker du spara med den lösningen.
Vi vet ju att terrorn genererar ett fåtal döda per år och mot skjutvapen.
Men eftersom du nämnt sked ett par ggr, så vill jag gärna veta hur många liv du skulle spara här:
Och du kan genast ta bort modifierade skedar som är ändrade till stickvapen, utan helt vanliga skedar.
Och får jag ingen källa, är det samma som att vi glömmer den för resten av våra liv som ren nonsens.
Kom ihåg icke modifierade skedar.

Varför jag äger dig, det är för att du silar mygg och sväljer elefanter.
Och hyckleriet blir så extremt tydligt, att det blir mer roande än informativt och diskutera detta.
2017-02-17, 18:53
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nu får ni nog bestämma er. Är det fake news eller inte. såvitt jag förstår finns det ett förslag på att eventuellt använda sig av nationalgardet. Det är inte helt enkelt att göra eftersom det kräver beslut på delstatlig nivå (guvenören).

Men jag har svårt att se att det är fake news att det finns en sådan skrivelse däremot är det helt riktigt att det inte finns något beslut på att använda sig av nationalgardet men det är mest trumpeter i tråden som jublar över det ickebeslutet
Är du dum?

I mitt inlägg som du citerar står exakt vad du är verkar intresserad av
2017-02-17, 18:58
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nu får ni nog bestämma er. Är det fake news eller inte.

Det där är lätt att lista ut, och jag trodde du kunde det vid det här laget, men jag förstår att du misstar "fake news" med "falska nyheter". I själva verket betyder dock "fake news" samma som "nyheter Trump inte gillar".
2017-02-17, 19:09
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Är du dum?

I mitt inlägg som du citerar står exakt vad du är verkar intresserad av

Jag begriper att du beundrar Trump. Du begriper inte det du skriver eller så kan du inte skriva det du vill säga. På vilket sätt menar du att det framgår att "man" vill diskreditera media ? och vilka är "man"?

Vem skällde ut AP kan du länka till utskällningen?

Om det var ett bra förslag varför är det då inte aktuellt att genomföra?

Det var väl inte Trumps förslag det var väl ett utkast som tagits fram på Department of Homeland Security.

Så återigen stämmer det att man på departementet undersökt möjligheten att använda Nationalgardet eller stämmer det inte?

Tycker du att förslaget ska genomföras och att Trump ska lägga en EO med det innehållet eller ska han inte göra det ?

Om han inte ska lägga en EO varför inte ?

Vad säger anhängarna som enligt dig gillade förslaget om det inte genomförs?
2017-02-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Gallup vågade inte ställa upp på det ultimata pollingtestet, polla presidentvalet. Det finns anledning till det, Gallup är en junk poll.

"Given Gallup’s recent election polling disasters, and the fact that it might – as Newport suggests – be conducting horserace polls without publishing the results, we might infer that perhaps Gallup has given up election polling just for 2016 as it tries to work out its problems."

- See more at: http://www.imediaethics.org/first-gallup-then-pew-afraid-of-election-polls/#sthash.ZFjjgd6q.dpuf

Dom som ställde upp och som var Gold Standard, det bästa pollinginstitutet, var Rasmussen Reports.

Dagens Rasmussen Reports poll:

Rasmussen Reports Presidential Tracking Poll, Friday, February 17, 2017, 1,500 Likely Voters:

55% of Likely U.S. Voters approve of President Trump’s job performance.

45% disapprove.

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/prez_track_feb17
Trump refererade till Rasmussen på presskonferensen och sa att den var "through the roof".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in