Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
Inte för att vara den - det här infallet är ingen jättegrej för mig och tids nog får vi veta, men
Nej då, jag tror inte för ett ögonblick att MR haft något att säga som fick dem att öppna graven, särskilt inte då. Men med gravöppningen kom de närmare svaret "att" (Aki blivit mördad). Nästa fråga blev då "hur? inkluderande "av vem?"
Jag fäste mig lite vid LGWs kommentar i något sammanhang att Johanna skrutit för MR om vad hon åstadkommit och tänkte sedan att det lika gärna kan vara pojkvännen som yppat något för MR och i MRs vidare berättande har det kommit fram - vilket i sin tur bidragit till att de grep trion.
Familjeförhållandena må ha varit frostiga, men skenet måste hållas uppe och efter allt som skett hade de bara att foga sig. Det är trots allt ingen hejd på vilken makt Johanna fått över alla efter den första insatsen.
Inte för att jag placerar LGW steget under G*d eller tilltror de två flyktinggossarna några större och djupare känslor (MRs advokat antydde att sådana finns), de dödar om de behöver, de kan lika gärna må tjyvtjockt av rädsla att åka fast, av att åka fast och av att vara osäkra på följderna.
Dilemmat är att det isåfall tagit orimligt lång tid att plocka in misstänkta, om någon slags vetskap/kommunikation varit mellan dom två ärendena. I MR´s kännedom då alltså, och mellan IA & MR.
Kan ju inte svära på något iofs.
Utan att dra för stora växlar på det, är jag fascinerad av hur det hålls på bla i social media med en massa kryptik hit & dit.
Spännande omslag Julia Blomsterlund lägger upp på facebook samma dag som Aki "drunknade" tex...
För att inte tala om perioden strax innan, där ytterligare en med samma efternamn ska vara kryptisk:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1017772264902221&set=a.155691347776 988.31122.100000083704237&type=3&theater
Så visst, snacket kanske har gått. Men snack om vad exakt? Snack har knappast påverkat Marianne Ny på ÅK..
Jag tvivlar starkt på att MR haft något att berätta om Aki´s död & kan egentligen bara hänvisa till tidslinjen jag skrev tidigare. MR har kommit in hos Johanna så långt senare.
Skulle därtill vilja se den försvarsadvokat som tillåter en förhörsledare att pressa (
på det viset) ang ett grovt brott som klienten inte ens är inblandad i.
Håller mer troligt att Johanna tabbat sig i sina förhör, ställt emot tidigare förhör hållna med bla dottern och sonen, samt även ställt mot vad hon uppgett i dödsfallsutredningen. Dom lär ha pratat förbi varandra i någon mening, eftersom det nu i eftermiddag ser ut som det gör i processen.