2017-02-17, 16:51
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
]Ja men rösten är ju trist och arrogant på det klippet på SR. Jag kommenterar ingenting blaha.

Det är apsvårt att bevisa ett mord om någon tryckt ner honom under vattnet, och efter längre tid och stort misstag från början, så får vi helt enkelt se vad dom tänkt sig.
Något säger mig att dom inte inger förhoppningar om ett åtal eller rättegång här. Kanske hoppas dom och chansar att få fram mer. Av häxan lär det inte komma något i alla fall. Den här 25 åringen beskrevs som lugn och sansad och inte berörd direkt under förhandlingen och nekar dessutom.[/spoiler]
Restriktioner fick han också och 2 veckor rakt av. Restriktioner efter 2 år? Aja, han kanske kan röja något ur vägen.

Man kan ju lugnt säga att dom har fått lite tid för att prata ihop sig...

Citera
2017-02-17, 16:56
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
GW svävade på målet om just det men sammantaget fick man den uppfattningen att han drunknat på den plats man hittade honom. (Däremot ansåg man att han sederats. Mööööööjligen mha insulin??)

Ganska så intressant:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10429504.ab

Citat:
Rättsläkaren Henrik Druid i Solna kan i dag göra tester som spårar gifter alltifrån någon vecka till flera år efter intaget.
När drogerna intas går de genom blodet ut i kroppen, bland annat till hårrötterna. Där binds drogerna så småningom till pigmentet i håret.
I takt med att håret sen växer flyttas drogavtrycket i hårstrået längre och längre ut från hårbotten.
- I genomsnitt brukar håret växa 0,44 mm per dygn, säger Henrik Druid.
Hur långt tillbaka i tiden kan man upptäcka ett intag av droger?
- Har du en meter långt hår så kan du spåra sånt här efter tio år.
Kan man se om någon har tagit ett sömnmedel ett visst datum?
- Ja, men det blir inte jätteexakt.
Citera
2017-02-17, 16:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
hur tänkte du där?
om du menar att manen (juli*s man j*ffar) och barnet är deras 1årig, då är är det inte kusins pappa som är mordad, utan mormors (JM) barns(tvillingars) pappa Aki

Ja, okey, jag räknade fel där. men än värre då, J+lí+ är ju halvsyskon.....så medhjälp till mord av (halv) syskons pappa. Halv inom parantes för att barnen högst troligt hade växt upp hos sin mordbenägna mor, vilket gör dem till mer av helsyskonkänsla. (Biologi är inte alltid starkast).
Citera
2017-02-17, 16:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Man kan ju lugnt säga att dom har fått lite tid för att prata ihop sig...

Ja men det finns säkert skäl till restriktionerna om man frågar åklagaren.
Åklagaren sa att steget är stort från sannolika skäl misstänkt för mord till en fällande dom, och att det är en bit kvar i den här utredningen. JM är också misstänkt för mordet på maken, så dom frågade ju åklagaren hur det kommer se ut framöver i förundersökningen gällande två misstänkta för mord på A*Ki.
Men han vill inte prata den här åklagaren så det återstår väl att se hur dom kommer framåt i utredningen.
Citera
2017-02-17, 17:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja men rösten är ju trist och arrogant på det klippet på SR. Jag kommenterar ingenting blaha.

Det är apsvårt att bevisa ett mord om någon tryckt ner honom under vattnet, och efter längre tid och stort misstag från början, så får vi helt enkelt se vad dom tänkt sig.
Något säger mig att dom inte inger förhoppningar om ett åtal eller rättegång här. Kanske hoppas dom och chansar att få fram mer. Av häxan lär det inte komma något i alla fall. Den här 25 åringen beskrevs som lugn och sansad och inte berörd direkt under förhandlingen och nekar dessutom.
Restriktioner fick han också och 2 veckor rakt av. Restriktioner efter 2 år? Aja, han kanske kan röja något ur vägen.

Nej, JM kommer att neka in i det sista, hon kommer att bli dömd mot sitt nekande det är vad jag tror i alla fall, och vad har hon att vinna på att erkänna?

Det är helt omöjligt anser jag att bevisa något med en ny obduktion, det var ju Peter Krantz väldigt tydlig med när han uttalade sig, han trodde ju att frågorna skulle bli fler och inte färre.

Vi får se vad för virke han är gjord av, men något har de ju, 14 dagar utan att blinka till att börja med.

"Lilleman" verkar ha gjort ett gott jobb i det hänseendet.
Citera
2017-02-17, 17:00
Medlem
OvissFramtids avatar
Så JM har lyckats leja två stycken av varandra oberoende afghanhazarer att mörda 2 st nordiska familjefäder, ännu ett bevis för varför Sverige inte ska ta emot en enda afghanhazar till...Deras dåliga sinne för moral yttrar sig inte bara i när det gäller alla de tusentals sexövergreppen i Sverige...De är också lättmanipulerade och kan mörda som beställning. Det verkar inte krävas mycket har vi fått bevis på här. Vi måste komma ihåg här också att det finns ett extremistiskt nätverk som kallar sig "Vi står inte ut" som vill öppna dörren för varenda Afghanhazar som vill till Sverige. Kom ihåg och glöm aldrig det. Hoppas att både Jafar Jafar och den andre afghanen åker in så hårt så att det stänker om det. Såväl häxan JM.

Och glöm inte polisens svek som inte ville utreda det första mordet! Pinsamt av polisen. De ansvariga för detta borde avskedas omgående. Vi betalar en av världens högsta skatter men farbror blå misslyckas med att skydda oss och låter till och med bli att utreda uppenbara mord. Det är för jävligt.
Citera
2017-02-17, 17:01
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Inte för att vara den - det här infallet är ingen jättegrej för mig och tids nog får vi veta, men

Nej då, jag tror inte för ett ögonblick att MR haft något att säga som fick dem att öppna graven, särskilt inte då. Men med gravöppningen kom de närmare svaret "att" (Aki blivit mördad). Nästa fråga blev då "hur? inkluderande "av vem?"
Jag fäste mig lite vid LGWs kommentar i något sammanhang att Johanna skrutit för MR om vad hon åstadkommit och tänkte sedan att det lika gärna kan vara pojkvännen som yppat något för MR och i MRs vidare berättande har det kommit fram - vilket i sin tur bidragit till att de grep trion.
Familjeförhållandena må ha varit frostiga, men skenet måste hållas uppe och efter allt som skett hade de bara att foga sig. Det är trots allt ingen hejd på vilken makt Johanna fått över alla efter den första insatsen.

Inte för att jag placerar LGW steget under G*d eller tilltror de två flyktinggossarna några större och djupare känslor (MRs advokat antydde att sådana finns), de dödar om de behöver, de kan lika gärna må tjyvtjockt av rädsla att åka fast, av att åka fast och av att vara osäkra på följderna.

Dilemmat är att det isåfall tagit orimligt lång tid att plocka in misstänkta, om någon slags vetskap/kommunikation varit mellan dom två ärendena. I MR´s kännedom då alltså, och mellan IA & MR.
Kan ju inte svära på något iofs.
Utan att dra för stora växlar på det, är jag fascinerad av hur det hålls på bla i social media med en massa kryptik hit & dit.
Spännande omslag Julia Blomsterlund lägger upp på facebook samma dag som Aki "drunknade" tex...
För att inte tala om perioden strax innan, där ytterligare en med samma efternamn ska vara kryptisk:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1017772264902221&set=a.155691347776 988.31122.100000083704237&type=3&theater

Så visst, snacket kanske har gått. Men snack om vad exakt? Snack har knappast påverkat Marianne Ny på ÅK..
Jag tvivlar starkt på att MR haft något att berätta om Aki´s död & kan egentligen bara hänvisa till tidslinjen jag skrev tidigare. MR har kommit in hos Johanna så långt senare.
Skulle därtill vilja se den försvarsadvokat som tillåter en förhörsledare att pressa (på det viset) ang ett grovt brott som klienten inte ens är inblandad i.

Håller mer troligt att Johanna tabbat sig i sina förhör, ställt emot tidigare förhör hållna med bla dottern och sonen, samt även ställt mot vad hon uppgett i dödsfallsutredningen. Dom lär ha pratat förbi varandra i någon mening, eftersom det nu i eftermiddag ser ut som det gör i processen.
Citera
2017-02-17, 17:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Dilemmat är att det isåfall tagit orimligt lång tid att plocka in misstänkta, om någon slags vetskap/kommunikation varit mellan dom två ärendena. I MR´s kännedom då alltså, och mellan IA & MR.
Kan ju inte svära på något iofs.
Utan att dra för stora växlar på det, är jag fascinerad av hur det hålls på bla i social media med en massa kryptik hit & dit.
Spännande omslag Julia Blomsterlund lägger upp på facebook samma dag som Aki "drunknade" tex...
För att inte tala om perioden strax innan, där ytterligare en med samma efternamn ska vara kryptisk:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1017772264902221&set=a.155691347776 988.31122.100000083704237&type=3&theater

Så visst, snacket kanske har gått. Men snack om vad exakt? Snack har knappast påverkat Marianne Ny på ÅK..
Jag tvivlar starkt på att MR haft något att berätta om Aki´s död & kan egentligen bara hänvisa till tidslinjen jag skrev tidigare. MR har kommit in hos Johanna så långt senare.
Skulle därtill vilja se den försvarsadvokat som tillåter en förhörsledare att pressa (på det viset) ang ett grovt brott som klienten inte ens är inblandad i.

Håller mer troligt att Johanna tabbat sig i sina förhör, ställt emot tidigare förhör hållna med bla dottern och sonen, samt även ställt mot vad hon uppgett i dödsfallsutredningen. Dom lär ha pratat förbi varandra i någon mening, eftersom det nu i eftermiddag ser ut som det gör i processen.

När skulle sonen och dottern blivit förhörda då?

Kan du precisera det lite grann, den ende som kan rimligtvis blivit förhörd är ju JM och hon nekar i sten.
Citera
2017-02-17, 17:17
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Länkade du galet? Du länkar till en selfie hon la upp 29 juli 2015 ...
Citera
2017-02-17, 17:25
Medlem
lasternassummas avatar
Om MRs insats för att lösa brotten och varför
Jag tycker att MR ska ha någon form av cred för sin samarbetsvilja. Samtidigt kan jag inte låta bli att undra vad som fått honom så samarbetsvillig.
Ett förslag som varit uppe är strafflindring.

En tanke som också har slagit mig är:
Tänk om JM hann teckna en livförsäkring på honom också och att han under förhör fått veta det. Hans dagar kanske var räknade.
Dom var ju sammanboende. Det går utmärkt att teckna livförsäkring med sambo som förmånstagare.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-17 kl. 17:46.
Citera
2017-02-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Länkade du galet? Du länkar till en selfie hon la upp 29 juli 2015 ...
Den som söker, den finner
det ska antagligen vara denna
http://imgur.com/a/oFGyt
Citera
2017-02-17, 17:29
Medlem
Någon som vet vart JM's barn och IA/JA befann sig när JM och MR greps i Norge efter resan till Thailand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in