2017-02-17, 16:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det måste absolut vara något mer hållbart för sannolika skäl.

Nä, det räcker med levande bevisning.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi får se om han blir lika mjuk i skinnet som "lilleman" när han fått ligga till sig i total isolering.

Nja, den här kan vara hårdare, men han kan säga att hon erbjöd mig bla bla, så jag gjorde det för att hon bla bla.

Sen det här med spriten så kom jag att tänka på att det var uppgifter om missbruk och bråk i deras äktenskap. Missbruk av vadå? Hot också har jag för mig.
Citera
2017-02-17, 16:26
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Häktad i 14 dagar eller 1 mån? Någon som vet?
14 dagar i första skedet enligt ÅK men han utesluter inte förlängning.
Citera
2017-02-17, 16:28
Medlem
lasternassummas avatar
Från åklagaren:
"Jaf*r Jaf*ri/Imr*n *li (*=a) häktad som på sannolika skäl misstänkt för mord.
3/3 ska åtal vara väckt, men det blir troligen förlängning.

Den här utredningen är i ett sådant skede att vi inte vet om det blir åtal. Om det blir åtal så får vi se om det blir en rättegång."

Edit:
OBS! Han menade en rättegång i motsats till två rättegångar!
(otydligt skrivet av mig)

Om JMs son & dotter:
"I nuläget i samma läge som i onsdags men bevisningen har minskat.
Dom är inte avförda."

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-17 kl. 17:16. Anledning: OBS!
Citera
2017-02-17, 16:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Hej jag har varit helt out of the loop kring dessa fall. Kan någon fylla i tomrummen åt mig?

De två personerna som varit häktade för drunkningsmordet på Ari men släppts är ______________ och ______________.
Den person som fortfarande är häktad är ___________________________.

Den person som är 18 och häktad för mord och mordförsök är ________________.
Skriv gärna hur de är i relation till 42-åriga kvinnan!
Citera
2017-02-17, 16:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, det räcker med levande bevisning.

Nja, den här kan vara hårdare, men han kan säga att hon erbjöd mig bla bla, så jag gjorde det för att hon bla bla.

Sen det här med spriten så kom jag att tänka på att det var uppgifter om missbruk och bråk i deras äktenskap. Missbruk av vadå? Hot också har jag för mig.

Vi får se, det tog ju ett tag för "lilleman" att öppna sitt hjärta men nu tycks ju det vara öppet på vid gavel.

Promillehalten gör mig fundersam fortfarande, när under resans gång söp de ner honom, varför är ju uppenbart, de flesta som drunknar är ju fulla.

Om han nu skulle hämta tvillingarna så kan jag inte tänka mig att han var full redan vid ankomst.
Citera
2017-02-17, 16:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vi får se, det tog ju ett tag för "lilleman" att öppna sitt hjärta men nu tycks ju det vara öppet på vid gavel.

Promillehalten gör mig fundersam fortfarande, när under resans gång söp de ner honom, varför är ju uppenbart, de flesta som drunknar är ju fulla.

Om han nu skulle hämta tvillingarna så kan jag inte tänka mig att han var full redan vid ankomst.

Om han inte har problem med sponken dvs. Kanske inte var svårt att bjuda honom på öl och sprit.
Sen tycker jag det verkar knepigt att åklagaren säger att vi vet inte om det blir åtal och vi vet inte om det blir rättegång även om det blir åtal. Så jäkla mycket har dom inte i dagsläget på 25 åringen i så fall. Och om man inte tror på åtal så vad fan sysslar dom med?
Citera
2017-02-17, 16:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Om han inte har problem med sponken dvs. Kanske inte var svårt att bjuda honom på öl och sprit.
Sen tycker jag det verkar knepigt att åklagaren säger att vi vet inte om det blir åtal och vi vet inte om det blir rättegång även om det blir åtal. Så jäkla mycket har dom inte i dagsläget på 25 åringen i så fall. Och om man inte tror på åtal så vad fan sysslar dom med?

Hanterar IF,s fantastiska utredning tydligen, verkar ju inte vara så klockren som vissa vill göra gällande.

Tror de har problem med den nya obduktionen, den gav liksom inga svar på deras frågpr.
Citera
2017-02-17, 16:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hanterar IF,s fantastiska utredning tydligen, verkar ju inte vara så klockren som vissa vill göra gällande.

Tror de har problem med den nya obduktionen, den gav liksom inga svar på deras frågpr.

Nä det är stor skillnad på en försäkringsteknisk utredning och en förundersökning gällande mord.
Nix, obduktionen står säkert kvar vid att han drunknat vilket vatten i lungorna påvisat. Det krävs betydligt mer för mord.

Vilken tråkig åklagare -
Citat:
Åklagaren Johan Fahlander: Jag vill inte kommentera någonting
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=6634087
Citera
2017-02-17, 16:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nä det är stor skillnad på en försäkringsteknisk utredning och en förundersökning gällande mord.
Nix, obduktionen står säkert kvar vid att han drunknat vilket vatten i lungorna påvisat. Det krävs betydligt mer för mord.

Vilken tråkig åklagare -

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=6634087

Mja, Fahlander har ju varit konsekvent i alla fall, han har ju fan inte kommenterat något i princip angående det här fallet och det stora.

Ja, jag tror att de har svårt att komma runt det faktum att A*i drunknade, med hjälp troligen men likförbannat drunknade han.
Citera
2017-02-17, 16:44
Medlem
lasternassummas avatar
Om mordet på Aki
Tänk så mycket som varit enklare om utredningen startat efter mordet.
Nu dröjde det 13 månader till beslut om utredning.
Utan IF hade det nog inte blivit någon utredning. Kanske hade JMs berättande satt igång det ändå?
Nu, drygt sex månader efter beslut om utredning, 19 månader efter mordet, verkar det sätta fart.

Javisst, JMs pratsamhet har hjälp till, men så mycket bevis det är som blivit svårfångat eller försvunnit under tiden.

Jag hoppas innerligt att det inte är för sent att sy ihop säcken. Vi får se...

Citera
2017-02-17, 16:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Mja, Fahlander har ju varit konsekvent i alla fall, han har ju fan inte kommenterat något i princip angående det här fallet och det stora.

Ja, jag tror att de har svårt att komma runt det faktum att A*i drunknade, med hjälp troligen men likförbannat drunknade han.

Ja men rösten är ju trist och arrogant på det klippet på SR. Jag kommenterar ingenting blaha.

Det är apsvårt att bevisa ett mord om någon tryckt ner honom under vattnet, och efter längre tid och stort misstag från början, så får vi helt enkelt se vad dom tänkt sig.
Något säger mig att dom inte inger förhoppningar om ett åtal eller rättegång här. Kanske hoppas dom och chansar att få fram mer. Av häxan lär det inte komma något i alla fall. Den här 25 åringen beskrevs som lugn och sansad och inte berörd direkt under förhandlingen och nekar dessutom.
Restriktioner fick han också och 2 veckor rakt av. Restriktioner efter 2 år? Aja, han kanske kan röja något ur vägen.
Citera
2017-02-17, 16:49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det var en av de sakerna GW pratade om som nu man gick miste om eftersom obduktion inte gjordes direkt. Svårt att sia om vad man nu kan se. Gifter som inte bryts ner såklart, dvs om ölen nu var spetsad med något. Möjligen kanske även saker som tyder på att han försökt kämpa emot som brutna ben och knäckta revben.

Ok, tack. Då kvarstår möjligheterna som du radade upp.

Skulle kunna tänka mig att vissa gifter lagras i kroppen ganska så länge?
Jag kommer ihåg att tidningen (någon) skrev att kvinnan hade begärt att kroppen kremerades men mannens familj motsatte sig till detta.
Redan att kvinnan, som var skild, begärde att kroppen skulle kremeras hade tydligen fått mannens släktingar/familj att undra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in