Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Förvisso, nu verkar väl det mesta kunna ske i Johanna´s absurda värld - inget är fånigt.
Men i Polis/ÅK´s värld finns vitbok som visas upp, då utifrån tidsaxeln.
* Johanna och MR greps på Arlanda 16/8, men släpptes.
* Marianne Ny lade beslut om upptagen förundersökning kring exmakens död 29/8, alltså innan paret ens gripits på den stadigare misstanken. Ska MR självmant ha berättat sådant här för polisen tidigare, och sen släppas? Ihop med Johanna?
* Johanna och MR grips igen 31/8, denna gången på riktigt.
MR´s advokat meddelade att MR´s medgivanden kommit ganska nyligen, "en månad sen" sa han visst i Veckans Brott. Det ger då - Januari -17.
Vid detta laget har alltså mordutredning kring exmaken redan pågått i månader, där man bla grävt upp hans kvarlevor för förnyad obduktion. Johanna har tidigare här också delgivits misstanke om mord (skäligen) & grovt bedrägeri.
Nu kanske MR ändå berättat en massa annat tidigare, men är det verkligen rimligt att tro att Imran talat med MR om mord? Eller tvärtom? Jag tror inte ens dessa herrar har någon större vetskap om varandra, än mindre talat med varandra "Mitt livs största misstag" osv, ger ju bilden av ett minst sagt frostigt förhållande mellan Johanna och hennes misstänkt rekryterade mördare i exmake-ärendet. Söta familjemiddagar där...?
Om MR skulle lagt upp exmake-mords-detaljer i tidigare förhör, kan jag meddela att det direkt hade startat undersökningar, som troligtvis lett fram till den nu gripna trion tidigare. Nu dröjde det ända till nutid med gripande.
Man måste alltså respektera tidsaxeln här. Man måste därmed även respektera att någonting annat än MR utlöst Utvecklingscentrum´s beslut att inleda FU.
Även om IF´s nät må vara grovmaskigt (verktyg), tror jag att man i just denna sjön kastat ut ett nät av en mycket större storlek än Polis & ÅK.
MR var Johannas nya kapitel, tror jag. Projektet som för henne skulle täcka risken med att tillslut bli ditsatt av hennes egna avkommor.
Jag är övertygad om att ärendena inte går att sammanfoga i den bemärkelsen.
/
Helt riktigt att den större livförsäkringen inte kunnat tecknas. Den gick rakt i papperskorg. Nämns som mest i förbifarten, givande en vink om att Johanna jagar pengar.
Det är så uppenbart vad som gjort genombrott i utredningen om A*i,s drunkning, "lilleman" har öppnat sitt hjärta på vid gavel och golar glatt ner alla i sin närhet, JM berättade för honom att hon låtit dränka sin make antagligen för att stärka honom i hans försök med mord, nu har han lyckats nita sin landsman också, vi får se om JM,s dotter också åker dit.