2017-02-17, 12:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ingen expert, men kanske gravöppningen gav något resultat?
Efter obduktionen så läste jag i någon artikel att utredningen nu hade konstaterat att mannen drunknade i sjön (dränktes).
Kanske det går att avläsa i vilken typ av vatten (kran respektive sjö) som drunkningen skett efter så lång tid?

Det var en av de sakerna GW pratade om som nu man gick miste om eftersom obduktion inte gjordes direkt. Svårt att sia om vad man nu kan se. Gifter som inte bryts ner såklart, dvs om ölen nu var spetsad med något. Möjligen kanske även saker som tyder på att han försökt kämpa emot som brutna ben och knäckta revben.
Citera
2017-02-17, 12:51
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Finns det nån bild på JM? Är hon snygg?
ja ganska fräsch 40-årig milf, skulle jag påstå

https://petterssonorg.files.wordpress.com/2016/10/johanna-mc3b6ller-och-afghanerna.jpg

Aki var oxå snygg
https://z.cdn-expressen.se/images/0c/b9/0cb9a68209224ceea029970b7a8c83bc/16x9/400@80.jpg
Citera
2017-02-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ingen expert, men kanske gravöppningen gav något resultat?
Efter obduktionen så läste jag i någon artikel att utredningen nu hade konstaterat att mannen drunknade i sjön (dränktes).
Kanske det går att avläsa i vilken typ av vatten (kran respektive sjö) som drunkningen skett efter så lång tid?
GW svävade på målet om just det men sammantaget fick man den uppfattningen att han drunknat på den plats man hittade honom. (Däremot ansåg man att han sederats. Mööööööjligen mha insulin??)
Citera
2017-02-17, 12:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Förvisso, nu verkar väl det mesta kunna ske i Johanna´s absurda värld - inget är fånigt.

Men i Polis/ÅK´s värld finns vitbok som visas upp, då utifrån tidsaxeln.
* Johanna och MR greps på Arlanda 16/8, men släpptes.
* Marianne Ny lade beslut om upptagen förundersökning kring exmakens död 29/8, alltså innan paret ens gripits på den stadigare misstanken. Ska MR självmant ha berättat sådant här för polisen tidigare, och sen släppas? Ihop med Johanna?
* Johanna och MR grips igen 31/8, denna gången på riktigt.

MR´s advokat meddelade att MR´s medgivanden kommit ganska nyligen, "en månad sen" sa han visst i Veckans Brott. Det ger då - Januari -17.
Vid detta laget har alltså mordutredning kring exmaken redan pågått i månader, där man bla grävt upp hans kvarlevor för förnyad obduktion. Johanna har tidigare här också delgivits misstanke om mord (skäligen) & grovt bedrägeri.
Nu kanske MR ändå berättat en massa annat tidigare, men är det verkligen rimligt att tro att Imran talat med MR om mord? Eller tvärtom? Jag tror inte ens dessa herrar har någon större vetskap om varandra, än mindre talat med varandra "Mitt livs största misstag" osv, ger ju bilden av ett minst sagt frostigt förhållande mellan Johanna och hennes misstänkt rekryterade mördare i exmake-ärendet. Söta familjemiddagar där...?

Om MR skulle lagt upp exmake-mords-detaljer i tidigare förhör, kan jag meddela att det direkt hade startat undersökningar, som troligtvis lett fram till den nu gripna trion tidigare. Nu dröjde det ända till nutid med gripande.
Man måste alltså respektera tidsaxeln här. Man måste därmed även respektera att någonting annat än MR utlöst Utvecklingscentrum´s beslut att inleda FU.
Även om IF´s nät må vara grovmaskigt (verktyg), tror jag att man i just denna sjön kastat ut ett nät av en mycket större storlek än Polis & ÅK.

MR var Johannas nya kapitel, tror jag. Projektet som för henne skulle täcka risken med att tillslut bli ditsatt av hennes egna avkommor.
Jag är övertygad om att ärendena inte går att sammanfoga i den bemärkelsen.

/
Helt riktigt att den större livförsäkringen inte kunnat tecknas. Den gick rakt i papperskorg. Nämns som mest i förbifarten, givande en vink om att Johanna jagar pengar.

Det är så uppenbart vad som gjort genombrott i utredningen om A*i,s drunkning, "lilleman" har öppnat sitt hjärta på vid gavel och golar glatt ner alla i sin närhet, JM berättade för honom att hon låtit dränka sin make antagligen för att stärka honom i hans försök med mord, nu har han lyckats nita sin landsman också, vi får se om JM,s dotter också åker dit.
Citera
2017-02-17, 12:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
"Något måste ha hänt under förhören med de tre, som gjort att kammaråklagare Johan Fahlander nu kan begära 25-åringen häktad på den starkare misstankegraden på sannolika skäl misstänkt – och dessutom misstänka honom som direkt delaktig i mordet, alltså inte bara för medhjälp."

http://www.bblat.se/blaljus/brott/dotterns-sambo-begars-haktad-for-mord-pa-42-aringens-make-sonen-har-slappts

Kanske blir dubbelt då. Två svenska kvinnor som nu fått sina resp. afghaner/pakis att göra grovjobbet med själva utförandet av morden.
Citera
2017-02-17, 13:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kanske blir dubbelt då. Två svenska kvinnor som nu fått sina resp. afghaner/pakis att göra grovjobbet med själva utförandet av morden.

Jag kan inte låta bli att tänka på att den bild som nu tar form stämmer ganska bra med den bild som man kunde börja ana här i tråden för ungefär ett halvår sedan...
Ingen koncensus kanske, men dock.

Visst finns "flyktingindustrin" med "promenader över lik för pengar" med som ett spöke i bakgrunden.

För att citera JM:
"Det finns så mycket pengar i den här branschen att man är beredd att gå över lik."

Nog var hon det allt. Kan hon ha anat hur hennes uttalande skulle tolkas några månader senare...

http://www.kkuriren.se/nyheter/chefen-om-anklagelserna-efter-sexfilmen-med-flyktingpojkarna-smutskastning/

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-17 kl. 13:07.
Citera
2017-02-17, 13:13
Medlem
Är det D*avid som är släppt och Juli*as pojkvän som begärs häktad på sannolika skäl?
Citera
2017-02-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATO391
Är det D*avid som är släppt och Juli*as pojkvän som begärs häktad på sannolika skäl?
Ja så är det och åklagaren sa att han är fri. Har jag då uppfattat det rätt att DB ej längre är misstänkt för inblandning i mordet?
Citera
2017-02-17, 13:17
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATO391

Jo det verkar vara så. Om Julia häktas vet vi ännu inte
Citera
2017-02-17, 13:26
Medlem
Honan6s avatar
Aftonbladet gjorde ju en snabb intervju med Johanna och hennes pojkvän efter de hade släppts första gången de blev anhållna. http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/208780

Jag slås över hur lugnt och kyligt hon agerar och bl a uttrycker "nu är det nya tag". Pojkvännens kroppsspråk ser ut att vara lite oroligt, han hänger med huvudet, visar Johanna något i sin mobil och ser ut som att han vill därifrån så snabbt som möjligt. Hon sitter dock lugnt och samtalar med reportern. Det är nog så hon kommer att se ut i rättssalen, om hon inte regisserar en ny story i sitt huvud och lägger till ett nytt förhållningssätt där hon gråter och är bedrövad över hur pojkvännen och dotterns man har hjälpt henne på fel sätt när hon känt sig psykologiskt misshandlad av den drunknade maken och sina föräldrar.

Verkligheten är en grymt spännande story som överträffar dikten.
Citera
2017-02-17, 13:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är så uppenbart vad som gjort genombrott i utredningen om A*i,s drunkning, "lilleman" har öppnat sitt hjärta på vid gavel och golar glatt ner alla i sin närhet, JM berättade för honom att hon låtit dränka sin make antagligen för att stärka honom i hans försök med mord, nu har han lyckats nita sin landsman också, vi får se om JM,s dotter också åker dit.

När saker händer så händer de av en orsak. Orsak kommer före verkan.
Så visst har du rätt. Det troliga är att MRs pratsamhet öppnade vägen.

Dock så tror jag också på pusselmodellen. Åklagarna lägger pussel och 4000 sidor (hittills) i förunderökningsdokumentationen av mordet på Göran och mordförsöket på Anki tyder på att det är många pusselbitar. Det är det nog när det gäller mordet på Aki också. Vid något tillfälle är pusslet "klart nog" för att det inte längre ska vara någon tvekan om vad det föreställer. Eller snarare klart nog så att det räcker till fällande dom. Förhoppningsvis...

Citera
2017-02-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det kan ha gått till på det här sättet:
Per telefon, JM till AP: Vi är i stugan. J och D ska ut hit, vi ska ha familjehelg tillsammans. Imr*n kör hit dem men ska tillbaka hem. Åk med honom så kan du ta med dig barnen sedan.

Väl på plats så var maten framdukad och Imr*n skulle också äta. AP får ta gaffeln i vacker tass, vad annars? En liten nubbe kan väl inte skada eller två och sedan ett par, tre öl...

Ja kanske gick det till ung så. Men planen sprack; det kom surt efter, som Arbogaöl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in