2017-02-12, 19:26
Medlem
Oranginas avatar
Tråkigt att en sådan profil som Lahm väljer att lägga dojorna på hyllan.

En av få spelare i Bayern jag har respekt för

Man tänker ju genast tillbaka på de gamla goda tiderna när vi hade Hinkel på högerbacken, Lahm till vänster och lite olika mittbackar som såg till att Hildebrand fick många lugna dagar på jobbet.

Även runt denna tiden jag blev ett Stuttgart fan, åh.. Goda tider!

Nu, tillbaka till nutiden.

Att kolla på tabellen ger mig inte samma bånge som när jag tänker tillbaka på saker som ovan.
Men visst fan är det härligt att kolla på tabellen.

Trots att Nyman nätade så fortsätter Braunschweig att tappa poäng och även fortsatt svaga på bortaplan. Samtidigt är Torodde hetare än någonsin och inbringar ännu en trepoängare.

Vfb ein Leben lang!
Citera
2017-02-12, 22:56
Bannlyst
Ser onekligen riktigt bra ut för er att kunna gå upp direkt.

Förövrigt lag 2-7 torskade i helgen, riktigt bra för S04, BMG och Leverkusen som nu så smått börjat närma sig europa platserna. 8 poäng kvar för S04, det kan gå
Citera
2017-02-13, 12:19
Medlem
cyberkalles avatar
Det blev som väntat en dyr smäll för Dortmund.
100000€ i böter och en match med en tom südtribüne (25000pers) det blir i matchen mot Wolfsburg till helgen.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/671065/artikel_bvb-akzeptiert-strafe_sued-bleibt-gegen-wolfsburg-leer.html
Citera
2017-02-13, 15:04
Medlem
cyberkalles avatar
Nästa klubb som kommer straffas för fansens banderoller är St.Paulis
http://www.bild.de/sport/fussball/st-pauli/dfb-ermittelt-nach-geschmacklos-plakat-50409536.bild.html

Det lär bli ett par hundra tusen i böter åtminstone.
Citera
2017-02-13, 21:07
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nästa klubb som kommer straffas för fansens banderoller är St.Paulis
http://www.bild.de/sport/fussball/st-pauli/dfb-ermittelt-nach-geschmacklos-plakat-50409536.bild.html

Det lär bli ett par hundra tusen i böter åtminstone.
Trodde först att du syftade på "Schikeria"-banderollen som hänger direkt bakom målet.

Men ja, banderollen om bomboffer är osmaklig.
Citera
2017-02-14, 22:56
Medlem
motvalls avatar
Stormade det inte innan i Dortmund lär det göra det nu. Riktigt bottennapp i Lissabon om man ser på chanser och missade sådana i synnerhet när de spelade så bra i första.
Citera
2017-02-15, 22:46
Medlem
motvalls avatar
Mycket imponerande andra halvlek av Bayern där de visade ett focus som vi sällan sett under Carlo. Den första vill jag däremot helst glömma, inte för de var dåliga men det kändes bara som allt var emot "oss". Var det inte otur var det en domare som tog många konstiga beslut i avgörande lägen, men ingen anledning att gnälla över sur mjölk - härligt med en storseger. Thiago matchens lirare.
Citera
2017-02-15, 22:54
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Stormade det inte innan i Dortmund lär det göra det nu. Riktigt bottennapp i Lissabon om man ser på chanser och missade sådana i synnerhet när de spelade så bra i första.
Ett mer rättvisande resultat hade väl varit 1-3, eller kanske 0-2. De borde kunna vinna på hemmaplan och därmed ta sig vidare. Aubameyang klart sämst på plan i går.
Citat:
Mycket imponerande andra halvlek av Bayern där de visade ett focus som vi sällan sett under Carlo. Den första vill jag däremot helst glömma, inte för de var dåliga men det kändes bara som allt var emot "oss". Var det inte otur var det en domare som tog många konstiga beslut i avgörande lägen, men ingen anledning att gnälla över sur mjölk - härligt med en storseger. Thiago matchens lirare.
Ja, klart imponerande insats av Bayern i andra och kul att Müller fick göra mål men Arsenal är ju usla. Det har blivit något av en naturlag att de åker ut i åttondelsfinalen i CL. Vi har varit inne på det tidigare: Ancelotti kan det här med att vinna turneringar...

"Was für ein Wahnsinnstreffer!" säger SFR om Casemiros 3-1-mål i Real-Napoli. För att koppla till tysk fotboll så gjorde även Kroos mål i den matchen.
Senast redigerad av Samizdat 2017-02-15 kl. 23:08.
Citera
2017-02-15, 22:58
Medlem
xtroes avatar
Vilken jävla andra halvlek av Bayern! Mest glad blir jag av Müllers mål. Tänk vilket jävla resultat det hade blivit med en bra domare!
Citera
2017-02-15, 23:16
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ja, klart imponerande insats av Bayern i andra och kul att Müller fick göra mål men Arsenal är ju usla. Det har blivit något av en naturlag att de åker ut i åttondelsfinalen i CL.
Tycker inte Arsenal var så usla folk skriver tills Bayern fick 3-1. Man gjorde så bra man kunde mot ett lag med betydligt bättre spelare och som är duktiga på att hålla bollen. Först efter det målet föll de ihop. Inte konstigt det heller med tanke på deras historia, speciellt mot Bayern i CL.
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Vilken jävla andra halvlek av Bayern! Mest glad blir jag av Müllers mål. Tänk vilket jävla resultat det hade blivit med en bra domare!
Min teori är att den ilskan/irritation som tydligt syntes hos Bayernspelarna i första halvlek tack vare domaren förvandlades till något positivt i andra. Man körde på ännu mer och ännu mer energifyllt på ett sätt som inte skett med en ledning 1-0/2-0 under pausen, då hade matchen bara "spelats av". Och att det var Ancelotti bakom detta att använda allt negativa till något bra, den erkänt skickliga cuptränaren.

(Det var inte bara du som gladdes över Müllers mål, han själv och jag skrek båda. )
Citera
2017-02-16, 23:14
Bannlyst
Schalke håller tyska fanan högt hittills... Tror väl ändå att Dortmund tar sig vidare om 2 veckor i CL men ändå dom har ju satt sig i en dum och onödig position.. Leverkusen kommer väl ryka mot ATM.

Förövrigt borde väl grekerna få nån form av straff för detta från uefa https://twitter.com/eakus1904/status/832341440680325121
Senast redigerad av borjeboy 2017-02-16 kl. 23:22.
Citera
2017-02-17, 10:39
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Som jag fattat det så har de rättigheterna även nästa säsong, men någon superkoll har jag inte. DFL (tyska ligaföreningen) skrev nya TV-kontrakt i somras, de ska sträcka sig till 2020, men om detta även gäller de svenska sändningarna vet jag inte. Sky har kvar de i Tyskland.
Nu har jag gjort en bättre research, för det är lite rörigt. Sky och Discovery köpte tillsammans rättigheterna till BL1 och 2 i Tyskland. Sky får visa 272 matcher 2017/18-2020/21 och Discovery 43 st. För detta betalade Sky 3,5 miljarder Euro och Discovery 1,1, totalt 4,6 miljarder som jag fattat det. Att nu rättigheterna delas beror på ett utslag i en domstol där det monopol som Sky tidigare haft ogiltigförklarades. De många public-servicebolagen har dessutom rätten att sända en match per säsong och highlights från varje omgång.

Rättigheterna utomlands är däremot inte klara ännu, de beräknas inbringa DFL ca 1 miljard Euro och säljs separat. Ingen aning om dessa försäljs som en klump eller uppdelat på länder/regioner, förhoppningsvis det sista. Bara att hoppas Eurosport/Discovery skaffar de svenska/nordiska och att den nuvarande prisnivån behålls.

Per år ger detta klubbarna ca 1,5 miljarder Euro per år, vilka till 65% fördelas lika och 35% baserat på klubbens placering under de senaste 5 åren enligt ett viktat system (ju senare ju större vikt). Teoretiskt skulle detta ge ett stabilt topplag ca €100M/år och ett bottenlag ca €60M/år. Hur fördelningen ser ut mellan BL1 & 2 är har jag inte sett siffror på.

Ökningen gentemot det tidigare avtalet är hela 85%, men ligger ändå bara på mindre än hälften av vad BPL drar in. Däremot högre än Serie A och La Liga i dagsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in