Citat:
Ursprungligen postat av
SunTzu
Ammunitionsbrist har visat sig vid en mängd gånger i både Afghanistan och Irak. Du underskattar hur mycket ammunition som går it regelrätt strid, du blåser igenom ett par magasin på väldigt kort tid.
Bland standard soldater brukar omkring 20% (+-) strida aktivt dvs sikta på något.
det är nu ett gammal faktum att man med automatvapen snart är utan ammo i strid!
200-250 5,56 eller 150-200 7,62 spelar tidsmässigt inte mycket roll tycker jag i varje fall !
Har faktiskt aldrig varit med om att väga min packning utan tagit med allt som får plats.....
som KSP skytt bar jag "jävligt" mycket ammo, inga problem.
Som sagt har släpat på våra gamla m/94 , AK4, Ak5 KSP58 och FAMAS under min krigar karriär. Favo var faktiskt AK5 för jag träffade papptavlan löjligt bra på 100 meter

(obefintlig rekyl bland annat) men nu när jag jagar mycket och ser effekten på riktigt så är jag övertygad om att jag vill att det jag skjuter på ligger ner så snart som möjligt!
Vad får er att tro att alla strids områden är är typ max 200 hundra ???? kanske i skog, TVspel ja men det finns många öppna fält och myrar i Svedala att stoppa anfall på (speciellt efter att man bombat skiten ur ett område i en månad )
Vad för krig planerar Sverige för ? (inga krig är samma som de gamla)
Är det kanske lite terrorist jakt i Stockholms stad, kanske några tusen goa dilettant krigare som tröttnat på regimen eller är det möjligt en total invasion?
Vad har fi, vad stoppar vi fi med ?
Som sagt när dom kommer över hit tippar jag på att alla vår normal funktioner (logistik bla) är helt krossade och en jävla stor svinkall misär råder ( inga mer groupies för strömmen tog slut). Som jag ser det är det bar en gigantisk bitter försvar kampanj både före och efter våran statliga kollaps!
köper 5,56 puffror också bara jag får ha något djävligare