Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Hur kan du veta det? Det är ju inte så att man dvs berörda myndigheter fortlöpande går ut och informerar om vad man hittills kommit fram till under pågående utredning, eller hur?
Vad vet du eller någon annan här om vilka bevis för Trumps respektive hans stabs kontakter med Ryssland som det finns, sett till omfattning och syfte?
Jag har redan berättat min tankegång, med det är värt att berätta en gång till.
Jag exemplifierar med CNN:s "Golden Shower"-strategi.
CNN och andra media hade tillgång till "rapporten" sedan november, om inte tidigare. Men deras rapportering var mycket vag så att man inte förstod någonting förutom att det var något mycket allvarligt Trump Rysslands something, something...
Varför var man inte konkret? Jo, tack vare att BuzzFeed publicerade hela skiten vet vi varför...
Och det är min tankegång. Om det nu finns
bevis/information/allvarliga indikationer varför läcka allting utom dem?
Man har läckt massa skit som kan vid vissa omständigheter indikera att det eventuellt finns något som visar att någon i Trumps stab har någon slags koppling till Putin.
Men låt oss vara ärliga! Det enda de har är att Trump konstant uttrycker sig "konstigt" om Ryssland och att Ryssland läckte emails.
Det vill säga att alla redan
"vet" att det finns något och därför jobbar så hårt på att få fram tillräckliga bevis
Och ja, att FBI redan har spenderat ett år, men inte hittat någonting (annars skulle man nog redan läcka det?) säger en hel del.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Det var så här det lät initialt från Trumpsupportrarna och Putinvurmarna när misstankarna mot Flynns egentliga syfte med samtalen med Rysk underrättelsetjänst kom upp till ytan. "Fake news", allt är lögn, PK-media är desperata etc etc.
Fast nu var det ju inte så, eller hur?
Nu använder du CNN:s taktik
Media kom med bara
en riktig läcka: att Trump visste att Flynn ljög/inte var ärlig med Pence, men sket i det. Men det var klart att han visste - han bad nog Flynn att göra det

Pence har nog noll inflytande förutom de frågor som har med kristen höger att göra (abort - ja, utrikes politik - inte alls). Jag tror att de helt enkelt inte förväntade att det skulle läckas. Och fick betala priset - sparka Flynn..
Fake News är att media försökte framställa det som att Flynn gjorde något olagligt eller åtminstone olämpligt. Det kanske var olämpligt, men det har vi
hittills varken bevis eller läckor. Precis som med dossiererna.. De jure är det självklart inte Fake News, men jag älskar verkligen uttrycket
Spicer sa att myndigheterna (FBI?) tyckte att det Flynn gjorde var helt ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Tvärtom, vi förstår det fullt ut. Trumps enda livlina nu och framöver är hans väljarstöd.
Hur kan du vara så säker på att det stödet varar för evigt?
??
Många här pratat om att Republikanerna ska "förstå" hur duuuum Trump är och öppet motarbeta honom. Jag svarade att så inte var fallet. GOP är Trumps lydiga hund så länge väljarna är på hans sida.
Om Obama hade gjort/sagt en hundradel av vad Trump sagt skulle GOP gå i taket.
Om Obama hade gjort/sagt en tiondel av vad Trump sagt skulle väl även D börja prata om impeachment
Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Ja, verkligen. Presidenten borde inte ha tid att åka till sitt lantställe på helgerna.
Han borde t ex ordna fram en ny arbetsmarknadsminister i stället för Andrew Puzder.
https://www.washingtonpost.com/powerpost/now-6-republicans-are-on-the-fence-about-andrew-puzder/2017/02/15/e34cada6-f38b-11e6-8d72-263470bf0401_story.html?utm_term=.1df65b7e807a
Men Trump förblir Trump så när han känner att det blåser motvind behöver han fylla på med publikjubel.
Han är ju narcissist så det är det viktigaste för honom.
Kämpa!