Citat:
Ursprungligen postat av
Peppe-Luns
Men så ironiskt då att länder som Polen, Storbritannien, Finland, Danmark och Norge har skolsystem och statlig media som långt mer firar sitt eget lands specifika kultur och historia i sin skolundervisning respektive mediautbud än vad Sverige gör.
Men det tänker inte du på då du, som du så stolt proklamerar, "inte ens är född i Sverige". Du kanske borde fatta att vi andra som ÄR födda här vill få samma respekt och erkännande av oss som folk av vår egen skolundervisning och statliga media som ni andra får i era egna hemländer.
Att eftersom att du själv skiter i Sveriges nationella historia och därmed också kräver att alla andra också ska skita i det är ett jävla vidrigt beteende!
Sedan har du mage att göra en halmgubbe över att om man vill få ett normalt erkännande i skolan över Sverige så skulle det inte finnas något utrymme för andra Européer, är ju ett totalt hjärnhaveri från din sida. Om jag föddes i Sverige och flyttade till England, Finland eller Polen och hade den attityden så skulle man tycka att jag var helt jävla dum i huvudet.
Idiot!
Vilka är "vi andra"?
Du menar att alla som råkar vara födda i utlandet har något gemensamt? Även vi som växt upp i Sverige?
Vad ska det spela för roll var man råkar vara född?
Vad har det med Norges skolsystem att göra?
Vad gäller Sveriges historia så vet jag nog mer än de flesta... läste i veckan en bok om socialdemokratins tidigaste historia, mycket intressant. Men för den sakens skull ser jag inte "svenska värderingar" som något så oerhört speciellt att man måste ha bevarande-kommittéer.
Vad är så fint med ett folk som är socialt handikappade, ropar på hjälp från pappa staten så snart de har problem, samt är mentalt indoktrinerade till att inte ha några åsikter i någon fråga utom "jag är neutral och snäll, så är folk snälla mot mig".
Vet du att i Norge kastar man inte heller sten på ambulanser? Det är inte någon specifikt svensk värdering. (jag nämner detta angående att vissa AFS anhängare i tråden anser att detta är en av de svenska värderingar man vill driva) Jag har växt upp med folk från hela världen, de såg det inte som en del av sin kultur av våldta och kasta sten på ambulanser.