2017-02-15, 12:31
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
Måste det vara afghaner även i det här fallet?
Att JM lyckats rekrytera 3 st medhjälpare till mordet talar imo att hon antingen, som i föräldramordet, haft en maktposition gentemot medhjälparna.

Du övertolkar "tre anhållna". Det behöver inte vara tre nya, utan kan vara JM, den sedan tidigare häktade pojkvännen samt en till.

Att JM och pojkvännen redan sitter i förvar betyder inte att dom inte kan anhållas på nytt för andra brott.
Citera
2017-02-15, 12:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Så hade inte IF vägrat betala ut försäkringspengarna så hade det här aldrig uppdagats??
Det är de som är hjältarna!!

Det ligger mycket i det du skriver.

Tänk om hennes framfart hejdats lite tidigare, t.ex. efter livförsäkringar och mordförsök på Aki.

Då hade Aki varit vid liv.
Då hade ett antal miljoner inom flyktingingdustrin inte rullat till en av dom girigaste inom branschen. Väl?
Då hade ett okänt antal ensamkommande flyktingpojkar inte blivit utnyttjade som sexleksaker.
Då hade två av de ensamkommande inte blivit utsatta för grov misshandel.
Då hade Göran Möller fortfarande varit vid liv.
Då hade Anki inte behövt genomleva den hemska upplevelsen sommaren 2016 och sluppit de skador hon fick.
Då hade ett betydande antal miljoner som gått åt till försäkringsbolag, polis och rättsväsende kunnat sparas.

När man ser det uppräknat så här så undrar man om hon hade något slags frikort hos rättsväsendet som gjorde att hon klarade sig så länge?

Citera
2017-02-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Sätter min peng på att det är afghaner från hennes boende. Den nu misstänkte pojkvännen har ju et vattentätt alibi.
Nu får ni rätta mig om jag har fel. Men var det inte så att hon startade upp flyktingboendet efter "drunknings mordet". Hon arbetade innan som socialsekreterare i kommunal regi.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Du övertolkar "tre anhållna". Det behöver inte vara tre nya, utan kan vara JM, den sedan tidigare häktade pojkvännen samt en till.

Att JM och pojkvännen redan sitter i förvar betyder inte att dom inte kan anhållas på nytt för andra brott.

JM och MR är inte anhållna. Dom är häktade.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gh000st
Jag kan garantera er att det inte gäller någon av killarna som har med sexskandalen att göra eller han som erkände mordet.

Det är några andra.

Mordet på hennes man var några månader innan flyktningboendet startade.

Berätta gärna mer!

Det jag skrev om killarna i sexskandalen var under benämningen "kul tvist" alltså inget som jag har några som helst belägg för eller ens tror. Det hade bara passat berättelsen, där allt verkar vara så märkligt som man bara kan föreställa sig.

Har du info om vilka som plockades in nu?
Citera
2017-02-15, 12:43
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Nu får ni rätta mig om jag har fel. Men var det inte så att hon startade upp flyktingboendet efter "drunknings mordet". Hon arbetade innan som socialsekreterare i kommunal regi.

Hon startade sitt aktiebolag Pangea/Pangelius då (ca oktober 2015).
Exakt hur hon var engagerad i flyktingmottagning tidigare har jag inte sett klarlagt, men det har skrivits om bl.a. ensamkommande flyktingpojkar i huset som hon ägde tillsammans med Aki. Det finns fler uppgifter om att hon tagit emot barn och på olika sätt varit engagerad i omhändertagande av ensamkommande tidigare. Jag är osäker på dessa uppgifter.

Kanske någon vet bättre och kan klargöra?

Citera
2017-02-15, 12:44
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
JM och MR är inte anhållna. Dom är häktade.

Nej, dom är häktade för knivmordet. För drunkningsmordet kan dom mycket väl vara precis anhållna. Det är två olika fall.
Citera
2017-02-15, 12:46
Medlem
Dottern, hennes pojkvän samt en vän till honom gissar jag på är dom tre.
Citera
2017-02-15, 12:50
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Sätter en liten slant på en före detta med tillgång till båt i samma sjö.
Samt något barn, men jag kan inte hålla reda på de olika barnen, så det må vara osagt vem. För mig, just nu, mest sannolikt J*a med sambo.
Hon har väl en son som vuxen?
Citera
2017-02-15, 12:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Nej, dom är häktade för knivmordet. För drunkningsmordet kan dom mycket väl vara precis anhållna. Det är två olika fall.

JM har tidigare (ca november) delgivits misstanke för mordet på Aki.

När dom nu säger att tre häktats för mordet på Aki tror du verkligen att två av de tre är JM och MR?

MR fanns ju inte i Sverige vid tiden för mordet på Aki.

Jag tror att det är tre ytterligare.

Förhoppningsvis får vi snart veta vilka det tre är.

Citera
2017-02-15, 12:54
Medlem
valleros avatar
"Ytterligare tre personer har anhållits misstänkta för delaktighet i mordet på Arbogakvinnans exman som hittades drunknad 2015.
Kvinnan själv är inte en av dem, uppger chefsåklagare Ingrid Isgren för TT."

"De tre personerna anhölls vid tiotiden på onsdagen, enligt chefsåklagare Ingrid Isgren. Tillfrågad om var säger hon ”någonstans här i Mälardalen”."

https://www.svd.se/tre-anhallna-for-arbogamord/om/arbogafallet

Tre "nya" personer alltså. Man undrar vem som som glappat. Inte JM iaf. Inte modern, hade hon vetat något så hade väl dessa tre blivit anhållna tidigare. Fast, om det rör sig om någon av JMs döttrar med sambo så kanske modern hållit tyst om saken...
Eller så är det polisarbete. Mobilspårning etc. Om det går att göra såpass långt efteråt.
Citera
2017-02-15, 12:55
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh000st
Jag kan garantera er att det inte gäller någon av killarna som har med sexskandalen att göra eller han som erkände mordet.

Det är några andra.

Mordet på hennes man var några månader innan flyktningboendet startade.

skriver man ett första inlägg på Flashback!
Nu vill vi gärna att du berättar mer. har du insyn i fallet eller spekulerar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in