2017-02-15, 11:21
Medlem
grey.eagles avatar
De berättade i veckans brott igår att utredningarna ligger i olika faser, betyder det att det blir 2 olika förundersökningar?

I förlängningen, 2 rättegångar?
Citera
2017-02-15, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
De berättade i veckans brott igår att utredningarna ligger i olika faser, betyder det att det blir 2 olika förundersökningar?

I förlängningen, 2 rättegångar?

Dom nya anhållna 100% döttrana plus deras afgankillar
Citera
2017-02-15, 11:30
Medlem
SMS-trafiken
Det skulle självklart vara intressant att få reda på vilka personer JM hade kontakt med via sms under den tid som hon påstod att hon sov i stugan. Det troliga är att det är personer ur den trio som nu sitter anhållna.

Måste det vara afghaner även i det här fallet?
Att JM lyckats rekrytera 3 st medhjälpare till mordet talar imo att hon antingen, som i föräldramordet, haft en maktposition gentemot medhjälparna. Eller så har det funnits en rejäl morot i form av försäkringspengar att dela på vid lyckat resultat. En kombination är ju såklart både möjlig och trolig.
- Om det är så att dom var 3 st där alla behöver kunna hålla käft efteråt så lägger jag mina pengar på asylanter. Stänger inga dörrar, men vi får nog snart veta vilken typ av relation dessa 3 har till JM.

En kul tvist?
Kan "pojkarna" från asylsexet finnas bland dom gripna?
Citera
2017-02-15, 11:30
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Det finns under de senaste åren fall som varit extremt intressanta och som jag följt noga och läst varje bokstav i FUP.

Alexander Åman och kidnappningen i Uppsala.
Yara mishandlad till döds i Karlskrona
samt denna händelse som skall bli högintressant att följa när förhandlingarna drar igång.

Jag antar att jag fascineras av gärningsmännen som gör det hela spännande även om det naturligtvis är djupt tragiskt för alla anhöriga.

Den här Johanna tror jag tar priset.

Det är svårt att jämföra olika fall, men jag tycker att CS som mördade små barn i Arboga hamnar högt upp på listan över mest vedervärdiga.

Flera omständigheter placerar JM i en klass för sig. Hon har valt att arbeta i brancher (socialtjänst och med flyktingmottagning) där hon dagligen har ansvaret för att hjälpa utsatta personer i svåra situationer. Hon har satt i system att utnyttja myndigheter som blivit satta att ta hand om ett problem som dom inte har förutsättningar att klara. Myndigheterna har på något sätt fått ihop det genom ett flöde av stora summor pengar till "marknadsaktörer" som JM. Hon har försökt optimerat sina inkomster från detta på ett sätt som media beskrivit som ohederligt. Någon omhändertagande värt namnet har jag inte kunnat hitta, men hon har blivit känd för en kriminell svans som hon byggt upp från i första hand ensamkommande flyktingpojkar. Hon har också planerat mord på exmaken efter att försökt försäkra honom högt. När inte det gick skulle föräldrarna mördas så att hon kunde få arvet från dom.

Vilket CV!

Jag är benägen att hålla med dig. Johanna tar priset!

Citera
2017-02-15, 11:41
Medlem
Champagneoclocks avatar
Sätter min peng på att det är afghaner från hennes boende. Den nu misstänkte pojkvännen har ju et vattentätt alibi.
Citera
2017-02-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är det som GW säger att lillen har pekat ut henne som chaufför bör han ha kvittrat vidare om varför han blev körd till föräldrarnas hus. Alltså är hon rökt på alla plan. Lillen har säkert fått info om strafflindring om man hjälper till att lösa sitt eget brott.
Hinseberg kan förbereda en fin plats för nu får dom något att bita i. En totalt hänsynlös, iskall kvinna som anstiftar till sina föräldrars mord. Whoo-hoo!

http://www.expressen.se/nyheter/pojkvannen-hon-korde-mig-till-mordplatsen/

Strafflindring för sammarbete, förekommer det verkligen i Sverige?
Citera
2017-02-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Sätter min peng på att det är afghaner från hennes boende. Den nu misstänkte pojkvännen har ju et vattentätt alibi.

Vet inte hur vattentätt det är. Han har ju tydligen släktingar i E-tuna och kan ju ha bott där ett tag innan han gav sig tillkänna. Nu tror jag väl inte att det är så men skulle nog i vart fall leta i flyktingströmmen. Vi lär snart få veta. Måste finnas häktningsprotokoll.
Citera
2017-02-15, 12:05
Medlem
Ni har fel

Jag kan garantera er att det inte gäller någon av killarna som har med sexskandalen att göra eller han som erkände mordet.

Det är några andra.

Mordet på hennes man var några månader innan flyktningboendet startade.
Senast redigerad av Gh000st 2017-02-15 kl. 12:07. Anledning: fortsatt
Citera
2017-02-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Sätter en liten slant på en före detta med tillgång till båt i samma sjö.
Samt något barn, men jag kan inte hålla reda på de olika barnen, så det må vara osagt vem. För mig, just nu, mest sannolikt J*a med sambo.
Citera
2017-02-15, 12:19
Medlem
Så hade inte IF vägrat betala ut försäkringspengarna så hade det här aldrig uppdagats??
Det är de som är hjältarna!!
Citera
2017-02-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Så hade inte IF vägrat betala ut försäkringspengarna så hade det här aldrig uppdagats??
Det är de som är hjältarna!!

De hade antagligen börjat titta närmare på det fallet efter mordet på pappan hur som helst.
Men satans klåpare till polis!
Citera
2017-02-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Sätter en liten slant på en före detta med tillgång till båt i samma sjö.
Samt något barn, men jag kan inte hålla reda på de olika barnen, så det må vara osagt vem. För mig, just nu, mest sannolikt J*a med sambo.

Jag sätter min slant på att medhjälparna finns inom JMs egna led. Vilka fanns t.ex. med på familjeresan till Thailand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in