2017-02-14, 14:49
  #8221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Bosse Högberg hade Europatiteln någon månad på 60-talet, och Ingo hade den nog två gånger om tror jag. 20-talets tungviktskung Harry Persson hade den nog också.

Crazy John Andersson och mannen som slog Joe Baksi..Olle Tandberg,har också varit tunga svenska Europamästare.Både Lillen och Ingo var det två gånger.Lillen drog ut Tangstad och Evangelista och Ingo besegrade Cavicchi samt Dick Richardson för att vinna titlarna.

Intressant med can you digit Yigit.Han är den högst rankade svensken för närvarande tror jag då han ligger nummer nio hos Boxrec.Badou Jack räknar jag som gambier och Skoglund tror jag inte ligger lika högt som Anthony.
Citera
2017-02-14, 14:52
  #8222
Medlem
Någon annan som skall till Wembley 29 April för att kolla Joshua vs Klitschko?
Kan bli en trevlig afton då 90K biljetter har sålts.
Kalla mig konstig,men jag tror att doktor stålhammare kan visa sig vara för tuff för Joshua trots 40+ år.

Allt hänger på om Klit vågar plantera fötterna och dra iväg sina powerpunches.
Joshua verkar onekligen vara sårbar emot sådant.
Citera
2017-02-14, 15:17
  #8223
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Någon annan som skall till Wembley 29 April för att kolla Joshua vs Klitschko?
Kan bli en trevlig afton då 90K biljetter har sålts.
Kalla mig konstig,men jag tror att doktor stålhammare kan visa sig vara för tuff för Joshua trots 40+ år.

Allt hänger på om Klit vågar plantera fötterna och dra iväg sina powerpunches.
Joshua verkar onekligen vara sårbar emot sådant.

Jag var ett klick från att köpa biljett, men 1800 spänn för en biljett på översta sektionen tyckte jag inte det var värt.
Citera
2017-02-14, 17:34
  #8224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Någon annan som skall till Wembley 29 April för att kolla Joshua vs Klitschko?
Kan bli en trevlig afton då 90K biljetter har sålts.
Kalla mig konstig,men jag tror att doktor stålhammare kan visa sig vara för tuff för Joshua trots 40+ år.

Allt hänger på om Klit vågar plantera fötterna och dra iväg sina powerpunches.
Joshua verkar onekligen vara sårbar emot sådant.
Boxas Klit som han kan, inte som mot Fury tror jag han har en god chans i dra ut Joshua runt rond 7-8.
Citera
2017-02-14, 18:23
  #8225
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Crazy John Andersson och mannen som slog Joe Baksi..Olle Tandberg,har också varit tunga svenska Europamästare.Både Lillen och Ingo var det två gånger.Lillen drog ut Tangstad och Evangelista och Ingo besegrade Cavicchi samt Dick Richardson för att vinna titlarna.

Intressant med can you digit Yigit.Han är den högst rankade svensken för närvarande tror jag då han ligger nummer nio hos Boxrec.Badou Jack räknar jag som gambier och Skoglund tror jag inte ligger lika högt som Anthony.

Badou Jack är en svensk boxare vare sig du gillar det eller inte. Jack är och har varit sveriges bästa boxare de senaste åren så är det bara, men hur högt rankas han i svensk boxningshistoria?

Att Ingemar Johansson är nummer ett på en topp 10 lista är ju inget snack om saken men var hamnar Badou Jack på en sån lista???
Citera
2017-02-14, 18:56
  #8226
Medlem
För mig är Badou Jack No 2 på den listan följt av George Scott. Scott höll en wm titel, dock wbu, har jag för mig. Men han vann den oväntat mot ett ganska så vasst namn. Där efter Anders lillen Eklund. Sen är det hugget som stucket mellan Armand K, Anthony Yigit och Erik Skoglund. Finns säkert andra som Högberg mfl men de har jag ej koll på.
Citera
2017-02-14, 19:14
  #8227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Badou Jack är en svensk boxare vare sig du gillar det eller inte. Jack är och har varit sveriges bästa boxare de senaste åren så är det bara, men hur högt rankas han i svensk boxningshistoria?

Att Ingemar Johansson är nummer ett på en topp 10 lista är ju inget snack om saken men var hamnar Badou Jack på en sån lista???

Njae,det är väl snarare Jack själv som gjorde valet..och han valde onekligen Gambia så det handlar mera om att respektera det beslutet.
Sålunda hör han inte hemma på min tio i topp lista.Hade han gjort det så skulle han ha varit nummer två.George Scott slog Rafael Ruelas vilket var sensationellt på sin tid men förlorade två titelmatcher gällande de tyngre bältena emot Johnson och Jake the Snake om minnet inte sviker.
Citera
2017-02-14, 20:04
  #8228
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Njae,det är väl snarare Jack själv som gjorde valet..och han valde onekligen Gambia så det handlar mera om att respektera det beslutet.
Sålunda hör han inte hemma på min tio i topp lista.Hade han gjort det så skulle han ha varit nummer två.George Scott slog Rafael Ruelas vilket var sensationellt på sin tid men förlorade två titelmatcher gällande de tyngre bältena emot Johnson och Jake the Snake om minnet inte sviker.
På min lista kommer Högberg som nummer två, trots avsaknaden av titlar. En sån bärsärk i ringen kommer inte ens Ingo upp i nivå med när det gäller att kriga. Bosse boxades bra mycket mer frekvent än någon av pajsarna Scott, Eklund och Jack. Det var inga två-tre matcher om året. Hans tapperhet i ringen mot Leveque och Mazzinghi var det som gjorde att proffsboxningen förbjöds i Sverige. Dessutom är han obesegrad på amerikansk mark (inte för att han gått några matcher av dignitet där, men ändå).
Citera
2017-02-15, 11:20
  #8229
Medlem
Libérées avatar
Badou föddes i Stockholm, hans mor är svenska och han är fostrad i Djurgårdens IF. Svenska boxningsförbundet satsade på Naim Terbunja istället för Jack vid uttagningarna till OS i Peking, och därför valde han att hedra sin far (och sin boxningskarriär, hehe) genom att ställa upp för Gambias räkning istället. Jag förstår verkligen inte, när vi äntligen får en boxare som utför bedrifter som faktiskt går att åtminstone jämföra med Ingemar Johanssons så väljer några av er att kalla Jack för gambian!? Snubben är uppvuxen i Stockholm och har väl besökt Gambia max en handfull gånger?

Jack har bevisat att han var bland de bästa (om inte DEN bästa) inom supermellanvikt, det är mer än vad man kan säga om George Scott och hans låtsastitel. All heder åt Scott, men Jack har faktiskt överträffat honom, det måste ni väl hålla med om?
__________________
Senast redigerad av Libérée 2017-02-15 kl. 11:24.
Citera
2017-02-15, 20:08
  #8230
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Badou föddes i Stockholm, hans mor är svenska och han är fostrad i Djurgårdens IF. Svenska boxningsförbundet satsade på Naim Terbunja istället för Jack vid uttagningarna till OS i Peking, och därför valde han att hedra sin far (och sin boxningskarriär, hehe) genom att ställa upp för Gambias räkning istället. Jag förstår verkligen inte, när vi äntligen får en boxare som utför bedrifter som faktiskt går att åtminstone jämföra med Ingemar Johanssons så väljer några av er att kalla Jack för gambian!? Snubben är uppvuxen i Stockholm och har väl besökt Gambia max en handfull gånger?

Jack har bevisat att han var bland de bästa (om inte DEN bästa) inom supermellanvikt, det är mer än vad man kan säga om George Scott och hans låtsastitel. All heder åt Scott, men Jack har faktiskt överträffat honom, det måste ni väl hålla med om?
Sverige ville ha honom i lätt tungvikt till OS, men han valde då Gambia istället. I ringwalken innan han skulle möta George Groves tågade han in under amerikansk flagg.

Fostrad i Sverige? Visst.
Svensk? Definitionsfråga.
Svensk världsmästare? Knappast. Han gör ingenting för att hedra landet som fostrade honom som boxare, hans mammas hemland. Jämför med Skoglund. Skoglund är visserligen inte någon mästare, men mer svensk än Jack i alla avseenden som finns.

Som proffsboxare har han överträffat Scott, ja!
Citera
2017-02-15, 20:38
  #8231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Badou föddes i Stockholm, hans mor är svenska och han är fostrad i Djurgårdens IF. Svenska boxningsförbundet satsade på Naim Terbunja istället för Jack vid uttagningarna till OS i Peking, och därför valde han att hedra sin far (och sin boxningskarriär, hehe) genom att ställa upp för Gambias räkning istället. Jag förstår verkligen inte, när vi äntligen får en boxare som utför bedrifter som faktiskt går att åtminstone jämföra med Ingemar Johanssons så väljer några av er att kalla Jack för gambian!? Snubben är uppvuxen i Stockholm och har väl besökt Gambia max en handfull gånger?

Jack har bevisat att han var bland de bästa (om inte DEN bästa) inom supermellanvikt, det är mer än vad man kan säga om George Scott och hans låtsastitel. All heder åt Scott, men Jack har faktiskt överträffat honom, det måste ni väl hålla med om?
Helt enig.

Scott var en utmärkt tekniker men hade inte tillräcklig punch för att bryta ner de tuffaste, på Badous motståndare ser man att de inte vill äta för mycket av hans slag, de har respekt för tyngden i hans punch, om än att han inte är någon KO-artist.
Citera
2017-02-15, 21:23
  #8232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
På min lista kommer Högberg som nummer två, trots avsaknaden av titlar. En sån bärsärk i ringen kommer inte ens Ingo upp i nivå med när det gäller att kriga. Bosse boxades bra mycket mer frekvent än någon av pajsarna Scott, Eklund och Jack. Det var inga två-tre matcher om året. Hans tapperhet i ringen mot Leveque och Mazzinghi var det som gjorde att proffsboxningen förbjöds i Sverige. Dessutom är han obesegrad på amerikansk mark (inte för att han gått några matcher av dignitet där, men ändå).
Bosse Högberg boxades nästan alla matcher i Sverige, du tror inte där är lite hårdare konkurrens om att få boxas i Las Vegas, Atlantic City eller Madison square garden?

Paolo Roberto var tuff, han blev totalt utklassad av Castillejo, Castillejo var tuff, han blev totalt utklassad av de la Hoya. Gatti var nog tuffare än Robert och Castillejo tillsammans, de la Hoya slog honom sönder och samman enkelt.

Boxning handlar inte om att vara en slagpåse, det handlar om att med tuffhet, fysisk förmåga, teknik, timing, strategi osv utmanövrera motståndaren. Yigit har hela det paketet, så i mina ögon har han redan passerat Högberg på vår ranking.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in