2017-02-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Snälla människa, tänk är du snäll. Varför skulle Trump ge han den positionen med tanke på hans bakgrund som du pratar om? Klart att Trump har vetat om detta hela tiden. Vad han inte räknade med var att det skulle läcka.

För att Trumps akilleshäl är att han alltid belönar de som hjälpt honom.

Flynn
Bannon
Carson
Conway
Kushner
Giuliani
-------------

Christie

Fick också plats av men ville inte ha jobbet.
2017-02-14, 16:32
Medlem
Jag var inne på den här sidan där man kan spela på om Trump kommer att sitta kvar året ut. Just nu 78-22 på att han kommer att sitta kvar.

Jag tror sannolikheten är ännu större att han får gå än de här siffrorna visar. The deep state kommer fortsätta att läcka inspelade telefonsamtal och liknande och förr eller senare är Trump personligen indragen i något okonstitutionellt.
2017-02-14, 16:47
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Undrar hur det här ska sluta. Om Priebus får gå blir jag orolig, inte för att jag är ett stort fan utan för att jag är rädd att det i så fall är ett tecken på att Trump är en svag ledare och att de som egentligen bestämmer är rådgivare runt omkring honom som beordrar honom att göra det ena och det andra och som vill bli av med Priebus i någon intern maktkamp.

Jag läste de anonyma källorna i Breitbart artikeln och ingenting var så uppseendeväckande att det skulle motivera att ge Priebus sparken.

Det är så många bollar att hålla i luften nu för Trump att det är frågan om någon i världen skulle klara det.

Jag börjar faktiskt frukta att han kommer bli avsatt.
Förklara? Hur kommer du fram "att de som egentligen bestämmer är rådgivare runt omkring honom som beordrar honom att göra det ena och det andra"? Vad har Priebus med det att göra?!

Angående interna maktkampen är det ingen hemlighet (enligt Trumps egen utsago om jag kommer ihåg rätt) att det är hans sätt att leda företag. Han har alltså inget emot att rådgivarna är "rivaler". Tvärtom! Han uppmuntrar det.

Jag vill minnas att jag läst Ny Times artikeln som säger att så är fallet även i Trumps WH.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
För att Trumps akilleshäl är att han alltid belönar de som hjälpt honom.

Flynn
Bannon
Carson
Conway
Kushner
Giuliani
-------------
Och Putin
Citat:
Christie

Fick också plats av men ville inte ha jobbet.

Christie fick väl jobbet (som "Transit Chief"), men blev sedan petat pga skandalerna (domstol) och Kushner&Ivanka?
2017-02-14, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Förklara? Hur kommer du fram "att de som egentligen bestämmer är rådgivare runt omkring honom som beordrar honom att göra det ena och det andra"? Vad har Priebus med det att göra?!
Vi kan bara spekulera om vad som pågår i Vita Huset, men när fyra anonyma källor talar med Breitbart och ger olika skäl till varför Priebus måste försvinna så är det en varningssignal för mig. Jag ser framför mig en administration i totalt kaos där ledaren inte leder.
2017-02-14, 16:56
Medlem
Mooskys avatar
Flynns resignation
http://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/rngs/USA-POLITICS-FLYNN/010031W748W/flynn.pdf

Citat:
McCain: Flynn resignation raises further questions about Trump's ties to Russia
http://thehill.com/business-a-lobbying/319403-mccain-flynns-resignation-troubling-indication-of-the-dysfunction-of-the

Så Flynn har alltså pratat med Ryssland innan Trump blev president om sanktioner. Vem får gå härnäst? Det kommer förmodligen droppa av fler personer runt Trump. Vilka är inblandade? Och är Trump inblandad?
2017-02-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Flynns resignation
http://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/rngs/USA-POLITICS-FLYNN/010031W748W/flynn.pdf

http://thehill.com/business-a-lobbying/319403-mccain-flynns-resignation-troubling-indication-of-the-dysfunction-of-the

Så Flynn har alltså pratat med Ryssland innan Trump blev president om sanktioner. Vem får gå härnäst? Det kommer förmodligen droppa av fler personer runt Trump. Vilka är inblandade? Och är Trump inblandad?

Njaa Flynn är ju ett speciellt fall här, efter att Flynn fick sparken av Obama så blev USA hans fiende nummer ett.

Han åkte till och med och blev allierad med Putin.

Trump gjorde misstaget att inte titta på historian korrekt och lita på folk som varnande honom om Flynn.

Istället gick Trump efter hjärtat med någon som hjälpt honom under valet.
2017-02-14, 17:04
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vi kan bara spekulera om vad som pågår i Vita Huset, men när fyra anonyma källor talar med Breitbart och ger olika skäl till varför Priebus måste försvinna så är det en varningssignal för mig. Jag ser framför mig en administration i totalt kaos där ledaren inte leder.

Det Breitbart skriver var ju farhågorna med just Priebus, att han var en del av the swamp, en Rino, men att han varit lojal mot Trump och skulle vara länken mellan Trump och GOP, men det har han inte levt upp till. Det var många som varnade om honom och istället rekommenderade Newt Gingrich, det tror jag hade varit ett bättre val.

Trump kommer inte att avgå, men likt du skriver , många bollar i luften, det är för många förrädare samtidigt som han tvingas köra flerfronts krig, i en perfekt värld skulle han kunna fortsätta att självständigt köra sitt race men han kommer kanske tvingas att välja en sida och föra en etablerad agenda.
2017-02-14, 17:06
Medlem
baggebo1s avatar
Är inte det här ganska sjukt? Hillary (!) drar upp "pizzagate" (!) och menar att det är därför Flynn fick gå... Är inte det skumt?

Ramzpaul berättar:

https://www.youtube.com/watch?v=6Rd0cEhZLkM

Det är det enda hon skrivit på fyra dagar:

https://twitter.com/HillaryClinton/with_replies
2017-02-14, 17:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Njaa Flynn är ju ett speciellt fall här, efter att Flynn fick sparken av Obama så blev USA hans fiende nummer ett.

Han åkte till och med och blev allierad med Putin.

Trump gjorde misstaget att inte titta på historian korrekt och lita på folk som varnande honom om Flynn.

Nä, tror inte Flynn är speciell alls utan nu kräver man fler svar. Man kollar fortfarande Trumps aktiviteter med Putin det är inte nerlagt.
Trump har svårt att få till seriös stab och använder sig av idioter bland annat. Ser inte bra ut och har inte sett bra ut sedan han tillträdde.

Fler finns som anses misstänkta.

Citat:
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump

The real story here is why are there so many illegal leaks coming out of Washington? Will these leaks be happening as I deal on N.Korea etc?

Det läcker som ett såll från insidan. Allt han säger och gör läcker. Någon är inte bekväm med Trump i WH. Det finns uppgifter på att Trump inte orkar höra på mer än en sida memo osv. Hans agerande ifrågasätts helt enkelt. Fanns ett konto som läckte men det är borttaget, men det läcker ändå till media. Och Flynn med sin son var verkligen fake news.

Citat:
Trump security adviser pick Michael Flynn repeated wildly wrong claim about FL Democrats, Sharia law
http://www.politifact.com/florida/article/2016/nov/22/donald-trumps-security-adviser-pick-michael-flynn-/
Senast redigerad av Moosky 2017-02-14 kl. 17:18.
2017-02-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, tror inte Flynn är speciell alls utan nu kräver man fler svar. Man kollar fortfarande Trumps aktiviteter med Putin det är inte nerlagt.
Trump har svårt att få till seriös stab och använder sig av idioter bland annat. Ser inte bra ut och har inte sett bra ut sedan han tillträdde.

Fler finns som anses misstänkta.

Det läcker som ett såll från insidan. Allt han säger och gör läcker. Någon är inte bekväm med Trump i WH. Det finns uppgifter på att Trump inte orkar höra på mer än en sidan memo osv. Hans agerande ifrågasätts helt enkelt. Fanns ett konto som läckte men det är borttaget, men det läcker ändå till media. Och Flynn med sin son var verkligen fake news.

http://www.politifact.com/florida/article/2016/nov/22/donald-trumps-security-adviser-pick-michael-flynn-/

Njaa Conway och de andra är bara lite korkade.

Det Flynn gjorde kan inte någon Trump supporter gå med på, och behövdes sparkas.
2017-02-14, 17:23
Medlem
baggebo1s avatar
En extremt pessimistisk artikel, från ett proryskt perspektiv, kring Flynnsituationen:
Citat:
Now let’s immediately get one thing out of the way: Flynn was hardly a saint or a perfect wise man who would single handedly saved the world. That he was not. However, what Flynn was is the cornerstone of Trump’s national security policy. For one thing, Flynn dared the unthinkable: he dared to declare that the bloated US intelligence community had to be reformed. Flynn also tried to subordinate the CIA and the Joint Chiefs to the President via the National Security Council. Put differently, Flynn tried to wrestle the ultimate power and authority from the CIA and the Pentagon and subordinate them back to the White House. Flynn also wanted to work with Russia. Not because he was a Russia lover, the notion of a Director of the DIA as a Putin-fan is ridiculous, but Flynn was rational, he understood that Russia was no threat to the USA or to Europe and that Russia had the West had common interests. That is another absolutely unforgivable crimethink in Washington DC.
Citat:
Again, Flynn was not my hero. But he was, by all accounts, Trump’s hero. And Trump betrayed him.

The consequences of this will be immense. For one thing, Trump is now clearly broken. It took the ‘deep state’ only weeks to castrate Trump and to make him bow to the powers that be. Those who would have stood behind Trump will now feel that he will not stand behind them and they will all move back away from him. The Neocons will feel elated by the elimination of their worst enemy and emboldened by this victory they will push on, doubling-down over and over and over again.

It’s over, folks, the deep state has won.

From now on, Trump will become the proverbial shabbos-goy
, the errand boy of the Israel lobby. Hassan Nasrallah was right when he called him ‘an idiot‘.
http://thesaker.is/the-neocons-and-the-deep-state-have-neutered-the-trump-presidency-its-over-folks/

Nattsvart. Och Saker är normalt sett rätt vettig.

Finns det mer positiva artiklar från vettiga människor?
2017-02-14, 17:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Njaa Conway och de andra är bara lite korkade.

Det Flynn gjorde kan inte någon Trump supporter gå med på, och behövdes sparkas.

Citat:
Deputy national security adviser K.T. McFarland is expected to leave her role following the resignation of national security adviser Michael Flynn, The New York Times reported Tuesday morning.
http://thehill.com/policy/national-security/319383-flynn-deputy-k-t-mcfarland-expected-to-leave-role-report#.WKMtFSK-KKU.twitter
Fler som förväntas avgå i spåren av Flynn. En supermaktledare som har hela byxan nerdragen och som inte kan hålla ihop det är inte alls bra för US eller världen.
Han blir inte långvarig utan dom får kämpa för att hålla skenet uppe.
Och det undersöks fortfarande angående Trumps kontakter med Ryssland.

Citat:
FBI needs to explain why Flynn was recorded, Intelligence Committee chairman says
https://www.washingtonpost.com/news/powerpost/wp/2017/02/14/fbi-needs-to-explain-why-michael-flynn-was-recorded-gop-intelligence-chairman-says/?postshare=2861487089366364&tid=ss_tw-bottom&utm_term=.dc7b3f9c5c61

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jeff Sessions hanterar det redan. John Bolton skulle vara en bra hjälp till Sessions, dom två är skoningslösa. Många demokrater kommer att få sina karriärer krossade nu.

Minsta lilla han bryter lagen gällande konstitutionen så är han rökt. Dom som hanterade senaste domstolsförhnadlingarna håller Sessions under lupp. Hälsningen är att minsta lilla så syns vi i rätten.
Han är nästa måltavla för att få avgå.
Senast redigerad av Moosky 2017-02-14 kl. 17:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in