2017-02-14, 15:37
Medlem
Allvarligt talat så det här med att Trump i går sa att han inget visste om detta fast det verkar vara helt klart att Vita Huset visste. Kan det vara så att detta var formulerat i text till Trump och antingen han inte kan läsa eller inte vill och det är orsaken till att han inte var informerad. De på Vita Huset förväntade sig att presidenten skulle ta tag i detta och informera om vad som skulle göras?

Att Trump inte vill gå och få briefings är för att han är allergisk mot papper (med bokstäver på) och menade att Flynn kunde gå och sen informera presidenten muntligt.

Jag har aldrig hört Trump uttala några meningar som visar på att det rör på sig i skallen. Det är korta fraser med repetitioner och mycket inlevelse och pustningar i talet. Och har man aldrig läst något så är det klart att hjärnan inte lär sig att se till att man kan formulera meningar på ett bra sätt och inte heller ett längre resonemang. Det blir kanske Spicer som får informera om detta? Trump kan ju inte klara av något sådant. Det finns då inget som tyder på att han kan tänka på något sätt.
2017-02-14, 15:42
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Rovdjurskossan skrev

Ska bli intressant att se hur han hanterar detta!

Jeff Sessions hanterar det redan. John Bolton skulle vara en bra hjälp till Sessions, dom två är skoningslösa. Många demokrater kommer att få sina karriärer krossade nu.
2017-02-14, 15:43
Medlem
arbetets avatar
Nu får någon rätta mig om jag har fel men är inte Flynn demokrat? Han jobbade iaf för Obama förut.
2017-02-14, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bra! Då tar han precis den vinkeln på det här som krävs just nu. Jag börjar mer och mer tro att det var Flynn själv som tvingade sig bort mot Trumps vilja snarare än tvärtom.

Han har för många fiender i korridorerna o den etablerade statsapparaten, det finns för många Hoover på ledande positioner i tjänstmannaleden.

Detta kommer naturligtvis tvinga Trump till drastiska förändringar, upp till bevis Trump, sanera i träsket på ett smart sätt. Sores o Co har många på sin avlöningslista, kanske måste Trump provecera till nåt liknande krigssituation för att kunna styra, trängda Trump o Putin biter snart tillbaka.

Oddsen är dock dåliga för Trump, dödar man inte honom politiskt så blir det mer handgripligt, finns gott om målvakter som vill springa vissas ärenden.

Nä, nu är det dax att investera i Guld!
2017-02-14, 15:51
Avstängd
konstapels avatar
En annan sak som hänger över Trump som ett Damokles svärd är valet 2018 där samtliga platser i representanthuset och 33 senatsplatser kommer att utmanas.
Enligt amerikansk politisk tradition brukar oppositionspartiet, i det här fallet demokraterna, gå framåt eller tom få majoritet i kongressen, eller iaf i representanthuset. Så var det för båda Obama, GHB och Bill Clinton.
Han har med andra ord inte så långt kvar innan han blir blockerad av en trilskande kongress. Om de första veckorna av hans presidentskap är något att gå efter så lär han ha en mycket brant uppförsbacke fram till november 2018 och då är hans parti alltså i majoritet i kongressen. Det är nu han har guldläge att genomföra det han lovat men än så länge levererar han inte.
2017-02-14, 15:57
Medlem
As Flynn Resigns, Priebus Future In Doubt As Trump Allies Circulate List of Alternate Chief of Staff Candidates

Reince Priebus på väg bort.
2017-02-14, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump drar sig tillbaka mot sina egna och folk han litar på?

Tror att han börjar kolla över axeln efter senaste veckans händelser och läckor.

Inbilla dig inte att han inte visste om vad Flynn höll på med
2017-02-14, 16:03
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Trumps första twitterkommentar för dagen:
Citat:
The real story here is why are there so many illegal leaks coming out of Washington? Will these leaks be happening as I deal on N.Korea etc?

Ska bli intressant att se hur han hanterar detta!

Det var en low-energy tweet från Trump. Han borde "double down" och säga att han ska bomba skiten ur ISIS med hans goda vän Vladimir

Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming

Exakt! Nu vet Flynn alla USA:s hemligheter och kan åka till Ryssland som arbetslös
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-14 kl. 16:05.
2017-02-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming

Ska jag vara ärlig så tror jag inte Trump visste om det, Trump fick reda på det efter att media kom ut med att flynn haft samtalet men inte att Flynn gjort det bakom ryggen.

Flynn fick sparken från Obama eftersom han inte ville lyda Obamas väg mot terror utan ville gå sin egen väg och bestämma.

Samma sak här Flynn har haft nära kontakter med Ryssland förut och valde att leka hjälte igen då han säkert förklara för Ryska ambassadören att inte vara orolig med de nya sanktionerna av Obama.
2017-02-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu får någon rätta mig om jag har fel men är inte Flynn demokrat? Han jobbade iaf för Obama förut.

Han är/var? registrerad demokrat ja, men Obama blev putt på han o han försvann från sitt uppdrag 2014. Det har funnits högre digniteter som inte haft rätt partibok som jobbat under "fel" president.
2017-02-14, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ska jag vara ärlig så tror jag inte Trump visste om det, Trump fick reda på det efter att media kom ut med att flynn haft samtalet men inte att Flynn gjort det bakom ryggen.

Flynn fick sparken från Obama eftersom han inte ville lyda Obamas väg mot terror utan ville gå sin egen väg och bestämma.

Samma sak här Flynn har haft nära kontakter med Ryssland förut och valde att leka hjälte igen då han säkert förklara för Ryska ambassadören att inte vara orolig med de nya sanktionerna av Obama.

Snälla människa, tänk är du snäll. Varför skulle Trump ge han den positionen med tanke på hans bakgrund som du pratar om? Klart att Trump har vetat om detta hela tiden. Vad han inte räknade med var att det skulle läcka.
2017-02-14, 16:23
Medlem
Citat:
As Flynn Resigns, Priebus Future In Doubt As Trump Allies Circulate List of Alternate Chief of Staff Candidates

Reince Priebus på väg bort.
Undrar hur det här ska sluta. Om Priebus får gå blir jag orolig, inte för att jag är ett stort fan utan för att jag är rädd att det i så fall är ett tecken på att Trump är en svag ledare och att de som egentligen bestämmer är rådgivare runt omkring honom som beordrar honom att göra det ena och det andra och som vill bli av med Priebus i någon intern maktkamp.

Jag läste de anonyma källorna i Breitbart artikeln och ingenting var så uppseendeväckande att det skulle motivera att ge Priebus sparken.

Det är så många bollar att hålla i luften nu för Trump att det är frågan om någon i världen skulle klara det.

Jag börjar faktiskt frukta att han kommer bli avsatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in