Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Det är väl inte alls irrelevant att jag inte alls skrev att kvinnan har rätt till abort efter den 18:e veckan ditt hjärndöda spån! Du är själva definitionen av en halmgubbe. Googla det om du inte har koll på det heller.
Ditt inlägg var själva definitionen av halmgubbe just eftersom kvinnor inte har rätt till fri abort efter vecka 18.
Förutom att det visade vilken empatilös psykopat du är givetvis.
Med det konstaterat så föreslår jag att du slutar rulla runt i självömkande lättkränkthet för att andra i tråden inte vill följa med på dina irrelevanta försök till resonemang och istället återgår till något som åtminstone snuddar vid trådens ämne eller den aktuella diskussionen.
Tills du torkat tårarna och kravlat in till ämnet igen så behöver du inte citera mig något mer -- för du kommer inte att svar på fler avstickare.
Edit
Och snäll som jag är så slipper DU googla ...
Halmgubbe
Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild
https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka
Mer halmgubbe än detta är nog svårt att finna:
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Att säga "avlägsnas" känns bättre än att säga "dödar" förstår jag. Som ni feminister i den här tråden själva har redogjort utförs abort även efter 18 veckor då barnet har fått mänskliga funktioner. Men i stället för att säga att man dödar ett barn som har utvecklat mänskliga funktioner och som i allra högsta grad lever så säger ni att man "avlägsnar ett embryo eller på sin höjd ett foster". Ni framstår allt mer som kallhamrade psykopater som rättfärdigar allt ni har gjort men skuldbelägger män som gjort något mildare.