2017-02-13, 12:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Är du inte läskunnig eller bara svagbegåvad, jag har inte skrivit att vi har fri abort efter 18:e veckan, jag skrevs att det utförs aborter efter den 18:e veckan. Förstår du skillnaden, om du tänker efter?
Jag vill hävda att det är du som inte förstår skillnaden .. vilket naturligtvis är inom förväntan. Du är ju inte vassaste kniven i lådan direkt.
Citera
2017-02-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns ingen kvinna som VET det, nej. Det finns kvinnor som med ganska god säkerhet kan beräkna sin ägglossning - men däremot finns det ingen som kan veta att beräkningen alltid stämmer. Ägglossning sker en viss tid FÖRE nästkommande menstruation - inte en viss tid EFTER en menstruation.
Säkra perioder som preventivmedel är alltså inte en säker metod.

Edit:
Och ja- självklart är kvinnor som slarvar mindre idioter än män som slarvar - just eftersom de större delen av tiden INTE kan befruktas, medan män alltid kan befrukta om det inte är något fel eller de är steriliserade.
Dessutom har ju kvinnan möjligheten att ta ett dagen efter piller eller göra en abort - vilket män inte har.

Vi vet att det inte är 100% eller inget, poängen är att kvinnan vet mer än mannen om vilka förutsättningarna för befruktning är.

Så om man vet att det kan vara en osäker period med något mått av säkerhet, man använder inget preventivmedel, man ser inte att mannen använder preventivmedel, man vill inte bli gravid, men man blir gravid. Då är man idiot i mindre utsträckning för att man utöver att i princip direkt utsätta sin kropp för hormonella förändringar i och med befruktningen även utsätter sig för ett ingrepp under narkos?

Du säljer inte in det här riktigt övertygande.
Citera
2017-02-13, 12:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag vill hävda att det är du som inte förstår skillnaden .. vilket naturligtvis är inom förväntan. Du är ju inte vassaste kniven i lådan direkt.

Så citera mig där jag skrev du påstod din halmgubbe!
Citera
2017-02-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nja fast frågan handlade inte om idiotstatus NÄR folk blivit oönskat gravida utan idiotstatus av att ha oskyddat sex. allright?

Kivnnor KAN faktiskt ha oskyddat sex..för de är icke fertila mestadelen av sin vakna tid.
Det kan INTE män, ni är fertila från och med puberteten tills ni går i graven dygnet runt.

Vem är då störst idiot när hen väljer att knulla oskyddat?

Jag förutsatte faktiskt att kvinnor som inte är infertila tänker sig sex som oskyddat med avseedne på eventuell graviditet, de är liksom utanför resonemanget från början per definition.

Det är som om man skulle inkludera homosexuella mäns skyddsstatus i resonemanget. Det är per definition inte in scope.
Citera
2017-02-13, 12:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Vi vet att det inte är 100% eller inget, poängen är att kvinnan vet mer än mannen om vilka förutsättningarna för befruktning är.
Verkligen???
Mina söner och min man är fullständigt insatta i förutsättningarna för att en befruktning skall kunna ske -- och hur de skyddar sig mot det också.

Jag gissar att större delen av männen faktiskt fått lära sig just det grundläggande faktiskt.

Citat:
Så om man vet att det kan vara en osäker period med något mått av säkerhet, man använder inget preventivmedel, man ser inte att mannen använder preventivmedel, man vill inte bli gravid, men man blir gravid. Då är man idiot i mindre utsträckning för att man utöver att i princip direkt utsätta sin kropp för hormonella förändringar i och med befruktningen även utsätter sig för ett ingrepp under narkos?

Du säljer inte in det här riktigt övertygande.
Under narkos? Vad babblar du om?

Man är en idiot i mindre utsträckning eftersom man till skillnad från mannen faktiskt inte överlämnat valet till någon annan. En kvinna som blir gravid kan fortfarande påverka vad som skall ske.
Citera
2017-02-13, 12:55
Medlem
Citat:
Verkligen???
Mina söner och min man är fullständigt insatta i förutsättningarna för att en befruktning skall kunna ske -- och hur de skyddar sig mot det också.

Jag gissar att större delen av männen faktiskt fått lära sig just det grundläggande faktiskt.

Under narkos? Vad babblar du om?

Man är en idiot i mindre utsträckning eftersom man till skillnad från mannen faktiskt inte överlämnat valet till någon annan. En kvinna som blir gravid kan fortfarande påverka vad som skall ske.

Jamen nu expanderar du det till de som inte slarvar. Kontexten är fortfarande de män och kvinnor som slarvar. De som kallades idioter.

Abort utförs relativt ofta under narkos. Det är inte som att det är unheard of direkt elelr vad du försöker indikera med frågan om babbel.
Citera
2017-02-13, 13:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jamen nu expanderar du det till de som inte slarvar. Kontexten är fortfarande de män och kvinnor som slarvar. De som kallades idioter.
Ja, och en man som slarvar men inte kan tänka sig barn är en större idiot än en kvinna som slarvar men inte kan tänka sig barn -- eftersom hon kan göra något åt det.

Citat:
Abort utförs relativt ofta under narkos. Det är inte som att det är unheard of direkt elelr vad du försöker indikera med frågan om babbel.
Nej, det gör det inte. Abort utförs oftast på kvinnor före utgången av nionde veckan med ett medicinskt framkallat missfall -- kvinna är både vaken (ofta hemma hos sig själv) och obedövad när hon blöder ut embryot/fostret.

Skrapning genomför med lokalbedövning - alternativt lätt narkos.

Och senare aborter innebär att kvinnan föder fram fostret -- efter att förlossningen på medicinskt väg drivits igång -- också då är hon vaken.

De flesta aborter utförs alltså inte med narkos ...

Medicinsk metod är vanligast och användes vid 91 procent av alla aborter år 2015.
http://www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikefteramne/aborter
Senast redigerad av micro113 2017-02-13 kl. 13:06.
Citera
2017-02-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ja, och en man som slarvar men inte kan tänka sig barn är en större idiot än en kvinna som slarvar men inte kan tänka sig barn -- eftersom hon kan göra något åt det.

Nej, det gör det inte. Abort utförs oftast på kvinnor före utgången av nionde veckan med ett medicinskt framkallat missfall -- kvinna är både vaken (ofta hemma hos sig själv) och obedövad när hon blöder ut embryot/fostret.

Skrapning genomför med lokalbedövning - alternativt lätt narkos.

Och senare aborter innebär att kvinnan föder fram fostret -- efter att förlossningen på medicinskt väg drivits igång -- också då är hon vaken.

De flesta aborter utförs alltså inte med narkos ...

Ok, så om det är ett one-night stand och mannen inte går att spåra efteråt, så är han ännu mindre idiot? Handlar idioti om i vilken mån man är tvingad att stå för sina misstag? Ja kanske.... intressant vinkel.

Så inget du skriver motsäger att det kan bli tal om ett ingrepp under narkos? Vilket inte heller var poängen utan poängen var att man utsätter sig själv för bra mycket jävla obehag i efterhand istället för att agera på den mängd av information man har i förhand.
Citera
2017-02-13, 13:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Genom att döda sitt barn men det är väl ingen stor sak för en psykopat.

Hur gick det med citatet eller medger du att du gjorde en halmgubbe?
Citera
2017-02-13, 13:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ok, så om det är ett one-night stand och mannen inte går att spåra efteråt, så är han ännu mindre idiot? Handlar idioti om i vilken mån man är tvingad att stå för sina misstag? Ja kanske.... intressant vinkel.
Ja, kvinnan kan ju fortfarande välja -- att mannen är känd eller okänd påverkar inte det ett smack, möjligen kan det påverka kvinnan i vilket val hon gör, men det är också allt.

En man kan inte välja i efterhand - och han kan inte heller känna sig säker för att kvinna vid just den tidpunkten inte visste vem han var. Faderskap är det ingen preskriptionstid på.
Dessutom är det väl en ännu större idioti om man nu sätter barn till världen utan att ens ha koll på om de finns eller inte.

Citat:
Så inget du skriver motsäger att det kan bli tal om ett ingrepp under narkos? Vilket inte heller var poängen utan poängen var att man utsätter sig själv för bra mycket jävla obehag i efterhand istället för att agera på den mängd av information man har i förhand.
Kvinnan utsätter sig för det - ja. Kvinnans kropp, kvinnans val.

Medicinsk metod är vanligast och användes vid 91 procent av alla aborter år 2015.
Citera
2017-02-13, 13:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Genom att döda sitt barn men det är väl ingen stor sak för en psykopat.
Du kan väl fråga män som försöker pressa kvinnor till abort ..

Citat:
Hur gick det med citatet eller medger du att du gjorde en halmgubbe?
Nej, du har uppenbarligen inte förstått skillnaden .. och citatet, det är ärligt talat svårt att läsa ut vad det egentligen är du frågar efter.

Citat:
Så citera mig där jag skrev du påstod din halmgubbe!
Usel svenska och vad du vill att jag citerar är en gåta. Är det mitt eget konstaterande du vill att jag upprepar?
Citera
2017-02-13, 13:16
Medlem
Citat:
Ja, kvinnan kan ju fortfarande välja -- att mannen är känd eller okänd påverkar inte det ett smack, möjligen kan det påverka kvinnan i vilket val hon gör, men det är också allt.

En man kan inte välja i efterhand - och han kan inte heller känna sig säker för att kvinna vid just den tidpunkten inte visste vem han var. Faderskap är det ingen preskriptionstid på.
Dessutom är det väl en ännu större idioti om man nu sätter barn till världen utan att ens ha koll på om de finns eller inte.

Kvinnan utsätter sig för det - ja. Kvinnans kropp, kvinnans val.

Poängen är att oavsett om man är omoralisk genom att medvetet slarva för man vet att man inte behöver ta ansvar på det ena eller andra sättet så är man omoralisk. Visst kan man genom den beräknande aspekten av det hävda att dessa människor inte är idioter, men låt oss inte hänga upp oss just på ordet idiot. Jag tror att NeverHesitate använde det mer i meningen d-bag än i meningen mindre vetande.

Kvinnans kropp, kvinnans val. Skattebetalarnas bekostnad, precis som det blir när extremsportare landar på ansiktet. Knulla runt oskyddat kanske är kvinnliga adrenalinjunkies grej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in