2017-02-13, 13:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kan väl fråga män som försöker pressa kvinnor till abort ..

Nu skrev jag till dig, kan du inte stå till svars för dina egna åsikter utan måste ställa dig bakom män?

Citat:
Nej, du har uppenbarligen inte förstått skillnaden .. och citatet, det är ärligt talat svårt att läsa ut vad det egentligen är du frågar efter.

Det är kanske du som inte behärskar språket heller eller gör allt för att leda bort diskussionen från det du inte klarar av att besvara.

Du skrev detta:

Citat:
Vi har inte fri abort i Sverige efter 18:e veckan, nej. Varifrån har du fått den idén?

De flesta aborter idag är framkallade missfall senast i vecka 9. Det handlar alltså om embryon, inte livsdugliga foster. Inte ens i vecka 18-22 talar man om livsdugliga foster.

Och jag svarade detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Är du inte läskunnig eller bara svagbegåvad, jag har inte skrivit att vi har fri abort efter 18:e veckan, jag skrevs att det utförs aborter efter den 18:e veckan. Förstår du skillnaden, om du tänker efter?

Förstår du verkligen inte att frågan var när jag skulle ha påstått vi har fri abort i Sverige efter 18:e veckan? Är du både så svagbegåvad att du trodde jag hade skrivit det och dessutom inte förstod att jag bad dig styrka det du antydde?
Citera
2017-02-13, 13:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu skrev jag till dig, kan du inte stå till svars för dina egna åsikter utan måste ställa dig bakom män?
Jag har gett min åsikt i frågan - du får gå tillbaka och läsa så ser du det.

Det är kanske du som inte behärskar språket heller eller gör allt för att leda bort diskussionen från det du inte klarar av att besvara.

Du skrev detta:

Och jag svarade detta:

Och jag besvarade ditt inlägg...

Citat:
Är du inte läskunnig eller bara svagbegåvad, jag har inte skrivit att vi har fri abort efter 18:e veckan, jag skrevs att det utförs aborter efter den 18:e veckan. Förstår du skillnaden, om du tänker efter?
Citat:
Jag vill hävda att det är du som inte förstår skillnaden .. vilket naturligtvis är inom förväntan. Du är ju inte vassaste kniven i lådan direkt.
(FB) Samtycke, hur ser det ut....

Så vad vill du att jag citerar? Min slutsats om att du inte är vassaste kniven i lådan? I så fall - varsågod, där har du citatet.

Citat:
Förstår du verkligen inte att frågan var när jag skulle ha påstått vi har fri abort i Sverige efter 18:e veckan? Är du både så svagbegåvad att du trodde jag hade skrivit det och dessutom inte förstod att jag bad dig styrka det du antydde?
Behöver jag styrka att du glider iväg i fullständigt irrelevanta resonemang när man talar om kvinnans rätt till abort?

Det finns ingen rätt till abort efter 18:e veckan.
Citera
2017-02-13, 13:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Jag skippade allt ditt trams och kvar blev detta. Var menar du att jag skulle ha påstått detta? Jag har frågat dig flera gånger nu men inget svar kommer. Var du så korkad att du missförstod något jag skrev eller kör du medvetet med halmgubbar?

Förstår du frågan den här gången?
Citera
2017-02-13, 14:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag skippade allt ditt trams och kvar blev detta. Var menar du att jag skulle ha påstått detta? Jag har frågat dig flera gånger nu men inget svar kommer. Var du så korkad att du missförstod något jag skrev eller kör du medvetet med halmgubbar?

Förstår du frågan den här gången?

Återigen:
Citat:

Behöver jag styrka att du glider iväg i fullständigt irrelevanta resonemang när man talar om kvinnans rätt till abort?

Citat:
Att säga "avlägsnas" känns bättre än att säga "dödar" förstår jag. Som ni feminister i den här tråden själva har redogjort utförs abort även efter 18 veckor då barnet har fått mänskliga funktioner. Men i stället för att säga att man dödar ett barn som har utvecklat mänskliga funktioner och som i allra högsta grad lever så säger ni att man "avlägsnar ett embryo eller på sin höjd ett foster". Ni framstår allt mer som kallhamrade psykopater som rättfärdigar allt ni har gjort men skuldbelägger män som gjort något mildare.
Citera
2017-02-13, 14:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Återigen:

Och du klarar alltså fortfarande av att se att jag inte skrev att det finns rätt till abort efter 18:e veckan. Jag skrev att det utförs aborter efter den 18:e veckan inte att kvinnan har rätt till det. Du är verkligen helt intelligensbefriad som inte klarar av att förstå skillnaden.

Sedan är det visserligen så att det räcker med att kvinnan mår psykiskt dåligt (eller uppger det) för att det ska vara ett skäl att bevilja abort:

Efter den 18:e graviditetsveckan måste Socialstyrelsen ge tillstånd för abort. Då måste det finnas särskilda skäl till aborten. Exempel på skäl kan vara att du har problem med alkohol eller droger, mår psykiskt dåligt eller att fostret har någon allvarlig skada eller missbildning. Ålder kan också vara ett särskilt skäl. Vårdpersonalen hjälper dig att söka tillstånd.

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Behandlingar/Abort/
Citera
2017-02-13, 14:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och du klarar alltså fortfarande av att se att jag inte skrev att det finns rätt till abort efter 18:e veckan. Jag skrev att det utförs aborter efter den 18:e veckan inte att kvinnan har rätt till det. Du är verkligen helt intelligensbefriad som inte klarar av att förstå skillnaden.

Sedan är det visserligen så att det räcker med att kvinnan mår psykiskt dåligt (eller uppger det) för att det ska vara ett skäl att bevilja abort:

Efter den 18:e graviditetsveckan måste Socialstyrelsen ge tillstånd för abort. Då måste det finnas särskilda skäl till aborten. Exempel på skäl kan vara att du har problem med alkohol eller droger, mår psykiskt dåligt eller att fostret har någon allvarlig skada eller missbildning. Ålder kan också vara ett särskilt skäl. Vårdpersonalen hjälper dig att söka tillstånd.

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Behandlingar/Abort/
Vilket är helt irrelevant för den här diskussionen, och ditt inlägg om kvinnor som tvingas till sådana beslut är ju minst sagt något som visar att du inte förstår skillnaden.

Är det någon som framstår som en empatilös psykopat så är det ju DU efter det inlägget.
Citera
2017-02-13, 14:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vilket är helt irrelevant för den här diskussionen, och ditt inlägg om kvinnor som tvingas till sådana beslut är ju minst sagt något som visar att du inte förstår skillnaden.

Är det någon som framstår som en empatilös psykopat så är det ju DU efter det inlägget.

Det är väl inte alls irrelevant att jag inte alls skrev att kvinnan har rätt till abort efter den 18:e veckan ditt hjärndöda spån! Du är själva definitionen av en halmgubbe. Googla det om du inte har koll på det heller.
Citera
2017-02-13, 14:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är väl inte alls irrelevant att jag inte alls skrev att kvinnan har rätt till abort efter den 18:e veckan ditt hjärndöda spån! Du är själva definitionen av en halmgubbe. Googla det om du inte har koll på det heller.
Ditt inlägg var själva definitionen av halmgubbe just eftersom kvinnor inte har rätt till fri abort efter vecka 18.

Förutom att det visade vilken empatilös psykopat du är givetvis.

Med det konstaterat så föreslår jag att du slutar rulla runt i självömkande lättkränkthet för att andra i tråden inte vill följa med på dina irrelevanta försök till resonemang och istället återgår till något som åtminstone snuddar vid trådens ämne eller den aktuella diskussionen.

Tills du torkat tårarna och kravlat in till ämnet igen så behöver du inte citera mig något mer -- för du kommer inte att svar på fler avstickare.

Edit
Och snäll som jag är så slipper DU googla ...

Halmgubbe
Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild
https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

Mer halmgubbe än detta är nog svårt att finna:
Citat:
Att säga "avlägsnas" känns bättre än att säga "dödar" förstår jag. Som ni feminister i den här tråden själva har redogjort utförs abort även efter 18 veckor då barnet har fått mänskliga funktioner. Men i stället för att säga att man dödar ett barn som har utvecklat mänskliga funktioner och som i allra högsta grad lever så säger ni att man "avlägsnar ett embryo eller på sin höjd ett foster". Ni framstår allt mer som kallhamrade psykopater som rättfärdigar allt ni har gjort men skuldbelägger män som gjort något mildare.
Senast redigerad av micro113 2017-02-13 kl. 14:53.
Citera
2017-02-13, 15:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ditt inlägg var själva definitionen av halmgubbe just eftersom kvinnor inte har rätt till fri abort efter vecka 18.

Och det har jag inte påstått heller men du ger dig inte ändå trots att du inte kan citera där jag skulle ha påstått det. Det är att vara halmgubbe microhjärna.

Citat:
Förutom att det visade vilken empatilös psykopat du är givetvis.

Jaha när jag citerar regelerna som redogörs på http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Behandlingar/Abort/ då är jag empatilös. Inte du som försvarar kvinnans rätt att döda sitt barn.

Verkar som du försöker rättfärdiga något som du har gjort och har dåligt samvete för. Därför kan du inte hålla dig till sanningen om vad jag har skrivit utan måste ta till lögner. Att du inte kan styrka dina lögner med citat hindrar dig inte för att fortsätta. Sätt på skygglappar för verkligheten bara så blir din inre smärta inte lika svår verkar det som du tänker.
Citera
2017-02-13, 15:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Poängen är att oavsett om man är omoralisk genom att medvetet slarva för man vet att man inte behöver ta ansvar på det ena eller andra sättet så är man omoralisk. Visst kan man genom den beräknande aspekten av det hävda att dessa människor inte är idioter, men låt oss inte hänga upp oss just på ordet idiot. Jag tror att NeverHesitate använde det mer i meningen d-bag än i meningen mindre vetande.

Kvinnans kropp, kvinnans val. Skattebetalarnas bekostnad, precis som det blir när extremsportare landar på ansiktet. Knulla runt oskyddat kanske är kvinnliga adrenalinjunkies grej?
För att det skall bli barn så krävs det vanligen att båda gör den "grejen" -- och givet att män i det avseendet blottar sig för större risker än kvinnan så får man nog se det också främst som "manliga adrenalinjunkies grej" ..
Citera
2017-02-13, 15:15
Medlem
Citat:
För att det skall bli barn så krävs det vanligen att båda gör den "grejen" -- och givet att män i det avseendet blottar sig för större risker än kvinnan så får man nog se det också främst som "manliga adrenalinjunkies grej" ..

Du verkar nästan barnsligt förtjust över slarviga kvinnors möjlighet till abort. Så i länder där abort inte är lagligt är slarviga kvinnor lika stora idioter som slarviga män enligt din syn på världen?
Citera
2017-02-13, 15:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Du verkar nästan barnsligt förtjust över slarviga kvinnors möjlighet till abort. Så i länder där abort inte är lagligt är slarviga kvinnor lika stora idioter som slarviga män enligt din syn på världen?
Större idioter om de blir gravida på grund av slarv, eftersom det är de som får axla konsekvensen om snubben drar.

"Barnsligt förtjust" -- är det vad man är när man konstaterar ett faktum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in