2017-02-11, 16:31
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Utanför matchtruppen idag igen.

Det är förväntat. Det är ingen stress eller anledning att plocka in han ens på bänken än, för dortmund.
Citera
2017-02-12, 20:18
  #398
Medlem
trenbiffs avatar
Har han fått spela någon b-lagsmatch än?
Citera
2017-02-12, 20:47
  #399
Bannlyst
AIK blåste Dortmund ordentligt
Citera
2017-02-12, 21:14
  #400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plataoplomo
AIK blåste Dortmund ordentligt
Inte ens Mario götze världsmästare och stjärna får spela i Dortmund e du i frysboxen så är du borta. Isak e bara en pojke så ingen vet vad som kommer hända men nu skall han konkurea med tyska talanger som hatar konkurens. Och som tränare e det nog en större grej med Götze än Isak som köpts från vad som anses vara en skitliga i europa
__________________
Senast redigerad av somaliboy 2017-02-12 kl. 21:35.
Citera
2017-02-12, 21:46
  #401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somaliboy
Inte ens Mario götze världsmästare och stjärna får spela i Dortmund e du i frysboxen så är du borta. Isak e bara en pojke så ingen vet vad som kommer hända men nu skall han konkurea med tyska talanger som hatar konkurens. Och som tränare e det nog en större grej med Götze än Isak som köpts från vad som anses vara en skitliga i europa
De kanske kan låna ut honom till Real? 😆
Citera
2017-02-12, 21:48
  #402
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av somaliboy
Inte ens Mario götze världsmästare och stjärna får spela i Dortmund e du i frysboxen så är du borta. Isak e bara en pojke så ingen vet vad som kommer hända men nu skall han konkurea med tyska talanger som hatar konkurens. Och som tränare e det nog en större grej med Götze än Isak som köpts från vad som anses vara en skitliga i europa

Tuchel ville inte ens ha dit honom så han kommer inte få några chanser.
Citera
2017-02-12, 21:53
  #403
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plataoplomo
Tuchel ville inte ens ha dit honom så han kommer inte få några chanser.
Ville inte? Han, likt en stor majoritet av dagens tränare, har ganska lite med värvningar att göra. Sånt är ofta upp till sportchefen och scoutingteamet. Du tror att man köper en 17-åring för nästan 90 millar och sen medvetet inte ger denne några chanser?
Citera
2017-02-12, 22:00
  #404
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Ville inte? Han, likt en stor majoritet av dagens tränare, har ganska lite med värvningar att göra. Sånt är ofta upp till sportchefen och scoutingteamet. Du tror att man köper en 17-åring för nästan 90 millar och sen medvetet inte ger denne några chanser?

Jaha, tränaren har slutgiltiga ordet i laguttagningar, case closed.
Citera
2017-02-12, 22:21
  #405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Ville inte? Han, likt en stor majoritet av dagens tränare, har ganska lite med värvningar att göra. Sånt är ofta upp till sportchefen och scoutingteamet. Du tror att man köper en 17-åring för nästan 90 millar och sen medvetet inte ger denne några chanser?
Tränare skiter i pengar varför tror du världsmästaren götze inte platsar? Och nu skall en 17 åring in i laget 😊 har han tur blir han utlånad ett annat alternativ e att han tar plats och skjuter 15plus mål i bundesliga vilket götze gjort och han platsar inte i alla fall. Tycker synd om Isak han förtjänade en klubb i Holland som velat utveckla honom
Citera
2017-02-12, 22:42
  #406
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliboy
Tycker synd om Isak han förtjänade en klubb i Holland som velat utveckla honom
Ja, Dortmund ger ingen speltid alls till unga spelare nu för tiden. Det är trist. Oj, vänta lite. Dembélé (1997), Mor (1997), Pulisic (1998), Burnic (1998) och Passlack (1998) har fått speltid den här säsongen.
Citera
2017-02-12, 22:42
  #407
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliboy
Tränare skiter i pengar varför tror du världsmästaren götze inte platsar? Och nu skall en 17 åring in i laget 😊 har han tur blir han utlånad ett annat alternativ e att han tar plats och skjuter 15plus mål i bundesliga vilket götze gjort och han platsar inte i alla fall. Tycker synd om Isak han förtjänade en klubb i Holland som velat utveckla honom
Vem har sagt att Isak ska in i laget nu?
Citera
2017-02-12, 22:57
  #408
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ja, Dortmund ger ingen speltid alls till unga spelare nu för tiden. Det är trist. Oj, vänta lite. Dembélé (1997), Mor (1997), Pulisic (1998), Burnic (1998) och Passlack (1998) har fått speltid den här säsongen.


http://www.goal.com/de/news/1022/interview/2015/06/06/12404802/felix-passlack-tuchel-hat-sich-die-jungs-angeguckt

passlack utvald av tuchel

https://www.ruhrnachrichten.de/sport/bvb/Tuchel-setzt-auf-Pulisic-Goetze-sitzt-90-Minuten-auf-kalter-BVB-Bank;art11635,3199908

pulisic utvald av tuchel istället för Götze världsmästaren

http://www.westline.de/fussball/borussia-dortmund/bvb-coach-thomas-tuchel-ist-von-ousmane-dembele-begeistert

dembele utvald av tuchel

http://www.focus.de/sport/videos/bvb-transfer-emre-mor-wie-thomas-tuchel-den-wechsel-bewirkt-hat_id_5605710.html

Mor utvald av Tuchel

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=0ahUKEwiyvPCFxovSAhVTb5oKHQVLADwQFggaMAA &url=http%3A%2F%2Fwww.sueddeutsche.de%2Fsport%2Fbo russia-dortmund-tuchel-ueber-isak-kannte-den-spiele r-nicht-1.3349190&usg=AFQjCNHeYhp0hfFhkKy9B6kao_u2M3h_lQ&s ig2=fm2kAABPv1_oXFVI0t98sA

Isak kände inte ens Tuchel till

Problemet är att ingen journalist (eller andra fotbollsexperter) i sverige tex kan bundesliga de har inte ens fattat att emil forsberg gjort
succe i leipzig och nu tror de att en 17 aring skall hoppa in bara för han gjort 10 baljor i allsvenskan
__________________
Senast redigerad av bimman 2017-02-12 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in