2017-02-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Det är bara i din fantasi som män blir fasthållna och tvångstömda. I verkliga livet så har män som blir pappor själva frivilligt valt att ha sex utan tillräckligt preventivmedel. Jobbigt och svårt för dig att ta in det där med eget ansvar för sina handlingar va?

Bara för att du verkar ha så svårt att förstå så ska jag förklara igen. Till skillnad från dig så anser jag alltså inte att vare sig kvinnor eller män ska se abort som ersättning för preventivmedel.

Försök undvik att projicera, och försök förstå det här med eget ansvar.

Så... Abort ska förbjudas?
Citera
2017-02-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du går i cirklar och bemöter aldrig att kvinnan också borde ta ansvar för det barn som blir till av hennes oskyddade sex. Mannen måste ta ansvar för barnet säger du men inte kvinnan.

Vill kvinnor ha barn kan de ha sex med män som vill ha barn för att använda dina egna ord fast tvärtom. Ser du verkligen inte hur inkonsekvent du argumenterar?

Nej för jag liksom många andra jämställer inte skyldighet att betala underhåll med att ta ansvar för ett barn.
Citera
2017-02-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Så... Abort ska förbjudas?
Jag tar det en gång till då.
"Som jag skrivit tidigare så tycker jag att abort ska vara tillåtet i fall där det är stor risk att barnets liv blir ett lidande som vid våldtäkt eller missbrukande föräldrar, men inte lättvindigt som ersättning för preventivmedel." Läs det igen och försök förstå vad det innebär så slipper vi ta det en gång till.
Citera
2017-02-12, 20:19
Medlem
Citat:
Jag tar det en gång till då.
"Som jag skrivit tidigare så tycker jag att abort ska vara tillåtet i fall där det är stor risk att barnets liv blir ett lidande som vid våldtäkt eller missbrukande föräldrar, men inte lättvindigt som ersättning för preventivmedel." Läs det igen och försök förstå vad det innebär så slipper vi ta det en gång till.

Ok, vill du förbjuda abort i alla lägen förutom extrema undantag?
Edit: Och då tillägger jag att adoption också är en möjlighet istället för abort.
Citera
2017-02-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ok, vill du förbjuda abort i alla lägen förutom extrema undantag?
Edit: Och då tillägger jag att adoption också är en möjlighet istället för abort.
Nej, jag tycker rätten till abort ska finnas kvar, barn bör vara önskade. Men till skillnad från dig så tycker jag inte att det ska användas lättvindigt istället för preventivmedel, utan som en sista utväg.

Det finns gott om barn i världen att adoptera redan, så lösningen på att inte få oönskade barn heter varken abort eller adoption, utan preventivmedel för både kvinnan och mannen.
Citera
2017-02-12, 20:36
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker rätten till abort ska finnas kvar, barn bör vara önskade. Men till skillnad från dig så tycker jag inte att det ska användas lättvindigt istället för preventivmedel, utan som en sista utväg.

Det finns gott om barn i världen att adoptera redan, så lösningen på att inte få oönskade barn heter varken abort eller adoption, utan preventivmedel för både kvinnan och mannen.

Hycklare. Tydligt för alla att skåda.
Citera
2017-02-12, 20:46
Medlem
Citat:
Hycklare. Tydligt för alla att skåda.
Till skillnad från dig så tycker jag inte att man använder abort istället för preventivmedel. Att du som tycker det är ok att ha oskyddat sex och döda barnet istället för att använda preventivmedel försöker moralisera om aborter är hyckleri om något.
Citera
2017-02-12, 21:29
Medlem
Citat:
Till skillnad från dig så tycker jag inte att man använder abort istället för preventivmedel. Att du som tycker det är ok att ha oskyddat sex och döda barnet istället för att använda preventivmedel försöker moralisera om aborter är hyckleri om något.

Du säger själv att abort är mord. Vidare säger du att mord är ok för kvinnor som inte vill ha barn.
Citera
2017-02-12, 21:33
Medlem
Citat:
Du säger själv att abort är mord. Vidare säger du att mord är ok för kvinnor som inte vill ha barn.
Läs om, tolka rätt.
Citera
2017-02-12, 22:31
Medlem
Citat:
Läs om, tolka rätt.

Vad finns att tolka?

https://www.flashback.org/sp59883016

"Så du medger att man dödar barn vid aborter, i annat fall är det preventivt."

"Ja abolut."
Citera
2017-02-12, 22:46
Medlem
Citat:
Vad finns att tolka?

https://www.flashback.org/sp59883016

"Så du medger att man dödar barn vid aborter, i annat fall är det preventivt."

"Ja abolut."
Att man dödar barn vid aborter är väl uppenbart och allmänt känt, även om vissa väljer att kalla barnet foster vid den åldern.

Men ditt andra påstående om att mord är ok för kvinnor som inte vill ha barn är DIN åsikt. (Eller gäller din åsikt bara om det är män som inte vill bli pappor?)

Min åsikt är att både kvinnor och män som inte vill ha barn ska använda PREVENTIVMEDEL, det är du som förespråkar att ha oskyddat sex och sen döda barnet om kvinnan blir gravid.

Ditt tramsande räcker nu, det blir bara upprepningar om och om igen så läs om inläggen istället för att skriva nya.
Citera
2017-02-12, 23:02
Medlem
Citat:
Min åsikt är att både kvinnor och män som inte vill ha barn ska använda PREVENTIVMEDEL, det är du som förespråkar att ha oskyddat sex och sen döda barnet om kvinnan blir gravid.

Uppenbarligen förekommer det att det slarvas med det här, från båda parters håll. En kvinna har möjligheten att ångra resultatet av ett slarv, en man har det inte. Det är väl inte krångligare än så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in