2017-02-12, 19:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag jämställer inte att betala underhåll med att ta hand om ett liv.

Nej inte jag heller, att ta ett liv är mycket värre men det är du ändå för. Varför inte ta ansvar och inte ha oskyddat sex om du inte vill ha barn? Ett sådant ansvar tycker du ju är fullt rimligt för en man som inte vill ha barn. Varför klarar du inte av att vara konsekvent?
Citera
2017-02-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Och p-piller ett billigare alternativ än abort.

Ja det är det.
Citera
2017-02-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej inte jag heller, att ta ett liv är mycket värre men det är du ändå för. Varför inte ta ansvar och inte ha oskyddat sex om du inte vill ha barn? Ett sådant ansvar tycker du ju är fullt rimligt för en man som inte vill ha barn. Varför klarar du inte av att vara konsekvent?

Jag är mer konsekvent än du tror. Jag har inte sex med män som inte vill ha barn.
Citera
2017-02-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Så män blir alltså fasthållna och tvångstömda av samhället? Skulle ju vara hemskt om det vore sant.

Sanningen är att män som ser till att säkra preventivmedel används vid sex inte blir pappor, precis som för kvinnor alltså. Att ta ansvar kallas det, du kanske kan googla det för utförligare förklaring. Att betala för sitt eget barn är inte heller ett straff, det är en naturlig följd av föräldraskapet.

Försök undvik att projicera.

Män blir "tvångstömda" av samhället så vad vill du ha sagt?
Jag får ju anta att din logik även gäller kvinnor så abort ska förbjudas nu igen? Hur ska du ha det egentligen?

Försök vara närvarande är du snäll.
Senast redigerad av oLf 2017-02-12 kl. 19:11.
Citera
2017-02-12, 19:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag är mer konsekvent än du tror. Jag har inte sex med män som inte vill ha barn.

Varför anser du då att kvinnan inte ska behöva föda sitt barn när du säger att mannen måste acceptera ett barn som kommit till för att han inte skyddat sig. Varför ställer inte inte samma krav på kvinnan, att hon måste acceptera barnet när hon inte har skyddat sig.
Citera
2017-02-12, 19:14
Medlem
Citat:
Varför anser du då att kvinnan inte ska behöva föda sitt barn när du säger att mannen måste acceptera ett barn som kommit till för att han inte skyddat sig. Varför ställer inte inte samma krav på kvinnan, att hon måste acceptera barnet när hon inte har skyddat sig.

Därför att det är hon som kommer få ta hand om barnet.
Citera
2017-02-12, 19:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Därför att det är hon som kommer få ta hand om barnet.

Inte om mannen vill ha det och kvinnan får göra abort även om mannen vill ha det.
Citera
2017-02-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Män blir "tvångstömda" av samhället så vad vill du ha sagt?
Jag får ju anta att din logik även gäller kvinnor så abort ska förbjudas nu igen? Hur ska du ha det egentligen?

Försök vara närvarande är du snäll.
Det är bara i din fantasi som män blir fasthållna och tvångstömda. I verkliga livet så har män som blir pappor själva frivilligt valt att ha sex utan tillräckligt preventivmedel. Jobbigt och svårt för dig att ta in det där med eget ansvar för sina handlingar va?

Bara för att du verkar ha så svårt att förstå så ska jag förklara igen. Till skillnad från dig så anser jag alltså inte att vare sig kvinnor eller män ska se abort som ersättning för preventivmedel.

Försök undvik att projicera, och försök förstå det här med eget ansvar.
Citera
2017-02-12, 19:25
Medlem
Citat:
Inte om mannen vill ha det och kvinnan får göra abort även om mannen vill ha det.

Men inte om barnet inte är önskat av någon av parterna.
Citera
2017-02-12, 19:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Men inte om barnet inte är önskat av någon av parterna.

Nej men du argumenterar att kvinnan ensam ska få avgöra om barnet ska dödas och inte att det bara ska ske om ingen av föräldrarna vill ha det.
Citera
2017-02-12, 19:58
Medlem
Citat:
Nej men du argumenterar att kvinnan ensam ska få avgöra om barnet ska dödas och inte att det bara ska ske om ingen av föräldrarna vill ha det.

Ja för att det är hon som kommer bära, föda och amma det.

Vill män ha barn kan de börja ha sex med kvinnor som också vill ha barn, liksom män som inte vill ha barn kan ha sex med kvinnor som inte heller vill ha barn.
Citera
2017-02-12, 20:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja för att det är hon som kommer bära, föda och amma det.

Vill män ha barn kan de börja ha sex med kvinnor som också vill ha barn, liksom män som inte vill ha barn kan ha sex med kvinnor som inte heller vill ha barn.

Du går i cirklar och bemöter aldrig att kvinnan också borde ta ansvar för det barn som blir till av hennes oskyddade sex. Mannen måste ta ansvar för barnet säger du men inte kvinnan.

Vill kvinnor ha barn kan de ha sex med män som vill ha barn för att använda dina egna ord fast tvärtom. Ser du verkligen inte hur inkonsekvent du argumenterar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in