2017-02-14, 15:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det fulla priset för en abort är garanterat långt mycket mer än 1000 kr. Enbart alla samtal innan och efter aborten kommer kosta betydligt mer än så.
Vilka "alla samtal" pratar du då om?
Citera
2017-02-14, 15:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Du får ta diskussionen med Micro113 om säkra perioder jag orkar inte diskutera samma sak med två personer som har tolkningsföreträde men som säger motstridiga saker.
Nej, jag och Merapi säger samma sak, fast vi uttrycker det på olika sätt -- det är inte så att våra utsagor står i motsats till varandra.

En man kan göra barn oavsett dag i månaden - en kvinna kan inte göra barn förutom den begränsade tiden runt ägglossning.
Det jag säger att man däremot aldrig kan med 100% säkerhet veta exakt när ägglossningen infaller - eftersom den, tvärtemot vad många tycks tro, infaller en viss tid FÖRE mens, inte EFTER mens.

Edit:
Vi kan tro oss veta med exakthet när nästa mens infaller, själv var jag i större delen av livet som en klocka - samma datum varje månad, år ut och in, efter barnafödsel, oavsett sjukdomar osv .. men vid något enstaka tillfälle kom mensen tidigare eller senare - vilket innebär att jag om jag litat på "säkra perioder" hade missat just de enstaka gångerna.
Citera
2017-02-14, 16:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så om man är slarvig, alltså att man använder abort som en backup-plan för att knulla oskyddat, då ska skattebetalarna stå för ens självpåtagna behov?
Det är mycket billigare för skattebetalarna att stå för en abort än för alla de kostnader som ett barns uppväxt innebär för samhället (alldeles oavsett om det är en eller två föräldrar)

Så är det skattebetalarnas plånbok du vill bevaka - då bör du förespråka abort, inte tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag och Merapi säger samma sak, fast vi uttrycker det på olika sätt -- det är inte så att våra utsagor står i motsats till varandra.

En man kan göra barn oavsett dag i månaden - en kvinna kan inte göra barn förutom den begränsade tiden runt ägglossning.
Det jag säger att man däremot aldrig kan med 100% säkerhet veta exakt när ägglossningen infaller - eftersom den, tvärtemot vad många tycks tro, infaller en viss tid FÖRE mens, inte EFTER mens.

Edit:
Vi kan tro oss veta med exakthet när nästa mens infaller, själv var jag i större delen av livet som en klocka - samma datum varje månad, år ut och in, efter barnafödsel, oavsett sjukdomar osv .. men vid något enstaka tillfälle kom mensen tidigare eller senare - vilket innebär att jag om jag litat på "säkra perioder" hade missat just de enstaka gångerna.

En kvinna som inte vill bli gravid och som har oskyddat sex med en människa som kan göra henne gravid vilken dag på året som helst är smartare än den andra människan ifråga. Jag har förstått att det är er uppfattning och att den hänger helt på att kvinnan på skattebetalarnas bekostnad kan abortera eventuellt resultat av befruktningen.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Man får heller inte glömma kostnaderna för offrets depression och psykiska trauma.
Vem är "offret" menar du? Mannen?
Citera
2017-02-14, 16:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
En kvinna som inte vill bli gravid och som har oskyddat sex med en människa som kan göra henne gravid vilken dag på året som helst är smartare än den andra människan ifråga. Jag har förstått att det är er uppfattning och att den hänger helt på att kvinnan på skattebetalarnas bekostnad kan abortera eventuellt resultat av befruktningen.
Det finns ingen kvinna som kan bli gravid "vilken dag som helst" på året -- en kvinna kan bara bli gravid under ett begränsat antal dagar på ett år, en man däremot kan befrukta inte bara varje dag, utan varje samlag i princip.
Citera
2017-02-14, 16:05
Medlem
Citat:
Det är mycket billigare för skattebetalarna att stå för en abort än för alla de kostnader som ett barns uppväxt innebär för samhället (alldeles oavsett om det är en eller två föräldrar)

Så är det skattebetalarnas plånbok du vill bevaka - då bör du förespråka abort, inte tvärtom.

Ännu billigare om det älskande paret betalar för en kådis eller nåt annat som gör jobbet.

En människa är ju inte bara ett barn som kostar heller, hen växer ju upp och betalar skatt sen som kan bekosta barnbarnens aborter.
Citera
2017-02-14, 16:06
Medlem
Citat:
Det finns ingen kvinna som kan bli gravid "vilken dag som helst" på året -- en kvinna kan bara bli gravid under ett begränsat antal dagar på ett år, en man däremot kan befrukta inte bara varje dag, utan varje samlag i princip.
Oavsett vilket så är det ju hårklyverier eftersom gamechangern mellan män och kvinnor är den skattefinansierade aborten som kvinnan har som bakdörr.
Citera
2017-02-14, 16:07
Medlem
Citat:

Och sen refererade jag till mannen när jag skrev vilken dag som helst på året. Kvinnan är ju medveten om att mannen skjuter skarpt varje gång, det var det jag menade med att det är tydligt att det är aborten som gör skillnaden i nivå av idioti i er uppskattning.
Citera
2017-02-14, 16:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ännu billigare om det älskande paret betalar för en kådis eller nåt annat som gör jobbet.

En människa är ju inte bara ett barn som kostar heller, hen växer ju upp och betalar skatt sen som kan bekosta barnbarnens aborter.
Ja, det är ju det jag rekommenderar män som inte vill bli pappor - skydda er.

Gör de?

Citat:
Oavsett vilket så är det ju hårklyverier eftersom gamechangern mellan män och kvinnor är den skattefinansierade aborten som kvinnan har som bakdörr.
Nej, aborten är faktiskt många gånger en utväg för ansvarslösa män .. eftersom många tjejer tar abort för att killen kräver det, vill det, sviker osv..

Citat:
Och sen refererade jag till mannen när jag skrev vilken dag som helst på året. Kvinnan är ju medveten om att mannen skjuter skarpt varje gång, det var det jag menade med att det är tydligt att det är aborten som gör skillnaden i nivå av idioti i er uppskattning.
Fast han kan inte göra en enskild kvinna gravid vilken dag som helst på året -- och givetvis är det sig själv som individ en kvinna skall utgå ifrån. Att skydda sig för att andra kan bli gravida är lika idiotiskt som att äta sig proppmätt för att folk svälter i Afrika...
Citera
2017-02-14, 16:15
Medlem
Citat:
Fast han kan inte göra en enskild kvinna gravid vilken dag som helst på året -- och givetvis är det sig själv som individ en kvinna skall utgå ifrån. Att skydda sig för att andra kan bli gravida är lika idiotiskt som att äta sig proppmätt för att folk svälter i Afrika...

Men kvinnan har ju samma ansvar i teorin, även om vi slagit fast att hon lätt och billigt kan slippa konsekvensen. Hon är idiot i samma eller större utsträckning om man tar bort skattefinansieringen.
Citera
2017-02-14, 16:17
Medlem
Citat:
Så de här kvinnorna och männen du kallar idioter, vilka medel ska man använda för att få dem att skydda sig själva? Hur lång tid kommer det ta? Och vad ska vi göra under tiden i de fall att slarvet resulterat i graviditet?
Svår fråga. För många tjejer så tror jag det skulle hjälpa med ökad information om hur lätt det faktiskt är att bli gravid, hur det är att vara gravid och hur barnet utvecklas, hur vidrig en abort kan vara och vilka följder den kan ge. De flesta tjejer ser redan en abort som något hemskt de inte vill gå igenom.

För de tjejer som upprepade gånger använder aborter som ersättning för preventivmedel så är det nog bara en tvångsinsättning av långtidsverkande preventivmedel som funkar och det lär aldrig bli lagligt.

När det gäller killar är det svårare, för en abort påverkar dem inte personligen utan de kan leva vidare som vanligt. Så frågan där är hur man kan få killar som knullar oskyddat att uppleva samma jobbiga upplevelse fysiskt och psykiskt som tjejerna gör vid en abort, det skulle ha en klart avskräckande effekt.

Killar av oLf typen som är totalt ansvarslösa och fullt medvetet knullar oskyddat för att det ändå är tjejen som får gå igenom aborten eller ta hand om barnet, där är det nog bara sterilisering som funkar och det lär aldrig bli lagligt.

Vad tror du själv skulle kunna få män att alltid avstå sex utan bra preventivmedel?

Som jag skrivit tidigare i tråden så tycker jag barn ska vara önskade, och att ingen kvinna ska behöva bära ett barn i 9 månader och föda det om hon inte vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in