Citat:
Ursprungligen postat av
SixtenSixX
Så de här kvinnorna och männen du kallar idioter, vilka medel ska man använda för att få dem att skydda sig själva? Hur lång tid kommer det ta? Och vad ska vi göra under tiden i de fall att slarvet resulterat i graviditet?
Svår fråga. För många tjejer så tror jag det skulle hjälpa med ökad information om hur lätt det faktiskt är att bli gravid, hur det är att vara gravid och hur barnet utvecklas, hur vidrig en abort kan vara och vilka följder den kan ge. De flesta tjejer ser redan en abort som något hemskt de inte vill gå igenom.
För de tjejer som upprepade gånger använder aborter som ersättning för preventivmedel så är det nog bara en tvångsinsättning av långtidsverkande preventivmedel som funkar och det lär aldrig bli lagligt.
När det gäller killar är det svårare, för en abort påverkar dem inte personligen utan de kan leva vidare som vanligt. Så frågan där är hur man kan få killar som knullar oskyddat att uppleva samma jobbiga upplevelse fysiskt och psykiskt som tjejerna gör vid en abort, det skulle ha en klart avskräckande effekt.
Killar av oLf typen som är totalt ansvarslösa och fullt medvetet knullar oskyddat för att det ändå är tjejen som får gå igenom aborten eller ta hand om barnet, där är det nog bara sterilisering som funkar och det lär aldrig bli lagligt.
Vad tror du själv skulle kunna få män att alltid avstå sex utan bra preventivmedel?
Som jag skrivit tidigare i tråden så tycker jag barn ska vara önskade, och att ingen kvinna ska behöva bära ett barn i 9 månader och föda det om hon inte vill.