2017-02-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Men när och hur tog sig mgm från huset? På kvällen med taxi eller tidigt på morgonen i egen bil utan att märka att tre polare ligger döda?

Vem har sagt att MGM varit i huset?
Citera
2017-02-12, 19:09
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tror du fortfarande att man har råd att bo i en bostadsrätt i centrala Malmö och köpa en sommarvilla för 1,25 mille om man slösar pengar på finsprit, eller kan fulsprit vara orsak till dödsfallen?

Ja, jag har fortfarande svårt för att se logiken att de skulle dra i sig fulsprit.

Husägaren och TV saknar all form av sådana tendenser. Båda har gjort frekventa utlandsresor, både i arbetet och privat, och då haft möjlighet att komma över kvalitetssprit till rimlig kostnad.

JHs fb är fylld av bilder på både läcker och hälsosam mat och han såg fram emot söndagens plankstek på Byakrogen. Tror du att han hade nöjt sig med några sexor T-röd till den? Då ser du något som jag missar totalt.

JHs kompis vet jag för det första inte helt säkert vem det är men jag tvivlar på att förutsättningen för att han skulle få vara med, var att han stod för spriten.

Naturligtvis kan jag ha fel och denna glada kvartett kan ha skramlat ihop till en femliters dunk med rysk träsprit som de har satt i sig bara för att kunna ha bostadsrätt i Malmö, sommarvilla på landet, några bilar och motorcyklar, Metallica-konsert i utlandet m.m.

Oh allsmäktige Quarrel, led mig rätt på min förvillande stig.
Citera
2017-02-12, 19:15
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olvert01
Ok, har jag förstått rätt??
Tapio väntades tillbaka den 8/2?
Planen är ett besök till Byakrogen den 5/2 vilket kolliderar med konserten, som ställdes in den 4/2 men det visste de inte om då...
Återstår bara 7/2?

Byakrogen har öppet på söndagar mellan 16-21 så det skulle nog bli lite tight att hinna med en konsert i Köpenhamn efter middagen.
Citera
2017-02-12, 19:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Ja, jag har fortfarande svårt för att se logiken att de skulle dra i sig fulsprit.

Husägaren och TV saknar all form av sådana tendenser. Båda har gjort frekventa utlandsresor, både i arbetet och privat, och då haft möjlighet att komma över kvalitetssprit till rimlig kostnad.

JHs fb är fylld av bilder på både läcker och hälsosam mat och han såg fram emot söndagens plankstek på Byakrogen. Tror du att han hade nöjt sig med några sexor T-röd till den? Då ser du något som jag missar totalt.

JHs kompis vet jag för det första inte helt säkert vem det är men jag tvivlar på att förutsättningen för att han skulle få vara med, var att han stod för spriten.

Naturligtvis kan jag ha fel och denna glada kvartett kan ha skramlat ihop till en femliters dunk med rysk träsprit som de har satt i sig bara för att kunna ha bostadsrätt i Malmö, sommarvilla på landet, några bilar och motorcyklar, Metallica-konsert i utlandet m.m.

Oh allsmäktige Quarrel, led mig rätt på min förvillande stig.
Jag skrev varken T-röd eller femlitersdunk rysk träsprit. Men han kan mycket väl ha tackat ja till en billig flaska vodka som han trodde var okej. Man blir sällan rik på att köpa dyrt när det finns billigt.
Citera
2017-02-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komedien
Vem har sagt att MGM varit i huset?

Det utgår man ifrån, men om så inte är fallet måste det röra sig om att MGM med uppsåt levererat dålig knark eller dålig dricka till sällskapet eftersom anklagelsen gäller mord.
Senast redigerad av Reda 2017-02-12 kl. 19:21.
Citera
2017-02-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skrev varken T-röd eller femlitersdunk rysk träsprit. Men han kan mycket väl ha tackat ja till en billig flaska vodka som han trodde var okej. Man blir sällan rik på att köpa dyrt när det finns billigt.

Dock torde det vara nära höjden av otur om man köper en vodkaflaska som visar sig innehålla metanol istället för etanol. Vore intressant att veta varför någon skulle göra sig omaket att paketera metanol i vodkaflaskor öht.. kan väl bara handla om illvilja?

Man får intrycket av att många tror att det är vanligt men man har inget att visa som styrker det?

Metanol används väl mest som rengöringsmedel och bränsle om jag inte är ute och cyklar och det finns säkert en och annan som tror att det är samma som etanol. T-röd innehåller fö inte heller metanol öht.
Citera
2017-02-12, 19:46
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vad har du för källa på det fetmarkerade ? Jag läste tvärtom att A brukade gå på byakrogen och att det aldrig var några problem!

En bekant till honom har nämn det
Han blir inte alltid trevlig av för mycket alkohol
Citera
2017-02-12, 19:51
Medlem
SailorCalvins avatar
Knappast droger inblandat om det är sjömän vi pratar om. Speciellt inte om vi snackar färjor (2/2-rotation) eller offshore (4/4) då man screenas för narkotika med jämna mellanrum.
Citera
2017-02-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
En bekant till honom har nämn det
Han blir inte alltid trevlig av för mycket alkohol

Ok, så han är precis som resten av världens befolkning då?

Jag tror att för många försöker hitta på info och skapa trådsanningar, tyvärr.
Citera
2017-02-12, 19:57
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Dock torde det vara nära höjden av otur om man köper en vodkaflaska som visar sig innehålla metanol istället för etanol. Vore intressant att veta varför någon skulle göra sig omaket att paketera metanol i vodkaflaskor öht.. kan väl bara handla om illvilja?

Man får intrycket av att många tror att det är vanligt men man har inget att visa som styrker det?

Metanol används väl mest som rengöringsmedel och bränsle om jag inte är ute och cyklar och det finns säkert en och annan som tror att det är samma som etanol. T-röd innehåller fö inte heller metanol öht.

Jag tror det är Tallium. Det är smak och doftfritt och det krävs bara en kvarts tesked till en vuxen person.

Det är bara en teori. Sen finns ju Ricin, jag har för mig att huden kan ta upp det giftet men minns inte riktigt
Citera
2017-02-12, 20:01
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Gin burkarna är typiskt kryssning. Men varför undrar du det och vad har denna bild med nånting att göra?

Vi diskuterade huruvida dessa män var typerna som dricker finsprit, eller vad som helst, vilket i sig borde vara mer relevant än filmen du kom att tänka på tidigare, som jag besvärade mig att kolla upp på Wiki. Nu när jag läst plot:en till Sinister kommer jag inte behöva se den i alla fall. Så utförligt var det.
Citera
2017-02-12, 20:02
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ok, så han är precis som resten av världens befolkning då?

Jag tror att för många försöker hitta på info och skapa trådsanningar, tyvärr.

Kan så vara. Men jag tror inte nån av oss behöver försvara argument. För vi vet helt enkelt inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in