Citat:
Ursprungligen postat av
Rutselleri
Teorierna börjar bli mer och mer desperata. Att tre personer avlider i stort sett samtidigt av hembränt är inte relevant. Har egentligen någon avlidit av att spriten är just hembränd någonsin?
Knark är inte heller relevant eftersom Ari är sjöanställd. Det är ständiga kontroller av sjöanställda och speciellt inom offshore. Du vet aldrig när du ska testas och med ett avlösningssystem på 4-6 veckor så är det svårt att ta droger utan att det märks. Fulsprit är inte heller något att tänka på. Dessa killar är inga alkisar, utan ett vanligt gäng som träffas ibland och krökar.
Personligen tror jag att det handlar om förgiftning på grund av eldning. Kan det vara så att den misstänkte såg en chans när de andra tog en tupplur innan fortsättningen på kalaset och helt sonika stängde spjället och stack?
Min fetning.
Vill du med detta påstå att all syntetisk smörja, även den som ännu inte är narkotikaklassad, identifieras av de tester du refererar till?
Jag tror fortfarande att det handlar om någon form av drog och att polisen har förhört den personen som försåg de 3 med eländet.