2017-02-11, 13:19
Medlem
anteri17s avatar
Herrejävlagud. Vaknar upp till ÖFK 4 - Sirius 0. Jag har starkt kritiserat Sirius backlinje tidigare, men att släppa 4 mål är fan inte okej.

Må så vara att ÖFK mycket väl kan vinna AS i år.
Citera
2017-02-11, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Herrejävlagud. Vaknar upp till ÖFK 4 - Sirius 0. Jag har starkt kritiserat Sirius backlinje tidigare, men att släppa 4 mål är fan inte okej.

Må så vara att ÖFK mycket väl kan vinna AS i år.
Att Östersund kommer vinna Guld är sjukt höga odds. Satsa en femma och bli miljonär
Citera
2017-02-11, 13:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Att Östersund kommer vinna Guld är sjukt höga odds. Satsa en femma och bli miljonär

5x50=250.
Citera
2017-02-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Grasshopper slutade 4:a förra säsongen, en poäng bakom 3:an Luzern.

Därav skrev jag "tror", men okej. Alltid bäst att det rätta kommer fram. Gick endast på mitt eget minne av en liga jag inte följer på närmare håll, så helt åt helvete var det inte.
Citera
2017-02-11, 15:30
Medlem
kostymnisses avatar
Jahapp 2-1 mot AIK. Vi hade ju 2-1 solklart inne med innan vi till slut gjorde det.
Må vara att AIK inte var ordinarie.
Boman visar sig nyttig när han trycker på vid självmålet och det var trevligt att se att Erlingmark fått sitt knark och fortsätter bli bättre och bättre.

Annars var det VÄLDIGT mycket träningsmatch över det hela förutom när den där Nisse käftade lite. Alltid kul att han retas upp...

Då kan vi summera lägret med en oavgjord och en seger och med några fler indikationer på vilka som ska starta när cupen drar igång än innan.
Citera
2017-02-11, 17:03
Medlem
simonvps avatar
Lider lite med Hamad, det är inget jättebra lag han har kommit till

Total avsaknad av spelidé idag, och Peking är två klasser bättre på allt. Paulsen ser jag ingen som helst storhet i, och Jajic är verkligen inte redo än. Tack gode gud att det bara är försäsong och att mycket kan korrigeras på taktik- och spelarfront.
Citera
2017-02-11, 18:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jahapp 2-1 mot AIK. Vi hade ju 2-1 solklart inne med innan vi till slut gjorde det.
Må vara att AIK inte var ordinarie.
Boman visar sig nyttig när han trycker på vid självmålet och det var trevligt att se att Erlingmark fått sitt knark och fortsätter bli bättre och bättre.

Annars var det VÄLDIGT mycket träningsmatch över det hela förutom när den där Nisse käftade lite. Alltid kul att han retas upp...

Då kan vi summera lägret med en oavgjord och en seger och med några fler indikationer på vilka som ska starta när cupen drar igång än innan.
Såg inte matchen men kollar man vår startelva var den långtifrån ordinarie (aldrig ens hört talas om Melker Antonsson). Hur ställde ni upp? Fler än 1-2 startspelare?

Aja nu väntar tävlingsmatcher rönt hörnet och fan så skönt det är!
Citera
2017-02-11, 18:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Såg inte matchen men kollar man vår startelva var den långtifrån ordinarie (aldrig ens hört talas om Melker Antonsson). Hur ställde ni upp? Fler än 1-2 startspelare?

Fast Norling ser väl mer eller mindre cupmatcherna som träningsmatcher? Ni är ju redan klara för Europa.
Citera
2017-02-11, 18:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fast Norling ser väl mer eller mindre cupmatcherna som träningsmatcher? Ni är ju redan klara för Europa.
Vart har du fått det intrycket ifrån?
Citera
2017-02-11, 18:42
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Lider lite med Hamad, det är inget jättebra lag han har kommit till

Total avsaknad av spelidé idag, och Peking är två klasser bättre på allt. Paulsen ser jag ingen som helst storhet i, och Jajic är verkligen inte redo än. Tack gode gud att det bara är försäsong och att mycket kan korrigeras på taktik- och spelarfront.

Så dåligt var det väl ändå inte? Jag tycker vi börjar matchen rätt bra, sätter bra press på Norrköping. Tyvärr får de 1-0 lite väl enkelt, kändes som ett typiskt försäsongsmål där våra spelare och målvakt står och sover lite. Tror och hoppas de reagerat annorlunda om det varit i Allsvenskan! Antingen drog Koffie på sig en känning eller så är det bra coaching av Michelsen som byter in Kennedy, med honom i laget jobbar vi oss in i matchen igen där han har några riktigt fina aktioner med Khalili och Hamad! Khalili har underpresterat nåt enormt, men idag i vissa sekvenser såg man att det finns något. Hamad var riktigt jävla bra och är klass rakt igenom, tyvärr försvann han lite ur matchen senare. Norrköping får en väldigt billig straff som de sätter 2-0 på, vi hade ett likadant läge som luktade mer straff än deras. Luften går ur oss lite och man ser att spelarna är nedtränade.

Jag tycker det finns sekvenser i första halvlek som är riktigt bra, tyvärr lite för ojämna överlag. Kom ihåg dessutom att Norrköping är ett topplag och att Michelsen är i fas där han experimenterar väldigt mycket. Jag gillade dessutom det fysiska spelet vi hade de första 25 minuterna.
Citera
2017-02-12, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Ja, det var väl egentligen bara spelare som konkurrerar om en plats som spelade, Erlingmark Jr kan bli riktigt bra, fast jag vet inte om han kommer få så mycket speltid, Det var ingen vidare match, speciellt inte av er, ni kanske ägde 15% av bollinnehavet, 20% om jag är generös. Borde ha blivit 3-1.
Citera
2017-02-12, 06:57
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja, det var väl egentligen bara spelare som konkurrerar om en plats som spelade, Erlingmark Jr kan bli riktigt bra, fast jag vet inte om han kommer få så mycket speltid, Det var ingen vidare match, speciellt inte av er, ni kanske ägde 15% av bollinnehavet, 20% om jag är generös. Borde ha blivit 3-1.
Det var sannerligen ingen klang och jubelföreställning.

Norlings tanke med matchen var att se hur spelarna som inte är tänkta i startelvan står sig mot bra allsvenskt motstånd så han fick väl ett svar eller två på den frågan.

Själv tar jag med mig Daniel Mushitos insats, han är mycket intressant och jag tror på ett genombrott på honom i år.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in