Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Lider lite med Hamad, det är inget jättebra lag han har kommit till
Total avsaknad av spelidé idag, och Peking är två klasser bättre på allt. Paulsen ser jag ingen som helst storhet i, och Jajic är verkligen inte redo än. Tack gode gud att det bara är försäsong och att mycket kan korrigeras på taktik- och spelarfront.
Så dåligt var det väl ändå inte? Jag tycker vi börjar matchen rätt bra, sätter bra press på Norrköping. Tyvärr får de 1-0 lite väl enkelt, kändes som ett typiskt försäsongsmål där våra spelare och målvakt står och sover lite. Tror och hoppas de reagerat annorlunda om det varit i Allsvenskan! Antingen drog Koffie på sig en känning eller så är det bra coaching av Michelsen som byter in Kennedy, med honom i laget jobbar vi oss in i matchen igen där han har några riktigt fina aktioner med Khalili och Hamad! Khalili har underpresterat nåt enormt, men idag i vissa sekvenser såg man att det finns något. Hamad var riktigt jävla bra och är klass rakt igenom, tyvärr försvann han lite ur matchen senare. Norrköping får en väldigt billig straff som de sätter 2-0 på, vi hade ett likadant läge som luktade mer straff än deras. Luften går ur oss lite och man ser att spelarna är nedtränade.
Jag tycker det finns sekvenser i första halvlek som är riktigt bra, tyvärr lite för ojämna överlag. Kom ihåg dessutom att Norrköping är ett topplag och att Michelsen är i fas där han experimenterar väldigt mycket. Jag gillade dessutom det fysiska spelet vi hade de första 25 minuterna.