2017-02-10, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Han har ju varit högst medioker i Schweiz, så de sörjer nog inte att han lämnat.

Må så vara men som Rosenberg så kommer han hem till en nivå som är markant under den nivå han själv ligger på.
Citera
2017-02-10, 18:51
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Välkommen Kim! Nu kanske man vågar drömma om en derbyseger igen...
Citera
2017-02-11, 09:50
Medlem
kostymnisses avatar
Nu ser jag det som en ren träningsmatch men det är ändå kul att såväl vi som AIK går ut och säger att det minsann just är en träningsmatch men i samma mening säger att det gäller mer.

Vi startar med Dahlin i mål igen, då håller vi mao inte nollan. Det snackas mycket om kampen där och vissa tycker Dahlin blivit en hackkyckling, själv anser jag att hans tidigare insatser i klubben och i de matcher han stått iår visar att han inte håller för en allsvensk starttröja.
Dahlberg kan man ju inte ta gift på håller en hel allsvensk säsong heller men det han visat dels i ungdomslag och dels mot Bröndby visar ändå att det finns mycket där. I övrigt skall det bli trevligt att se Sabah från start även om han tyvärr går ut i paus och Seb kommer in och får rött kort i 60e.
DBW och Bjärsa ihop i andra blir intressant. Rogne har ju tyvärr inte imponerat såhär långt.

Skall även bli skoj att i andra se Erling Jr spela centralt. Bara han får sitt knark så han blir stark skall det gå bra.
Citera
2017-02-11, 10:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Må så vara men som Rosenberg så kommer han hem till en nivå som är markant under den nivå han själv ligger på.

Han kommer så klart vara allsvenskans bästa passningsspelare. Min känsla är att han kommer att vara som Litmanen var i Malmö, briljant när allt stämmer.

Det är väl hans kropp och hans motivation som gör att jag tvivlar på att Källström kommer att hålla samma klass i 30 matcher.
Senast redigerad av mishima 2017-02-11 kl. 10:15.
Citera
2017-02-11, 10:37
Medlem
Dmizors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Han har ju varit högst medioker i Schweiz, så de sörjer nog inte att han lämnat.

Baserat på vad? Vad jag läst tyder snarare på tvärtom, utsedd till Schweiziska ligans bästa utländska spelare genom tiderna av någon tidning för typ ett halvår sen. Lägg där till en lagkaptensroll. Detta i en liga som, trots allt, är jäkligt mycket bättre än allsvenskan.
Citera
2017-02-11, 10:49
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dmizor
Detta i en liga som, trots allt, är jäkligt mycket bättre än allsvenskan.

Är den? Basel är överlägset bästa lag i Schweiz och de tog 2 poäng i sin grupp i CL, alltså sämre än Malmö när de var med. Så vad är det som gör den ligan så fantastisk?
Citera
2017-02-11, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dmizor
Baserat på vad? Vad jag läst tyder snarare på tvärtom, utsedd till Schweiziska ligans bästa utländska spelare genom tiderna av någon tidning för typ ett halvår sen. Lägg där till en lagkaptensroll. Detta i en liga som, trots allt, är jäkligt mycket bättre än allsvenskan.

Ursäkta om jag är fel ute, men var inte det där en av de värsta svenska tidningsankorna inom svensk sportjournalistik? Grasshopper hade gjort en satsning och inlett säsongen bra för första gången på hundra år och sen spammade deras hypade fans typ en nätpoll? Det finns en hel del jääävligt duktiga icke-schweizare som passerat där genom åren.

Som säsongen sedan utvecklade sig tror jag Grasshopper slutade femma. Basel, med bl a Walter Samuel i laget, vann överlägset.
Citera
2017-02-11, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu ser jag det som en ren träningsmatch men det är ändå kul att såväl vi som AIK går ut och säger att det minsann just är en träningsmatch men i samma mening säger att det gäller mer.

Vi startar med Dahlin i mål igen, då håller vi mao inte nollan. Det snackas mycket om kampen där och vissa tycker Dahlin blivit en hackkyckling, själv anser jag att hans tidigare insatser i klubben och i de matcher han stått iår visar att han inte håller för en allsvensk starttröja.
Dahlberg kan man ju inte ta gift på håller en hel allsvensk säsong heller men det han visat dels i ungdomslag och dels mot Bröndby visar ändå att det finns mycket där. I övrigt skall det bli trevligt att se Sabah från start även om han tyvärr går ut i paus och Seb kommer in och får rött kort i 60e.
DBW och Bjärsa ihop i andra blir intressant. Rogne har ju tyvärr inte imponerat såhär långt.

Skall även bli skoj att i andra se Erling Jr spela centralt. Bara han får sitt knark så han blir stark skall det gå bra.
AIK startar med ett b-betonat lag dessutom. Vi får väl se 2 olika halvlekar
Citera
2017-02-11, 11:44
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
AIK startar med ett b-betonat lag dessutom. Vi får väl se 2 olika halvlekar
Klokt av Rikard och bra för er supportrar så kan ni skylla på det när ni åker på kuk
Citera
2017-02-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Klokt av Rikard och bra för er supportrar så kan ni skylla på det när ni åker på kuk

Jävla bög.
Citera
2017-02-11, 12:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AguaDeTuMadre

Som säsongen sedan utvecklade sig tror jag Grasshopper slutade femma. Basel, med bl a Walter Samuel i laget, vann överlägset.

Grasshopper slutade 4:a förra säsongen, en poäng bakom 3:an Luzern.
Citera
2017-02-11, 12:59
Medlem
Alltid kul med AIK. En bra ursäkt att stanna inne, så slipper man gå ut och riskera hälsan pga underlaget. Jag drog en rejäl vurpa häromdagen, man är ju inte van vid snö i denna delen av landet, ... ett riktigt snyggt svandyk, jag brukar hålla högt marschtempo, så det blir en del rörelseenergi framåt, men lugn gubbar, inga direkta skador, mina handskar och jeans tog lite stryk det var allt... en fördel med att promenera med tjejen är att hon tvingar ner hastigheten lite!

Nu har ju dock skiten försvunnit från trottoarerna, gött.

Vem i AIK hoppas vi bryter benet idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in