2017-02-11, 23:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Jag har aldrig kommenterat något när du haft synpunkter på P's psykiska hälsa.

Ja jag säger vad jag tycker. Jag har inga synpunkter på att Marpet1 uttalade sig så. Hon får väl säga vad hon tycker och lämna tråden om hon vill.

Du får säga vad du vill och jag och andra säger vad vi vill.

Nej det vet jag, men jag tyckte att det här var lite samma grej.

Ja det är klart och då uppfattade jag det som att även du var med på det tåget efter som du skrev att du fullständigt höll med. Men det kanske var en missuppfattning från min sida, det må vara.

Men om hon nu har lämnat tråden så kanske även hon kan passa på att gå igenom sina gamla foton, för vem vet? Det kanske är Marpet1 som sitter på bilden som vi söker, utan att hon själv vet om det...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-02-11 kl. 23:46.
Citera
2017-02-11, 23:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Just vid det här tillfället så handlade det väl om tidtagning, eller?

Det får handla om precis vad det vill, dom ska ändå inte presentera huset dom står framför som Mr. P's bostad när det inte är det. Det är felaktig information, bättre att vara tyst i sådant fall.
Citera
2017-02-12, 00:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Huvudsaken var ju om dom var vid bostadsområdet, att just peka ut rätt port eller så tyckte jag var oväsentligt.
Ja om du känner Pia och Anneli och har kontakt med dom så är det ju bra. Fast jag tror inte att dom känner dig.

Om dom befann sig i bostadsområdet enbart för att klocka en tid och hade hållit sig till det så skulle det ha varit ok.

Men nu gjorde dom något helt annat, dom presenterade en fastighet som att det var huset där Mr.P bodde vid tidpunkten för mordet men det var helt fel hus och då är det inte alls ok.

Nej nu får du väl ändå ta och tagga ner lite...
Vad är det där för slag-under-bältet-stil från din sida? och vad är det här för billiga poäng du försöker plocka nu?
Har jag någonsin uttryckligen sagt eller hävdat att jag känner P och A? eller att jag har kontakt med dom? sen ditt uttalande: "Fast jag tror inte att dom känner dig", det var nog det mest bisarra jag har hört i den här tråden. Varför väljer du att visa upp en sån sida helt plötsligt? och vad tillfredsställer det för primitiva behov hos dig? mycket otrevliga tendenser måste jag säga...

Det enda jag har sagt är: "Den här gången tycks det i alla fall ha lett till att Anneli och Pia ska gå igenom sina gamla bilder för att se om dom möjligen kan hitta något foto där P bär något av dessa plagg" vad är det för fel med det? Jag insinuerar väl ingenstans i den texten att jag känner dom?

Jag har nyligen fått höra att dom ska gå igenom sina gamla foton vad är ditt problem? Blir du bitter för att mitt initiativ kanske ger resultat i rak motsats till ditt improduktiva idiotförklarande av att "man ständigt tar upp det här med cyklistens kläder hela tiden" i tråden?, vilket enligt dig tydligen är något osedvanligt korkat och onödigt som vissa ägnar sig åt...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-02-12 kl. 00:39.
Citera
2017-02-12, 00:43
Medlem
Hade det inte varit bra om det här hade diskuterats lika ivrigt som det gör nu redan för 30 år sedan ungefär???? Jag har inte fattat varför egentligen...det kan väl inte vara endast det här senaste TV-programmet som gjort att ni helt plötsligt fattar att det är just PAJ som är knivmördaren!!?? Har han erkänt för nån??
Citera
2017-02-12, 01:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
det kan väl inte vara endast det här senaste TV-programmet som gjort att ni helt plötsligt fattar att det är just PAJ som är knivmördaren!!?? Har han erkänt för nån??

Nej det finns givetvis personer i offrets närhet och bekantskapskrets som har fattat att det är PAJ för länge sen, men TV-programmet blev så klart en ögonöppnare för allmänheten.

Ja jag tror att han har erkänt för någon som i sin tur har valt att hålla tyst, tyvärr.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-02-12 kl. 01:23.
Citera
2017-02-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej det finns givetvis personer i offrets närhet och bekantskapskrets som har fattat att det är PAJ för länge sen. Men TV-programmet har så klart varit en ögonöppnare för allmänheten och det är ju ganska uppenbart att Mr P. är skyldig och ännu mer övertygad blir man när man inser hur uselt den här mordutredningen har skötts.

Ja jag tror att han har erkänt för någon som i sin tur har valt att hålla tyst, tyvärr.

Fy fan i så fall att hålla tyst om något sådant vedervärdigt!! Det här är ju i så fall fråga om en mycket kallblodig mördare som minsann hade god tid på sig att tänka över vad det var han skulle göra..ta kniv med sig och allt!! Jag själv hade trott det var någon hon kom på som var ute efter att kniva hästar i baken..det var någon polis som sa det i ett TV-program för länge sedan, och i så fall var det förklaringen till att hon och Laban träffade på en galning där ute i skogen...det här...det måste klaras upp...cold case-gruppen får ta i det här extra..vilket helvete för Evas syster!!
Citera
2017-02-12, 02:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Fy fan i så fall att hålla tyst om något sådant vedervärdigt!! Det här är ju i så fall fråga om en mycket kallblodig mördare som minsann hade god tid på sig att tänka över vad det var han skulle göra..ta kniv med sig och allt!! Jag själv hade trott det var någon hon kom på som var ute efter att kniva hästar i baken..det var någon polis som sa det i ett TV-program för länge sedan, och i så fall var det förklaringen till att hon och Laban träffade på en galning där ute i skogen...det här...det måste klaras upp...cold case-gruppen får ta i det här extra..vilket helvete för Evas syster!!

Ja den här gången slog du faktiskt huvudet på spiken, du har rätt i precis ALLT du skriver.

Det ÄR så här fruktansvärd sanningen ser ut. Vi pratar om en mycket kallblodig mördare som i det här fallet hade god tid att tänka över saker och ting men som ändå valde att på ett grymt och bestialiskt sätt döda Eva och Laban. Det så oerhört orättvist och hemskt att han fortfarande går lös, att han är en fri man och att han så har varit under dessa 30 år som har gått...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-02-12 kl. 02:13.
Citera
2017-02-12, 06:04
Medlem
Jag har inte lämnat tråden, men valt att inte skriva förrän jag har nåt konkret att skriva om. Tyckte att det blivit för mycket PAJ-kastning 😂😂😂 jag har rätt- du har fel i diskussionerna . Är tyvärr inte på hemmaplan så jag kan gå igenom mina foton, men ska göra det sen 👍 Tycker också att det är tragiskt att detta inte gjordes då för 30 år sen, men vet att dom som redan från början trodde att det var P inte togs på allvar av polisen 😢 Dom hade redan bestämt sig för 1 person och lyssnade inte på info som pekade åt ett annat håll ☹️ Om dom gjort det så hade nog detta varit löst redan, då hade det funnits färska bevis och folk hade haft tydligare minne av detaljer . Men nu kan vi bara hålla tummarna för anneli och alla vi andras skull att GM får sitt straff . Eva förtjänade inte detta ❤️❤️❤️
Citera
2017-02-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Jag har inte lämnat tråden, men valt att inte skriva förrän jag har nåt konkret att skriva om. Tyckte att det blivit för mycket PAJ-kastning 😂😂😂 jag har rätt- du har fel i diskussionerna . Är tyvärr inte på hemmaplan så jag kan gå igenom mina foton, men ska göra det sen 👍 Tycker också att det är tragiskt att detta inte gjordes då för 30 år sen, men vet att dom som redan från början trodde att det var P inte togs på allvar av polisen 😢 Dom hade redan bestämt sig för 1 person och lyssnade inte på info som pekade åt ett annat håll ☹️ Om dom gjort det så hade nog detta varit löst redan, då hade det funnits färska bevis och folk hade haft tydligare minne av detaljer . Men nu kan vi bara hålla tummarna för anneli och alla vi andras skull att GM får sitt straff . Eva förtjänade inte detta ❤️❤️❤️

Marpet! Var det dig lokalpressen intervjuade i september 1987:

"På lördagsmorgonen skulle kamraterna hjälpa till att föra hästarna till en stallplats hon ordnat i Sundsvalltrakten. Men kvinnan kom aldrig till mötesplatsen. Kamraterna åkte hem i tron att något trivialt kommit i vägen. På söndagsförmiddagen kom de tillbaka. De tre är märkbart av det brutala brottet.
-Det är ofattbart att något sådant kunnat hända. Eva hade inga ovänner. Det måste vara en sjuk person som ligger bakom. Och att sånt händer i lilla Kramfors man fattar inte."

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/kollegie_zps6sbpbkcn.jpg.html

Vilka var de tre?
Senast redigerad av echoesofglory 2017-02-12 kl. 12:36.
Citera
2017-02-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Marpet! Var det dig lokalpressen intervjuade i september 1987:

"På lördagsmorgonen skulle kamraterna hjälpa till att föra hästarna till en stallplats hon ordnat i Sundsvalltrakten. Men kvinnan kom aldrig till mötesplatsen. Kamraterna åkte hem i tron att något trivialt kommit i vägen. På söndagsförmiddagen kom de tillbaka. De tre är märkbart av det brutala brottet.
-Det är ofattbart att något sådant kunnat hända. Eva hade inga ovänner. Det måste vara en sjuk person som ligger bakom. Och att sånt händer i lilla Kramfors man fattar inte."

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/kollegie_zps6sbpbkcn.jpg.html

Vilka var de tre?
jadu det undrar jag också ? Jag var ensam där på lö morg och vet inte av att det skulle komma några fler ? Har inte pratat med nån tidning om detta. När Eva inte var hemma gick jag ner till hästhagen och letade henne , sen ringde jag till PAJ och frågade om hon var där , vilket hon inte var och han kom och sa att jag kunde åka så skulle han stanna och vänta på henne . Jag sa då till honom att kontakta Berit för i min tanke så var det enda stället jag kunde tänka mig att hon var. Och att hon försovit sig, men uppenbarligen gjorde han aldrig detta och jag har heller aldrig fått svar på vad han gjorde efter att jag åkte tills dess att Anneli ringde honom på EM och sa att dom hittat Eva 😢
Citera
2017-02-12, 13:32
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja den här gången slog du faktiskt huvudet på spiken, du har rätt i precis ALLT du skriver.
Det ÄR så här fruktansvärd sanningen ser ut. Vi pratar om en mycket kallblodig mördare som i det här fallet hade god tid att tänka över saker och ting men som ändå valde att på ett grymt och bestialiskt sätt döda Eva och Laban. Det så oerhört orättvist och hemskt att han fortfarande går lös, att han är en fri man och att han så har varit under dessa 30 år som har gått...
Det finns ingen teknisk bevisning som binder Brevbäraren PAJ till knivhuggningen av Eva och hennes hund.Utan några vittnen eller DNA eller mordvapen eller några andra spår är det väl omöjligt att fälla PAJ i domstol.Det räcker nog inte för åtal eller häktning heller.

Vi får kort sagt acceptera att PAJ aldrig någonsin kommer att ställas till svars i svensk domstol.
Citera
2017-02-12, 13:43
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
jadu det undrar jag också ? Jag var ensam där på lö morg och vet inte av att det skulle komma några fler ? Har inte pratat med nån tidning om detta. När Eva inte var hemma gick jag ner till hästhagen och letade henne , sen ringde jag till PAJ och frågade om hon var där , vilket hon inte var och han kom och sa att jag kunde åka så skulle han stanna och vänta på henne . Jag sa då till honom att kontakta Berit för i min tanke så var det enda stället jag kunde tänka mig att hon var. Och att hon försovit sig, men uppenbarligen gjorde han aldrig detta och jag har heller aldrig fått svar på vad han gjorde efter att jag åkte tills dess att Anneli ringde honom på EM och sa att dom hittat Eva 😢
Misstänkte du PAJ redan då?Om inte när började du misstänka PAJ?på vilka grunder kunde PAJ misstänkas?
Varför framfördes inga misstankar mot PAJ direkt?
Ingen tidning eller tv och radio tog någonsin upp att PAJ kunde vara GM.Varför?
Ingen tipsade väl om att PAJ hade märkliga saker för sig under mordnatten eftersom han aldrig misstänktes eller förhördes som tänkbar GM.varför?
Senast redigerad av olovpalme 2017-02-12 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in